Hva er en robo-oppringer?
En robo-oppringer er et programvaresystem som gjør det mulig å ringe samtidig og sende forhåndsinnspilte meldinger til et stort antall personer samtidig. Et robo-oppringingsverktøy ringer automatisk en liste over kontakter fra en database og spiller av talemeldinger når anropet blir plukket opp av en levende person i den andre enden. Robo-oppringingssystemet kan også oppdage når anropet besvares av en taleposttjeneste eller telefonsvarer og levere en alternativ melding.
Robo-oppringere kan konfigureres til å spille av enten en innspilt talemelding eller en tekst-til-tale-melding generert av systemet fra teksten din. Disse meldingene kan også tilpasses basert på tilgjengelig kundeinformasjon. Noen andre vanlige funksjoner i programvaresystemer for robo-oppringing inkluderer sanntidsrapportering og detaljerte anropslogger, IVR-integrasjon, planlegging og tilpasning av anropskampanjer, endring av oppringingsfrekvens, etc.
I løpet av de siste årene har robocall blitt mye brukt til ulovlige formål av svindlere. For eksempel ble det foretatt rundt 48 milliarder robotanrop i 2018 til amerikanske mobiltelefonbrukere, mens svindel utgjorde anslagsvis 40 prosent av alle robocall, ifølge til YouMail, et administrasjonsselskap for robocall. Det er derfor robocall har fått et dårlig rykte og blir ofte forbundet med svindelsamtaler. Til tross for det er 60 % av robotsamtaler legitime og brukes av mange organisasjoner og bedrifter på tvers av ulike bransjer, som telekom, bank, apotek, utdanning, politikk, samt veldedige organisasjoner og ideelle organisasjoner.
Robocall-tjenesten kan strømlinjeforme prosessen når du trenger å kringkaste meldingen din til et stort antall personer og oppdatere dem med nøkkelinformasjon om tjenesten din eller varsle dem i nødstilfeller. Med robocall som kan gjøres på en rask og kostnadseffektiv måte. Tjenesten er i stand til å levere meldingen din på sekunder, noe som er spesielt nyttig i tilfeller hvor hastighet er en kritisk faktor. Robocall-tjenesten brukes også ofte til å kjøre telefonundersøkelser og samle inn tilbakemeldinger fra kunder.
Frequently Asked Questions
Hva er forskjellen mellom en robocall og en innspilt melding?
Robosamtaler er automatiserte telefonsamtaler initiert av et robotoppringingsprogramvaresystem for å nå et stort publikum og oppdatere dem med viktig informasjon. Når en tilkobling er opprettet, kringkaster systemet en innspilt melding til mottakeren i stedet for å koble anropet til en direkteagent.
Hva er robo-oppringing?
Robo-oppringing eller robo-anropstjeneste kan automatisk levere forhåndsinnspilte meldinger til tusenvis av mennesker samtidig. Det gjøres ved å bruke robo-oppringere, programvaresystemer som ringer de nødvendige numrene fra forhåndsinnlastede kontaktlister og spiller innspilte talemeldinger i stedet for en faktisk live-agent som snakker hver gang anropet besvares av en mottaker. Til tross for kontroversene om misbruk av robo-oppringere av svindlere, brukes robo-oppringingstjenesten på en legitim måte av bedrifter og organisasjoner i forskjellige bransjer, i tilfeller som påminnelser om avtale, kritiske varslingsoppdateringer, offentlig kunngjøring osv.
Er robo oppringing en del av LiveAgent?
LiveAgents kontaktsenterprogramvareløsning støtter for øyeblikket ikke robo-oppringing. Den kommer imidlertid med en rekke funksjoner, inkludert både inngående kundesenter og utgående kundesenter. slik at bedrifter proaktivt kan nå ut til sine kunder og potensielle kunder gjennom klikk-for-å-ringe-funksjonaliteten.
Etter at du har lest om hva en robo-oppringer er, kan det være nyttig å forstå forskjellene mellom en robo-oppringer og en VoIP-oppringer. VoIP-oppringere bruker internett for å ringe, noe som kan være relevant for å forbedre din kundeservice.