Hva er definisjonen på personliggjøring?
Å tilpasse er å bruke individuelle krav. I kundeservicekonteksten refererer personalisering til individualiseringen av kundeopplevelsen. Begrepet refererer til noe individuelt, særegent og unikt. Sikkert, en personlig opplevelse er et resultat av unik oppmerksomhet.
Generell og teknisk term
I kundeopplevelsesadministrasjon og i dagligdagse språk brukes “tilpasse”, “tilpasse” og “individualisere” alle om hverandre. Innen digital teknologi er det imidlertid forskjellige prosesser bak dem. De er forskjellige i kompleksitet.
Begrepet personalisering, teknisk sett, refererer til en implisitt prosess som bruker intrikat automatisering av algoritmer, som samler data i bakgrunnen og analyserer nettadferd med et langsiktig digitalt mål om å bli bedre på prediksjon. Anonymt innsamlet data om brukeratferd kan brukes i prediktiv personalisering.
Tilpasset personlig tilpasning
Algoritmer er imidlertid bare et sett med veldefinerte instruksjoner. Alternativt kan du stille inn dine spesialtilpassede instruksjoner for å oppnå en enda mer presis effekt tilpasset dine behov. Adaptiv tilpasning er en form for personalisering av produktet eller tjenesten for kunden din, siden viktigheten av positiv kundeopplevelse ikke kan understrekes nok i vår tidsalder med personalisering.
I et overmettet marked er konkurransen om kundenes oppmerksomhet hard. Derfor er den eneste måten å holde seg i forkant på å gi tilpasset personlig støtte. Dette kan gjøres effektivt med kundeserviceprogramvare.
Personalisering i kundeservice
Kundeserviceteamet ditt består naturligvis av personer som er forskjellige i ferdigheter og driv. For å la dem gjøre det de presterer og trives best med, bør du ha en oversikt over hvordan kunden serviceteamet gjør og tildeler dem oppgaver deretter. Slik sikrer du at kunden får oppmerksomhet fra motiverte og kunnskapsrike medarbeidere. Kundeservicerepresentanter setter pris på når de får instruksjoner og verktøy for å gi kundebehandlingen de forventes å gi . Dette er også personalisering i aksjon, med en positiv innvirkning på ulike nivåer.
Innen kundeservice har skreddersydd kundeinteraksjon uten tvil en positiv innvirkning fordi kundeadferd påvirkes positivt av god service. Kunder setter pris på når tiden deres blir verdsatt og henvendelsen deres ivaretas med hurtighet og dyktighet. Akkurat som kundestøtteteam setter pris på når arbeidet deres blir verdsatt og de kan fokusere på det de kan best.
Improve the quality of your customer service with personalization
Save the time and effort of your customer support.
Frequently Asked Questions
Hva er nytten med personalisering?
For å forbedre kundeopplevelsen. For å spare tid og krefter for kunden og kundestøtterepresentantene ved å gjøre kundereisen smidigere og mer tilfredsstillende.
Hva er fordelene med et personlig tilbud?
Det er mer sannsynlig at mer presis målretting resulterer i et positivt resultat. Kundene føler seg verdsatt og kundestøttetjenesten sparer tid og krefter.
Etter å ha lest om tilpasning, kan det være nyttig å forstå hva tilpass betydning innebærer. Ta en titt på vår forklaring for en dypere forståelse av begrepet. Hvis du ønsker å forbedre kundeservicen din, har vi ressurser som kan hjelpe deg med dette. Les mer om hvordan du kan forbedre din kundeservice.
Kundeservice og tilbakeringing
Oppdag hvordan tilbakeringing kan forbedre kundeservicen din med LiveAgent! Lær om fordelene ved å bruke automatiserte tilbakeringinger, inkludert økt kundetilfredshet og produktivitet. Implementer enkelt denne funksjonen i ditt system for å redusere ventetider og øke salgsprospekter. Start din gratis prøveperiode i dag!