Hva er en kundeserviceprogramvare?
Kundeserviceprogramvare er en programvare som kan brukes til kommunikasjon, analyse av kundestøtte og lage rapporter. Hver interaksjon mellom et selskap og kunder, besøkende på nettstedet eller forretningspartnere lagres i billetter. Hver gang, når noen nye kontakter deg, oppretter kundeserviceprogramvaren en ny kontakt.
Kundeserviceprogramvare som LiveAgent inkluderer også billettadministrasjon, integrasjoner, mulighet til å lage en kundeportal, live chat og mange andre funksjoner. Du kan også lage en rapport eller statistikk om kundestøtte og kundetilfredshet.
Frequently Asked Questions
Hva er kundeserviceprogramvare?
Kundeserviceprogramvare er programvare som lar deg administrere, organisere og spore kundeforespørsler. Vi har tilgang til alt på ett sted. Den konsoliderer problemer, samtaler, og kobler dem også til spesifikke kunderegistre. Hovedfunksjonen er billettsystemet, som forvandler alle kundemeldinger til billetter og i denne formen ruter dem til agenter.
Hva er de forskjellige typene kundeserviceprogramvare?
Vi kan skille mellom tre hovedtyper kundeserviceprogramvare: HelpDesk-programvare, CRM-programvare, LiveChat-programvare. HelpDesk Software er en programvare som er ansvarlig for å motta forespørsler fra brukere og kontrollere deres løsning, som er det såkalte single point of contact. CRM Software er programvare som lar deg administrere kundeforhold. LiveChat Software, derimot, er programvare som lar deg håndtere live chat.
Hvordan velge den beste kundeserviceprogramvaren?
For å velge den beste kundestøtteprogramvaren, må du vurdere at den hjelper deg med de fleste (om ikke alle) kundeserviceprosesser. Den skal ha tilgang til alle kommunikasjonskanaler du trenger, det vil si e-post, telefon eller sosiale medier. Live chat er en ekstremt viktig funksjon. Vær også oppmerksom på å lage analyser og rapporter som lar deg forbedre kundeservicen.
Etter å ha lært om programvare for kundeservice, kan du også utforske fordelene med programvare for telemarketing. Denne artikkelen gir innsikt i hvordan du kan forbedre kundeservice ved å bruke telemarketingverktøy.
Hvis du er interessert i å administrere kundekommunikasjon effektivt, bør du lese om kundekommunikasjonsprogramvare. Det gir en oversikt over hvordan du kan holde oversikt over kundeinteraksjoner fra ett dashbord.
For de som ønsker å forbedre sine chat-tjenester, er Chatteknapp galleri en nyttig ressurs. Her kan du velge fra en rekke forhåndsdefinerte live chat-knappstiler som passer din nettside.
Lær mer om hvordan live-chat kan være til nytte for utdanningsinstitusjoner og ikke-statlige organisasjoner. Artikkelen forklarer hvordan live-chat kan forbedre kundeservice sammenlignet med tradisjonelle metoder som telefon og e-post.