Hva er ringesenter-teknologi?
Kunder som enkelt kan kontakte bedriften din er en av de viktigste faktorene når det gjelder kundestøtte. Ringesenter-løsninger er et av de mest ettertraktede alternativene for å tilby nettopp det.
Og vi kan ikke snakke om et moderne kontaktsenter uten å diskutere ringesenter-teknologi. Det kan defineres som et sett med verktøy som callsentre bruker til å foreta innkommende og utgående samtaler. Det refererer til både programvare og maskinvare som brukes.
Hva er teknologitrender for ringesenter?
Den teknologiske utviklingen har endret flere aspekter ved både utgående og inngående kundesenterpraksis. La oss se på noen av de nye ringesenter-teknologitrendene som vil fortsette å forme kundestøtteindustrien.
Skybasert kundesenter
Skyteknologi har utviklet seg fra å kun tilby lagringskapasitet til bedrifter. I tillegg til å tilby datasystemressurser, kan den også kjøre komplekse programvareløsninger i skyen. Dette bringer oss til skykontaktsenterløsninger.
Det beste er at bedrifter ikke trenger å bruke penger på programvareoppdateringer eller vedlikehold. De kan dra nytte av alle funksjonene i det øyeblikket de implementerer et skybasert samtalesenter.
Omnikanal-tilnærming
Flere og flere bedrifter ser etter måter å effektivisere kommunikasjonen med kunder og gjøre den mer tilgjengelig og brukervennlig. Å ha enkel tilgang til kundeforespørsler gjennom flere kanaler har blitt en nødvendighet.
Omnikanal kundestøtte består av kommunikasjon mellom kunder og bedriftsleverandører gjennom flere kanaler.
LiveAgent er et godt eksempel på strømlinjeformet omnikanal kundestøtte. Den integrerer kundeinteraksjoner fra e-post, chat, samtaler, sosiale medier, tilbakemeldingskanaler og mange flere. Det beste er at alt dette er tilgjengelig for kundeservicerepresentantene dine i én universell innboks.
Selvbetjeningsverktøy
Teknisk kunnskapsrike kunder vil oftest lete etter en måte å løse problemene sine på egenhånd før de kontakter et kundesenter. Kundesenterprogramvareindustriens svar er en ny teknologitrend for kundesenter – selvbetjent helpdesk. Dette alternativet øker kundeopplevelsen dramatisk.
Moderne kontaktsenterløsninger kan spore, registrere og lagre kommunikasjon. Disse postene kan redigeres nøye og publiseres gjennom en ekstern kunnskapsbase som er tilgjengelig for alle kunder. I tillegg kan kunder være aktive på forum og hjelpe hverandre med å løse mindre problemer.
Hvilken programvare brukes til å lage et kundesenter?
Ringesenter programvareløsninger gjør det mulig for bedrifter å utnytte deres nåværende PBX-telefonsystem best mulig. Ringesenter-programvare tilbyr imidlertid noen ekstra fordeler bedrifter kan bruke for å forbedre og effektivisere kommunikasjonen med kundene.
LiveAgent tilbyr SIP-trunking til de som ikke er klare til å oppgradere PBX-telefonsystemet. SIP trunking står for Session Initiation Protocol trunking som kan koble PBX med en VoIP-tjeneste. Det gjør det mulig for bedrifter å dra nytte av multikanalsamtaler via Internett uten å offisielt bytte til VoIP.
For bedrifter som ønsker å redusere kostnadene ved å drive et kundesenter, tilbyr LiveAgent VoIP-tjenester. Det lar service- og støttesenterteamet installere en datamaskin eller mobilapp eller bruke en stasjonær telefon til å motta og foreta anrop.
Hvordan fungerer ringesenter-teknologi?
Det meste av telefonsenterteknologi fungerer gjennom en privat sky. Det betyr at din bedrift har tilgang til kundesenterprogramvare døgnet rundt sammen med tildelt lagringsplass og prosessorkraft. Når tjeneste- eller kontaktsenteragentene dine logger på, kan de umiddelbart begynne å bruke telefonsenterfunksjonene. Når det gjelder å ringe, bruker moderne kundesenterteknologi ofte tale over internettprotokoll.
LiveAgent fungerer sømløst, slik at du kan holde tritt med forespørsler fra kundene dine på tvers av flere kanaler. Det vil hjelpe deg med å minimere oppløsningen og ventetidene gjennom kunderuting. LiveAgents intelligente rutingfunksjoner vil hjelpe deg å tildele hver kunde til riktig agent og forbedre kundetilfredsheten.
Hva er ringesenter-teknologikomponentene?
