Hva er sosial støtte?
Når du tilbyr kundeservice på sosiale nettverk som Facebook og Twitter, omtales noe som å gi sosial støtte. Sosial støtte er avgjørende for enkelte merker eller B2C e-handelsbedrifter der kunder er millennials og er vant til moderne måter å komme i kontakt med supportteamet ditt på.
Å integrere Facebook-siden og Twitter-håndtaket i LiveAgent er en enkel oppgave, og etter et par minutter kan du være fullt utstyrt for å gi sosial støtte. Alle tweets med spesifikke nøkkelord eller inkludert håndtaket ditt vil automatisk bli forvandlet til billetter slik at agentene dine kan svare på dem når de kommer inn i køen.
Det samme gjelder Facebook-kommentarer og private meldinger til Facebook-sidene dine. Begge er forvandlet til billetter slik at agentene dine ikke trenger å være logget på Facebook konstant for å svare dem, i stedet kan de fortsette å jobbe i 1 applikasjon (LiveAgent) og svare på vanlige billetter sammen.
Frequently Asked Questions
Hva betyr sosial støtte?
Sosial støtte tilbyr kundeservice gjennom sosiale medieplattformer som Facebook, Instagram eller Twitter. Sosiale medier er en svært viktig kommunikasjonskanal, derfor er det å tilby slik støtte veldig bra for bedriften når det gjelder image og bidrar til å sikre kundetilfredshet.
Er sosial støtte viktig for bedrifter?
Sosial støtte er ekstremt viktig for næringslivet, spesielt for merkevarer hvis hovedmålgruppe er Y- og Z-generasjonen, det vil si folk som er vant til moderne måter å kommunisere på gjennom sosiale medier. Sosiale medier har stor betydning for imagebygging, og har også innvirkning på nivået på kundetilfredshet.
Gjør LiveAgent deg i stand til å gi sosial støtte?
LiveAgent lar deg gi sosial støtte. Programvaren kan integreres med Facebook og Twitter. Alle tweets med bestemte nøkkelord kan gjøres om til billetter som agenter kan svare på. Det samme skjer med meldinger som kommer inn på Facebook-sider. Dette er en stor forenkling og automatisering av arbeidet for agenter som ikke trenger å være logget inn på sosiale medier.
Etter å ha lært om sosial støtte, kan du utforske hvordan du kan forbedre kundeservicen ved å integrere sosiale medier. Oppdag viktigheten av kundeservice på plattformer som Facebook og Twitter, og hvordan det kan spare tid og forbedre effektiviteten.
For en dypere forståelse av teknisk støtte, kan du lese om online teknisk støtte. Lær hvilke ferdigheter en online teknisk støtteagent bør ha, og hvordan du kan tilby den beste tekniske støtten gjennom ulike kanaler.
Til slutt, kan du utvide din kunnskap om helpdesk-støtte. Forstå hva helpdesk-støtte innebærer og utforsk ofte stilte spørsmål for å få svar på vanlige utfordringer.
Oppdag hvordan LiveAgent forbedrer din online tekniske støtte med flerspråklige agenter, e-post, telefonsamtaler og live chat. Effektiviser kundekommunikasjonen med avansert programvare for å håndtere tekniske problemer raskt og effektivt. Utforsk de beste løsningene for å heve kundeservicen din. Finn ut mer nå!