Hva er online kundeservice?
En online assistanse som svarer på kunders henvendelser, spørsmål. Det er en online hjelp som tilbys av et selskap til sine kunder som bruker produktene deres. Kundeservice bruker visse verktøy for å hjelpe kunder. Det er vanligvis live chat, telefonsamtaler, e-post eller sosiale medier.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du kundeservice på nett?
Online kundestøtte er enhver tjeneste som hjelper kunder med å løse problemer og tjener til å støtte kunden. Dette kan skje via e-post, live chat eller sosiale medier.
Hva er grunnlaget for online kundeservice?
Grunnlaget for kundeservice på nett er først og fremst tilgjengeligheten av kommunikasjonskanaler, samt effektiviteten og verdien av svarene som gis. I tillegg er ferdighetene til kundeserviceteamet ekstremt viktige, både kommunikasjon og programvaredrift, som også er avgjørende.
Hvordan kan du forbedre online kundeservice ved å bruke LiveAgent?
Online kundeservice kan utvikles med LiveAgent. Det er kundeserviceprogramvare som lar deg integrere mange kommunikasjonskanaler på ett sted. Som et resultat trenger ikke agenten å bytte mellom programmer og forespørsler. Dette automatiserer arbeidet hans. LiveAgent tilbyr også muligheten til å lage e-postmaler, lage makroer og kunnskapsbaser. I tillegg har du tilgang til rapporter og analyser som lar deg analysere kvaliteten på kundeservicen fortløpende.
Etter å ha lært om online kundeservice, kan du lese om hvordan live chat kan være fordelaktig for utdannings- og ikke-statlige organisasjoner. Du vil oppdage hvordan live chat kan forbedre kommunikasjonen og effektiviteten i kundestøtten.
Hvis du er interessert i hvordan oppstart og små bedrifter kan dra nytte av live chat, sjekk ut vår artikkel om live chat for oppstart og SMBer. Den gir innsikt i hvordan live chat kan brukes både eksternt og internt for bedre kundeservice.
Vil du forstå mer om chatstøtte? Denne artikkelen forklarer hva chatstøtte er og gir svar på ofte stilte spørsmål om emnet.
For de som ønsker å forbedre kundeserviceopplevelsen ved bruk av teknologi, kan du lære om mobil helpdesk-apper. Denne guiden gir en oversikt over appene som kan brukes på både Android og iOS for mer fleksibel kundestøtte.
Til slutt, hvis du er nysgjerrig på hvilke kundeserviceverktøy som finnes, gir denne artikkelen en enkel forklaring og svar på vanlige spørsmål om verktøyene som kan forbedre servicekvaliteten.