Selv om det er mange kundesenterteknologikomponenter, anses de følgende å være avgjørende.
VoIP-softphone
Med VoIP softphone vil du gjøre det mulig for ansatte å ta anrop fra hvor som helst så lenge de har en Internett-tilkobling. VoIP-softphones kan installeres på smarttelefoner, bærbare datamaskiner og stasjonære datamaskiner.
Interactive Voice Response (Språktalegjenkjenning)
IVR reduserer behovet for ekstra kundeservicemedarbeidere. IVR introduserer språklig talegjenkjenning og lar innringerne dine samhandle direkte med telefonsystemet ditt.
Talepostmelding
Talepostmeldingskomponenten kan vise seg å være ganske nyttig når telefonsenteret ditt er oversvømmet med samtaler. Den lar kunder som ikke har råd til å vente i køen, legge igjen en melding til agentene dine.
Forhåndsinnspilt melding
De fleste kundehenvendelser kan besvares med ett enkelt svar. Forhåndsinnspilte meldinger kan hjelpe deg med å spare agentene dine for å gjenta det samme svaret om og om igjen.
Arbeidstakerengasjement
Øyeblikkelige varsler, køinnsikt og muligheten til å fullstendig kontrollere interaksjoner med forbrukere via bare én skjerm vil hjelpe deg med å engasjere arbeidsstyrken din og motivere dem til å yte bedre service.
Senter kø
Med moderne kundesenterprogramvare som LiveAgent, vil du ha full oversikt over kundesenterets ytelse. En av tingene du kan se er køen til kundesenteret. Følg med på hvor mange personer som står i køen og slutt automatisk å ta flere søk når forhåndsdefinert maksimal kølengde er nådd.
Set up your call center
LiveAgent offers many usefull features that will make your life easier. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Hva er ringesenter-teknologi?
Ringesenterteknologi er et sett med verktøy spesielt utviklet for callsentre. Det refererer til både maskinvare- og programvareløsninger. Kontaktsenterteknologier er bygd for å gjøre det mulig for callsentre å forbedre sin service, produktivitet og effektivitet.
Hva er teknologitrender for ringesenter?
Teknologilandskapet for kundesenter er ganske dynamisk. De nye kundeservicetrendene inkluderer skybaserte løsninger, omnikanal-tilnærmingen, selvbetjeningsalternativer, kunstig intelligens, samt automatisering av daglige oppgaver.
Hvilken programvare brukes i et kundesenter?
Ringe-programvare er en pakke med forskjellige løsninger som spenner fra SIP-trunking til VoIP-tjenester. Gitt at de fleste moderne kundesenterløsninger er skybaserte, blir disse ofte referert til som virtuelle kundesentre.
Hvordan fungerer ringesenter-teknologi?
Ringesenterteknologi fungerer ved å aktivere kunderuting. Den har intelligent kunderuting for å matche kunder med de riktige avdelingene og agentene. For å gjøre det, gjør kundesenteret det over den private skyen og voice over internett-protokollen.
Hva er ringesenter-teknologikomponentene?
Noen av de viktigste komponentene for kundesenterteknologi inkluderer VoIP-softphone, IVR, talepostmeldinger, forhåndsinnspilte svar og alternativer for håndtering av telefonsenterkøer.
Etter å ha lært om ringesenter-teknologi, kan det være nyttig å utforske mer om hvilken telefoner som brukes i ringesentre. Dette vil gi deg innsikt i utstyr og systemer som er viktige for effektiv kundeservice.
Hvis du leter etter det beste HelpSpot-alternativet, bør du sjekke ut hvorfor LiveAgent er et ideelt valg. Det tilbyr en universell innboks og mange funksjoner for å øke kundetilfredsheten.
Oppdag de 25 beste ringesenter-programvarene for 2024 med LiveAgent. Nyt krystallklar lyd, maskinvarefri støtte, og avanserte funksjoner som IVR, ACD og HD-videosamtaler. Få 24/7 kundeservice og en gratis prøveperiode uten kredittkort. Forbedre kommunikasjon og skap en sømløs kundereise med vår omnikanale skybaserte løsning. Start din gratis prøveperiode nå!
Oppdag alt om callsentre! Lær hva et callsenter er, hvilke funksjoner som er avgjørende, og hvordan callsenter-programvare kan forbedre kundeservice og tilfredshet. Utforsk viktige verktøy som ACD, rapportering, samtaleopptak, og mer. Finn ut hvordan du kan redusere driftskostnader og øke kundetilfredshet. Besøk oss for å optimalisere din kundeserviceopplevelse.