Hva er en kundeinformasjon?
Navn, telefonnummer, e-postadresse, firmaadresse, bestillinger og mye mer. Dette er kundeinformasjon som hvert selskap må lagre for å gi en perfekt kundestøtte. Bedrifter kan spore forskjellig informasjon om kunder.
Hvert selskap må også vite hva kundene etterspør eller hvordan selskapet kan overgå kundenes forventninger. Dette kan øke salg, inntekter og bygge kundetilfredshet. Mer informasjon har en tendens til å gi bedre kundeservice og vekst av virksomheten din.
Finn ut mer om kontakter og Kontaktfelt i LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Hva er kundeinformasjon?
Informasjon om kunden er dataene vi har om ham i systemet. Vanligvis er disse for- og etternavn, telefonnummer, e-postadresse, firmaadresse, ordrehistorikk osv. Denne informasjonen kreves av hvert enkelt firma.
Hvor lagres kundeinformasjon i LiveAgent?
Informasjon om klienter i LiveAgent lagres i databasen i agentens panel. For å sjekke dem kan du gå til 'Kunder'-delen. Der finner du all informasjon du trenger om de tilgjengelige kundene. På denne måten kan du forbedre kundeservicen din.
Hvordan sikre kundeinformasjon?
Oppbevaring av sensitiv kundedata betyr at den må være forsvarlig sikret. For å beskytte dem godt, husk å samle inn bare dataene du trenger. Hold programvaren du bruker for å kommunisere med klienten oppdatert – de har vanligvis de riktige krypteringsteknologiene innebygd. Neste trinn er å begrense tilgjengeligheten av kundeinformasjon kun til personer som virkelig trenger det. Teambevissthet om hvordan man håndterer data er også ekstremt viktig.
Etter å ha fått innsikt i kundeinformasjon, kan du være interessert i å lese om hvordan du kan forbedre kundeservice gjennom suksesshistorien til AquaSprouts. Denne artikkelen viser hvordan de har brukt LiveAgent til å styrke sine kundetjenester.
Videre kan du utforske kundeserviceselskaper for å forstå hvordan disse bedriftene opererer og hvilke spørsmål som ofte stilles. Dette vil gi deg verdifull innsikt i hva som gjør kundeservicebedrifter effektive.
Hvis du er nysgjerrig på løsninger for kundesentre, kan du se nærmere på kundesenterløsning. Her får du en oversikt over hvilken programvare som brukes og hvordan kvalitetssikring spiller en viktig rolle.
For en grunnleggende forståelse av hva kundeservice innebærer, kan du lese artikkelen om kundeservice. Denne artikkelen dekker ofte stilte spørsmål og tilbyr en enkel forklaring på essensielle tjenester.
Til slutt, hvis du vurderer å bruke teknologi for å forbedre kundestøtte, kan du se på hva mobile helpdesk-apper kan tilby. Her kan du lære om fordelene med mobile løsninger for Android og iOS i kundeservice.