Hva er en lojalitet?
Lojalitet definerer en abstrakt følelse, som er et mål på hvor lojale eller sanne kundene dine er til din bedrift eller produktene du tilbyr. Jo mer merkelojalitet blant kundene dine, desto høyere inntekter genereres for deg.
Dette er først og fremst fordi markedsføring er mer avhengig av anbefalinger enn på reklametavler. Det er billigere og mer produktivt.
For å sikre at kundene dine forblir lojale mot din bedrift. Du må prioritere kunden din. Når du får til en endring i bedriften din, tenk om kunden din vil godkjenne det eller ikke.
Frequently Asked Questions
Hva er lojalitet?
Salgslojalitet er en vilje til å komme tilbake til selskapet mange ganger. Kunden liker selskapet, har god erfaring med merkevaren og når han trenger et produkt fra en gitt bransje, velger han det spesifikke selskapet. Det er mange grunner til at en kunde bestemmer seg for å velge et bestemt merke og være lojal mot det.
Hvordan er lojalitet viktig?
Kundelojalitet er viktig fordi kunder som er fornøyde og villige til å gjenkjøpe en merkevares produkter og tjenester er den viktigste fortjenestegeneratoren. Lojale kunder bruker mer tid og penger på favorittmerket sitt. Kundelojalitet fremmer også en sterk følelse av tillit mellom merkevaren og kundene. Dessuten er det billigere å beholde en eksisterende kunde enn å skaffe en ny, så det er en fortjeneste for selskapet.
Hvordan forbedre kundelojaliteten?
For å øke kundelojaliteten, gi dem produktet de forventer. Det er viktig at det samsvarer med bestillingen og er verdt pengene. I tillegg kan du bruke et enkelt poengsystem eller lage et omfattende lojalitetsprogram som vil oppmuntre til enda flere kjøp. Det er også en god idé å bygge et nyttig fellesskap for kundene dine ved å opprette for eksempel en Facebook-gruppe. God kundeservice er også ekstremt viktig for å bygge lojalitet og relasjoner.
Etter å ha lest om lojalitet, kan du dykke dypere inn i temaet ved å besøke Hva er kundeservice og hvorfor er det viktig?. Her vil du lære om hvorfor kundeservice er avgjørende og få tips til hvordan du kan forbedre din egen kundeservice.