Hvordan kan jeg tilby teknisk støtte?
Direktesendt teknisk støtte kan leveres gjennom forskjellige kanaler. For eksempel; e-post, telefonsamtaler eller nettprat med teknisk støtte. For å gi utmerket teknisk støtte bruker de fleste bedrifter hjelpeprogramvare. Helpdesk-programvare, som LiveAgent, effektiviserer kundekommunikasjonen og gir avanserte verktøy for tekniske støtteagenter.
Hvilke deler består den beste tekniske støtteprogramvaren av?
Post
Å håndtere en flom av e-poster er en uunngåelig del av enhver bedrifts kundestøttestrategi. Men med LiveAgent får du en jevn fordeling av e-postbilletter til støtteagentene dine, noe som sparer deg for tid og krefter. En annen stor fordel med LiveAgent er muligheten til å finjustere e-postmaler, og effektivisere arbeidsflyten din hver gang en ny e-postbillett kommer.
Hvis du ønsker å gjøre kundestøttesystemet mer effektivt, er LiveAgent et verktøy verdt å vurdere – les mer for å lære om billettsystemet!
Teknisk support Chat
Flere og flere kunder foretrekker å nå ut gjennom LiveChat for å få svar raskere. Det er mange chatteknapper du kan bruke på nettstedet ditt i disse dager. Så hvordan er LiveAgents Chat annerledes? Vel, for det første kan du se hva kunden skriver allerede før de sender det. Dermed kan du forberede deg på forhånd. Trenger kunden spesifikke dokumenter, veiledning? Legg ved dokumentet eller send dem lenker. Trenger du å overføre kunden til en annen avdeling? Enkelt med LiveAgent!
Hvis du vil vite mer, kan du lese LiveAgent – Chat.
Telefonsamtaler
Får du anrop på telefonen og PC-en fra kundene dine samtidig? LiveAgent kan hjelpe deg med å dirigere anropene til agentenes datamaskiner. Ikke mer å bytte mellom enheter, håndter anropene fra ett grensesnitt.
Hvis du vil vite mer, kan du lese LiveAgent – Samtaler.
Social media
Får spørsmål/henvendelser om din bedrifts produkter/tjenester på sosiale medier som; Facebook, Twitter eller Viber? Med LiveAgent kan du integrere disse SoMe-plattformene og sørge for at du alltid er på topp med eventuelle problemer eller bekymringer. Å engasjere seg med publikum/kunder er viktigere enn noen gang. Spor og håndter SoMe-fortellingen din med LiveAgent.
Hvis du vil lære mer, kan du lese LiveAgent – Sosiale medier.
Forum
Et forum er en fin måte å gi kundene dine en plass til å hjelpe hverandre. Med LiveAgent kan du ikke bare opprette et forum, men du vil også bli varslet når kundene dine legger ut innlegg der. Derfor kan du løse eventuelle bekymringer umiddelbart.
Hvis du vil lære mer, kan du lese LiveAgent – Forum.
Kontaktskjema
Mange ganger får online kundestøtte mye spam. En måte å forhindre dette på er å gi kundene dine kontaktskjemaer. Dermed er din kundestøtte (forretnings)-e-post “skjult”. I tillegg får du mer informasjon om kundene – relevant info som; Navn, e-post, telefonnummer, som til syvende og sist hjelper deg med å yte bedre service.
Hvis du vil lære mer, kan du lese LiveAgent – Kontaktskjemaer.
Video samtaler
Online kundestøtte kan noen ganger være vanskelig. Å ha muligheten til å vise eller veilede kunden gjennom online videosamtaler kan være en stor fordel for mange bedrifter. Ikke mer problemer med å forklare tekniske problemer til kundene, bare del skjermen din og hjelp kunden.
Hvis du vil vite mer, kan du lese LiveAgent – Videosamtaler.
Tilbakemelding
LiveAgents tilbakemeldingsalternativ er en fin måte å finne ut om kundenes meninger og bekymringer. Det kan rett og slett hjelpe deg å forbedre deg hver dag. Tilpass din egen tilbakemeldingsknapp i LiveAgent og bli bedre hver dag!
