Hva er SLA?
SLA er et akronym for Service Level Agreement.
Et selskap kan definere retningslinjer for servicenivåavtaler slik at brukerne deres bedre kan overvåke ytelsen på tjenestenivået og oppfylle et selskaps servicenivåmål. Service Level Agreements, eller SLAer, avtales vanligvis mellom bedrifter og deres bedriftskunder.
SLA definerer vanligvis tiden når en billett må besvares eller løses fullstendig. Hvis selskapet ikke overholder SLA-retningslinjene, oppstår SLA-brudd. Ofte må de gjennomgå straffer knyttet til SLA-brudd, fordi mange selskaper, spesielt store bedrifter og bedrifter, har sine servicenivåavtaler skriftlige.
SLA-er i LiveAgent fungerer som en kombinasjon av SLA-nivåer og SLA-regler.
Frequently Asked Questions
Hva står SLA for?
SLA, eller tjenestenivåavtalen, definerer tjenestenivået som forventes fra leverandøren. Den definerer indikatorene som tjenesten måles etter. Det omfatter også utbedringstiltak eller straff ved manglende oppnåelse av avtalt tjenestenivå. Dette er et av hovedelementene i kontrakten.
Hva er rollen til SLA?
SLA samler informasjon om alle tjenester og forventet pålitelighet i ett dokument. Den definerer beregninger, ansvar og forventninger. SLA er utformet for å beskytte begge parter i kontrakten. Den bør tilpasses virksomhetens mål og aktiviteter.
Kan du angi en SLA i LiveAgent?
I LiveAgent kan du angi SLA. Du må gå til Konfigurasjon, velg deretter Automatisering-delen, klikk SLA og Opprett nivå. Deretter, etter riktig innstilling, lagre og lukk.
Etter å ha lært om SLA på denne siden, kan du dykke dypere inn i emnet ved å lese om SLA-loggrapport. Dette gir deg en forståelse av hvordan rapporter kan hjelpe deg med å holde oversikt over tjenestekvaliteten.
For en komplett forståelse av servicenivåavtaler, kan du besøke vår side om Servicenivåavtale (SLA). Her kan du lære om hvorfor SLA-er er viktige og hvordan de fungerer i LiveAgent.
Hvis du vil utforske hvordan åpningstider kan påvirke kundeservice, kan du lese mer om Åpningstider. Å sette opp riktige åpningstider kan bidra til å oppfylle SLA og forbedre kundeopplevelsen.
Til slutt kan du se nærmere på SLA-samsvarsrapport for å forstå hvordan du kan overvåke samsvar med SLA-er. Dette verktøyet hjelper deg med å evaluere effektiviteten og forbedre kundeservice.
Oppdag hvordan A-Lov-algoritmen forbedrer lydsignalbehandling i telekommunikasjon ved å optimalisere dynamisk område og gi bedre signal-til-forvrengningsforhold. Lær mer om denne komprimeringsteknikken som brukes i Europa, og hvordan LiveAgent kan forbedre din kundeservice med sine avanserte funksjoner. Start en gratis prøveperiode nå!