Hva er en strømoppringer?
En strømoppringer er en utgående oppringer som har blitt mye brukt i anropssentre siden den introduksjon på 1970-tallet. Denne automatiske oppringingsmodusen velger og ringer det ene nummeret etter det andre i køen for hver av de tilgjengelige kundesenteragentene. Det neste nummeret i kontaktlisten slås først etter at forrige samtale er fullført og agenten er klar til å ta på seg neste samtale.
Når systemet når et nummer som er uten tilsyn, opptatt eller frakoblet, fortsetter det umiddelbart til å ringe neste nummer uten at det kreves manuell inntasting fra agenten. Når en faktisk person tar telefonen, kobler strømoppringeren øyeblikkelig samtalen til agenten. Men hvis en telefonsvarer eller talepost blir oppdaget, kan en agent enten velge å legge på og manuelt gå til neste samtale eller legge igjen en talepostmelding.
Med strømoppringere er agenter naturlig nok mer effektive siden de ikke trenger å kaste bort tid på å søke, finne ut hvilket nummer de skal ringe neste og slå hvert nummer på ringelisten manuelt. I stedet kan de bruke mer faktisk tid på å snakke med potensielle kunder. Når den er integrert med CRM, vil strømoppringeren også vise tilgjengelig informasjon om kontakten, noe som muliggjør mer informerte og personlige salgssamtaler.
Sammenlignet med andre oppringingsteknologier (som prediktiv oppringer og progressiv oppringer), er strømoppringere best egnet for små og mellomstore utgående telefonsenterteam. De brukes vanligvis til salg, utgående markedsføringskampanjer, oppfølging av kundeservice, cold calling osv. Strømoppringning kan være en ideell løsning for å ringe opp kontaktlister av høy kvalitet som eksisterende kunder, og i tilfeller der agenter sannsynligvis har lengre interaksjoner (når den gjennomsnittlige samtalevarigheten er lang eller uforutsigbar).
Siden strømoppringere ringer numre én etter én fra listen og bruker funksjoner som dynamisk leaddistribusjon, er agenter alltid til stede og klare til å delta i en samtale når samtalen er koblet til. Det sikrer bedre kundeemne- og kontaktadministrasjon, færre tapte anrop, mindre ledig tid og mer taletid for agenter, forbedret agenteffektivitet og høyere salgskonverteringer.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hvordan fungerer en strømoppringer?
En strømoppringer (en type automatisk oppringer for telefonsenter) ringer automatisk numre etter hverandre i en kontaktliste når oppringingsøkten er startet. Systemet ringer neste nummer først etter at den gjeldende telefonsamtalen er avsluttet av en agent eller en kunde, og går umiddelbart til neste samtale hvis ingen tar opp, nummeret er opptatt eller frakoblet, eller telefonsvareren oppdages. Når en faktisk person tar telefonen, kobles samtalen umiddelbart til den tilgjengelige selgeren. Strømoppringere fritar agenter fra manuell oppringing.
Hva er "ventetid" i en strømoppringer?
'Ventetid' i en strømoppringer er varigheten mellom de to samtalene, fra det øyeblikket en samtale er fullført til det øyeblikket den neste samtalen startes. De fleste strømoppringer-programvaresystemer tillater å sette opp ventetiden i henhold til agentens egne preferanser. Den gjør det mulig for agenter å gå gjennom de tilgjengelige detaljene (f.eks. tidligere interaksjoner) før oppringeren begynner å ringe neste nummer for å sikre at de er bedre forberedt på samtalen.
Er det mulig å bruke en strømoppringer i LiveAgent?
Selv om LiveAgents kundesenterprogramvare har både inngående kundesenter og utgående kundesenter a>-funksjoner, strømoppringning er foreløpig ikke en del av LiveAgents kontaktsenterløsning. Den tillater imidlertid utgående anrop gjennom klikk-for-å-ringe-oppringing fra nettsider som kan være til stor hjelp for salgsteam.
Etter å ha lært om strømoppringere, kan det være nyttig å utforske hvordan overføring fungerer i kundesupport. Denne artikkelen forklarer hva omfordeling betyr og kan gi deg innsikt i å forbedre kundeservice. Du kan også lese om telefonoppringere for å forstå deres rolle bedre. Denne artikkelen gir klare svar på ofte stilte spørsmål, noe som kan være nyttig for alle som ønsker å forbedre sin kundeservice.