Hva er en kundetilfredshetsscore?
Kundetilfredshet er et verktøy som brukes til å måle om kunden var fornøyd med produktet han/hun kjøpte eller ikke.
Kunder i dagens tid legger igjen kommentarer på sosiale apper om hvordan deres interaksjon med et produkt har vært. Det kan være bedre enn deres forventninger, helt ok, eller langt under det de forventet. Organisasjoner kan overvåke tilfredshetsnivået til kundene sine via telefonsamtaler eller online undersøkelser. Dette vil hjelpe dem å gjøre endringer tilsvarende slik at kundene blir fornøyde med det de kjøper og selskapet ikke mister kundene sine.
Frequently Asked Questions
Hva er definisjonen på kundetilfredshetspoeng?
Kundetilfredshetspoengene er en indikator som viser oss graden av kundelojalitet. Bedrifter bruker den til å vurdere graden av kundetilfredshet med opplevelsen med et gitt selskap (kjøp, interaksjon, levert produkt eller tjeneste).
Hvordan beregne kundetilfredshetspoeng?
Hvis du ønsker å måle kundetilfredshetspoeng, må du sende kundene dine et kort spørreskjema, og de vil kunne svare på et tjenestevurderingsspørsmål som "Hvordan vil du rangere tjenesten/produktet du mottok?" Kunder bør svarer på en skala fra 1 til 5, hvor 1 er veldig misfornøyd og 5 er veldig fornøyd. Men hvis du trenger å utvide undersøkelsen din, kan du også bruke en 10-punkts skala.
Kan du måle kundetilfredshet ved å bruke LiveAgent?
LiveAgent-brukere kan måle kundetilfredshet ved å bruke innebygd integrasjon med Nicereply. Det er et verktøy for kundetilfredshetsundersøkelse. Integrasjonen gir en undersøkelsesmal som kan sendes til kundebasen din via e-post, bygget inn som en undersøkelseslenke i e-postsignaturen din eller via live chat.
Etter å ha lært om kundetilfredshetspoeng, kan det være nyttig å utforske hvordan kundeservicetilfredshet påvirker virksomheten din. Denne artikkelen gir innsikt i hva som bidrar til fornøyde kunder og hvordan du kan forbedre tjenestene dine.
For de som er interessert i å forbedre kundeopplevelsen ytterligere, kan du lese om beste programvare for kundekommunikasjons-administrasjon for 2022. Her vil du få en oversikt over funksjoner som hjelper med å administrere kundekommunikasjon effektivt.
Lurer du på hvordan kundeinnsats måles? Artikkelen om kundeinnsatspoeng forklarer hvordan du kan vurdere innsatsen dine kunder legger i interaksjoner med virksomheten din.
For en dypere forståelse av hva god kundeservice innebærer, kan du sjekke ut artikkelen som definerer og beskriver viktigheten av å tilby utmerket kundestøtte.
Til slutt, hvis du ønsker å styrke relasjonene med kundene dine, vil artikkelen om kunderelasjoner gi deg verdifulle tips om hvordan du kan bygge og opprettholde sterke forbindelser.