Hvis du vil lære mer, kan du lese LiveAgent – Tilbakemelding.
Interessert i LiveAgent? Prøv det med vår 14-dagers gratis prøveperiode og få kundene dine en omnikanal-opplevelse med en gang!
Andre LiveAgent-funksjoner som forbedrer din direkte tekniske støtte:
- Billettsalg
- CRM
- Hermetiske meldinger/ Forhåndsdefinerte meldinger
- Regler & SLA
- Universell innboks
- IVR
Er teknisk støtte vanskelig?
Å være en online teknisk støtteagent er en utfordrende jobb fordi det krever tonnevis av tålmodighet og kunnskap. I tillegg til det er det ofte repeterende og undervurdert, da kunder ofte kan være frekke og krevende.
Å ha pålitelig IT-støtteprogramvare for billettsalg tilgjengelig kan gjøre jobbene til tekniske støtteagenter enklere, men de trenger fortsatt å vite hvordan de fullt ut kan utnytte alle dens muligheter og funksjoner. På grunn av dette bør støtteagenter delta på seminarer og kurs for å følge med på alle oppdateringer og nye utviklinger.
Hva kreves for å være en online teknisk støtteagent?
Representanter for teknisk støtte må ha en enorm mengde kunnskap om de tekniske spesifikasjonene til produktene og tjenestene de tilbyr. I tillegg til det, må tekniske støtteagenter ha aktiv lytting og menneskelige ferdigheter. De må være i stand til å forstå hva kunden ønsker og tålmodig kunne veilede dem mot problemløsning.
Hvilke ferdigheter trenger en online teknisk støtteagent å ha?
Teknisk støtteagenter må ha en dyp forståelse av produktet deres bedrift selger, slik at de kan hjelpe kundene sine med både enkle og komplekse problemer.
Som nevnt ovenfor må også kunderepresentanter ha aktiv lytting og menneskelige ferdigheter. Det er også fordelaktig hvis tekniske støtteagenter er flerspråklige. På den måten kan de gi støtte til flere kunder på mer enn ett språk.
Sist, men ikke minst, må agenter kunne skrive raskt og uten feil. En rask skrivehastighet sikrer at kundene raskt får svar på spørsmålene sine. Dette sikrer kundetilfredshet, og forbedrer i sin tur oppbevaring og inntekter.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Hva betyr begrepet teknisk støtte på nettet?
Teknisk støtte er en tjeneste der selskaper yter assistanse til brukere av teknologiske produkter – både enheter, for eksempel telefoner eller datamaskiner, men også programvare. Deres formål er å hjelpe brukeren med å løse spesifikke problemer med produktet.
Hva kjennetegner en online teknisk støtte?
Funkene til teknisk støtte på nett er først og fremst en utmerket evne til å løse problemer, finne årsaken til dem og gi en passende løsning. I tillegg er kommunikasjonsevner som tillater en individuell og hensiktsmessig tilnærming til klienten ekstremt viktig. Fleksibilitet og å ikke holde seg til de vanlige mønstrene er også viktig.
Kan du gi online teknisk støtte via LiveAgent?
Selvfølgelig kan du gi online teknisk støtte med LiveAgent. Det muliggjør kommunikasjon med kunder og gir et avansert verktøy for tekniske støtteagenter. Du kan administrere alle kommunikasjonskanaler på ett sted (e-post, live chat, videochat, sosiale medier osv.), du kan opprette et kundestøttesenter, og du har tilgang til rapporter og kommunikasjonshistorikk.
Etter å ha lest om online teknisk støtte, kan det være nyttig å utforske hvordan du kan tilby den beste online tekniske støtten. Denne artikkelen gir innsikt i de viktigste komponentene for effektiv støtte, som teknisk support chat og video samtaler.
For å forbedre den generelle kundeservicen din, kan du også se på kundeservicemaler. Disse malene kan hjelpe deg med å håndtere ulike kundesituasjoner, fra å takke fornøyde kunder til å svare på klager.