Hva er samtalemaskering?
Call masking, also known as number masking is a voice over internet protocol (VoIP) feature that hides the identity during phone calls.
Når du bruker denne løsningen opprettes et midlertidig telefonnummer for enten en eller begge parter. Den lar deg bruke ditt private telefonnummer eller et virtuelt telefonnummer uten frykt for et brudd på personvernet. Ved å bruke det maskerte telefonnummeret kan du skjule det faktiske telefonnummeret ditt og i samme åndedrag gi en sikker samtaleopplevelse til både agentene dine og kundene.
Forbedret brukerpersonvern er i forkant av sinnet når man diskuterer samtalemaskering. Du kan bruke denne funksjonen i et kundesenter for å holde oppringerens identitet anonym og sikre kundenes personvern.
La oss ta en titt på noen av fordelene samtalemaskering kan gi bedriften din.
- Increased call responsiveness – Many people have a distrust of suspicious caller IDs. With the call masking feature, customers receive incoming calls with local numbers which they are more familiar with. This puts them at ease and increases the chance of them picking up and hearing what your representatives have to say.
- Enhanced customer privacy – Both clients and businesses are justifiably aware of data leaks. Call masking helps keep your private communication secure and protected. This can not only put your and the client’s minds at ease but also ensures adherence to identity privacy policies your company has in place.
- Increased customer engagement – Many customers don’t feel comfortable sharing their personal contact details. By using the masked number feature you can gain customers’ trust so they not only give you their personal phone number but are also likely to further interact with your brand.
- Lower communication costs – It’s way cheaper to use call masking than purchasing local phone numbers or setting up whole new contact centers.
- Better call management – While keeping most of your business numbers private, you can give out your unmasked phone number to certain people. This can help you better manage your calls and make sure that you can be reached only by the individuals you’ve selected.
- Centralized business communication – Call masking ensures that all the secure communication between the business and its customers is handled on one platform.
- Data analysis – Call masking feature offers real-time insights into many aspects of a call center like agent performance, quality of interactions, and customer insights. You can then study this data and optimize your processes to provide the best customer experience.
Would you like to make better calls?
Start your 30-day trial for free and set up your own virtual call center with LiveAgent
Watch a video about call masking
Call masking is a feature of LiveAgent help desk software that allows businesses to protect customers’ sensitive information, such as their phone numbers. By masking the customers’ phone numbers, businesses can secure customer data from malicious actors and ensure that their customer’s information remains safe. Furthermore, LiveAgent also allows automatic call recording, so businesses can keep track of customer interactions and improve their service quality. With LiveAgent, businesses can securely manage customer phone calls while still giving their customers the convenience of a help desk.
Frequently Asked Questions
Hva er fordelene med maskering av telefonnummer?
Anonym kommunikasjon via anropsmaskering tilbyr et bredt spekter av fordeler, inkludert beskyttelse av personlige telefonnummer under forretningssamtaler og i meldingstjenester, økt kunderespons og engasjement, bedre fokus på kundenes personvern, kostnadsbesparelser, bedre samtalehåndtering og generelt bedre beskyttelse av individuelle brukere .
Hvordan sette opp samtalemaskering?
Det avhenger av kundesenterprogramvaren og telefontjenesteleverandøren du jobber med. Ulike leverandører av forretningstelefoner har forskjellige oppsettsprosedyrer. I de fleste tilfeller bør du imidlertid kunne sette opp og konfigurere den i standardinnstillingspanelet. Hvor mye du kan konfigurere denne VoIP-funksjonen avhenger av kundesenterløsningen og VoIP-leverandøren du bruker.
Hvem bruker samtalemaskering?
Samtalemaskering brukes i mange globale virksomheter som har tilstedeværelse i flere land. Andre bransjer som finner telefonmaskering verdifull, er de som jobber med store mengder kundedata som finans, helsepersonell, reise- og leveringstjenester, men også kontaktsentre, online markedsplasser og e-handelsplattformer.
Etter å ha lest om samtalemaskering, kan det være nyttig å forstå hvordan kommunikasjon over internett fungerer. Lær mer om hva VoIP er og hvordan det kan forbedre din kundeservice. Dersom du ønsker å dykke dypere inn i emnet, kan du finne ut hva et VoIP-anrop er og hvilke fordeler det har for konferansesamtaler. For å få mest mulig ut av din VoIP-tjeneste, kan du også utforske hvordan VoIP-ringer fungerer og hvordan du kan håndtere uønskede anrop. Disse ressursene vil hjelpe deg med å forbedre kommunikasjonen og kundeservicen din.
Få bedre kontroll over samtalene dine og øk kundelojaliteten med LiveAgents samtaleovervåkingsprogramvare. Prøv gratis i dag! For kun $39 per bruker per måned, tilbyr LiveAgent skybaserte løsninger som strømlinjeformer og forbedrer kvaliteten på samtalene dine. Perfekt for kundesentre som ønsker avansert kundeservice og effektiv opplæring. Besøk nå og oppdag hvordan du kan løfte din kundeservice til nye høyder!
Oppdag hvordan samtaledisponering kan forbedre effektiviteten i ditt callsenter med LiveAgent-programvare. Lær hvordan du bruker koder for å effektivisere oppfølgingsprosesser, øke salgsavkastningen, og oppnå bedre kundetilfredshet. Start din gratis prøveperiode og opplev fordelene med automatiserte oppfølgingshandlinger og personlige salgssamtaler. Besøk oss for å løfte kundeservicen din til topps!