Hvem er en kontoadministrator?
En kontoadministrator er en person som administrerer din LiveAgent konto. Det er en nøkkelperson som støtter arbeidsflyt innen teamet. Derfor er det viktig å velge riktig admin.
Her er noen ferdigheter administratoren din bør ha:
- nøyaktig
- ferdigheter innen programvare
- Ferdigheter innen prosjektledelse
- Problemløsende ferdigheter (Analyse, Undersøkelse, Beslutningstaking)
- Strategiske ferdigheter
- Organisasjonsferdigheter
- Mellommenneskelige ferdigheter (Ansvar, Fleksibilitet, Pålitelighet)
Hvordan sette opp en administrator i LiveAgent?
- Logg inn til din LiveAgent konto
- Naviger til Konfigurasjoner
- Trykk på Agenter
- Lag en admin rolle ved å klikke på den oransje pluss knappen ELLER
- Rediger en eksisterende agents rolle ved å klikke på blyanten på høyre side
- Fortsett til Roller og velg en adminrolle
Hvordan fjerner jeg en kontoadministrator fra LiveAgent?
- Logg inn til din LiveAgent konto
- Naviger til Konfigurasjoner
- Trykk på Agenter
- Du kan enkelt fjerne en kontoadministrator ved å trykke på søppelikonet
Hvordan endre rollen tol en kontoadministrator i LiveAgent?
- Logg inn til din LiveAgent konto
- Naviger til Konfigurasjoner
- Trykk på Agenter
- Rediger en eksisterende agents rolle ved å klikke på blyanten på høyre side
- Til slutt endrer du rollen til en agent
Hva gjør du som en administrator?
Administratorer har flere privilegier enn agenter. De kan konfigurerer systemet, se rapporter og administrere andre brukere. Her er noen funksjoner de har tilgang til:
- Tilgang til alle billetter
- Legge til og administrere andre støtteagenter
- Tilgang til å endre roller av støtteagenter
- Fordel avdelinger
- Nullstille passord
- Se dybderapporter
- Sette opp system språk
- Etablere billettfiltre og felt
- Installere plugins
- Sett opp beskyttelse gjennom forbudte IP-er og BAN-historikk
- Lage automatisering gjennom tagger
- Lage regler (SLA, Tidsregler, Regler)
- Generer meldinger og forhåndsdefinerte svar for spesifikke avdelinger
Hva er forskjellen mellom en administrator og en agent?
Forskjellen ligger i tilgangen til konfigurasjoner, rapporter og administrering av brukere. Kontoadministratorer er de som kan sette konfigurasjoner basert på bedriftens ønsker. Agent har kun adgang til kundespørsmål fra Telefon samtaler, Chatter, og andre kanaler.
En annen forskjell er at kontoadministratoren har tilgang til agent rapporter. Dette muliggjør identifisering av forbedringsområder for hver agent og selskapet som en helhet.
Hvorfor er det viktig å opprette konfigurasjoner i LiveAgent?
Oppsett av kundeprogramvare systemet er avgjørende. I det lange løp gjør det at agenter jobber mer effektiv, rettidig, og personlig. Dette resulterer i en bedre kundeservice opplevelse.
Det vil også være et klart hierarki mellom agentene og administratorene dine, og vill forhindre uønskede endringer i dashbordet. Kontoadministartorer er vanligvis ansvarlige for å sette opp arbeidsflyt for kundeservive, regles. SLAs og andre viktige innstillinger. De administrerer kunderepresentanter direkte og ser ytelsen deres i analytiske dashboards.
Å ha flere kontoadministratorer vil være gunstig for generell kundetilfredshet.
Fordeler med god kundestøtte opplevelse:
- reduserte kostnader for service og markedsføring
- kundelojalitet
- flere kundeanskaffelser
Etter å ha lært om hva en kontoadministrator gjør, kan du være interessert i å forstå hvordan du kan sette opp en administrator i LiveAgent. Sjekk ut guiden vår om hvordan sette opp en administrator i LiveAgent for en enkel trinnvis prosess.
Hvis du noen gang trenger å fjerne en kontoadministrator, har vi en nyttig artikkel om hvordan fjerne en kontoadministrator fra LiveAgent. Denne gir deg klare instruksjoner for å sikre at prosessen er smertefri.
Er du nysgjerrig på forskjellen mellom en administrator og en agent? Les mer om forskjellen mellom en administrator og en agent for å avklare rollene deres i LiveAgent.
For å forbedre kundestøtten din, kan det være en god idé å sette opp riktige konfigurasjoner. Lær hvorfor dette er viktig ved å lese om hvorfor er det viktig å opprette konfigurasjoner i LiveAgent. Dette kan hjelpe deg med å gi en bedre kundestøtteopplevelse.
Programvare for tjenesteadministrasjon
Oppdag hvordan tjenesteadministrasjonsprogramvare fra LiveAgent kan hjelpe bedriften din med å levere rask og personlig kundeservice. Optimaliser teknologien din, reduser kostnader, og spar tid med vår høyt vurderte programvare. Start din gratis prøveperiode i dag uten forpliktelser!
Oppdag LiveAgent's billettsystem, et kraftig verktøy for kundeservice som effektiviserer henvendelser fra alle kanaler til én universell innboks. Utforsk fleksible abonnementer fra kun $15 per agent, designet for å forbedre respons og effektivitet. Prøv gratis og se hvorfor vi er høyt rangert av G2 Crowd og Capterra. Besøk nå!