Hvem er en kunde?
Kunden er en person eller et selskap som kjøper produkter eller tjenester fra et annet selskap.
Å drive forretning handler ikke bare om å selge noe. Bedrifter må bry seg om kunder og gi dem en god støttetjeneste også. Kunder har ofte mange spørsmål om produkter og tjenester. De kan kommunisere med agenter via kanaler, f.eks. via e-post, Facebook-meldinger eller live chat. Men de har ikke tilgang til LiveAgent-funksjoner. De kan lage noen foruminnlegg eller tilbakemeldinger i kundeportalen.
Frequently Asked Questions
Hvem er kunde?
Kunden er en person eller et selskap som kjøper produktene eller tjenestene til en organisasjon. Kunder er hovedfokuset til selskaper som konkurrerer om oppmerksomheten hans. Til dette formålet bruker de markedsførings- og salgskampanjer, kampanjer, lojalitetsprogrammer og forbedrer kundeservicen.
Hvordan tilfredsstille kunden?
For å øke kundetilfredsheten, lytt til dem først og fremst. Takket være dette vet du hva kundene liker med måten selskapet fungerer på og hva som ikke gjør det. Tilbakemeldinger, både negative og positive, bør ha betydning for utformingen av virksomhetens aktiviteter. I tillegg, for at kunden skal være fornøyd, må kunden gis utmerket kundeservice, og også overgå forventningene. Takket være dette vil vi bygge et forhold basert på tillit og lojalitet.
Hvordan be kunden om tilbakemelding?
Ønsker du å be kunder om tilbakemelding, har du flere alternativer. For det første kan du gjøre dette på slutten av samtalen du har med ham, uavhengig av hvilken kanal diskusjonen foregår på, eller du kan sende en dedikert e-post om saken. En viktig sak er å velge form for tilbakemelding – det kan være en generell undersøkelse, detaljert undersøkelse eller en forespørsel om kommentar. Alt avhenger av hvilken informasjon du bryr deg om og på hvilket stadium av kjøpet den er innhentet.
Etter å ha lært om kundestøtte, kan du utforske hva kundeservice er og hvorfor det er viktig. Denne artikkelen gir innsikt i grunnleggende prinsipper og tips for å forbedre kundeservicen din.
Deretter kan du dykke dypere inn i kundebehandling, hvor du vil oppdage forskjellen mellom kundebehandling og kundeservice, samt hvorfor det er viktig. Artikkelen tilbyr også eksempler på fremragende kundebehandling.
Hvis du er interessert i teorien bak god kundeservice, kan du lese mer om kundeserviceteori. Her finner du prinsippene og fordelene ved å levere utmerket kundeservice.
For en bedre forståelse av hvordan du kan organisere kundedata, kan du se på artikkelen om kundelister. Denne artikkelen forklarer hva kundelister er og hvordan de kan forbedre kundetilfredsheten.
Til slutt kan du få innsikt i programvarestøtte, som dekker hva slags støtte som er nødvendig for å sikre at kundene får den hjelpen de trenger med programvareproblemer.