Hva er meningen med en telefon-tagg?
Det er trygt å si at vi alle har opplevd litt forvirring, til og med mulig irritasjon når vi prøver å få tak i en person via telefon. Du prøver å kontakte noen i en periode, og du klarer bare ikke å komme gjennom til dem. Og når de endelig får meldingene dine og oppdager mislykkede anrop, kan de på sin side ikke få tak i deg tilbake.
Denne situasjonen, eller rettere sagt et fenomen, blir referert til som telefon-tagg. Det er en vanlig hendelse når to personer ikke klarer å få tak i hverandre på telefonen.
Dette begrepet ble laget tilbake på 1980-tallet da telefonsvarere pleide å være populære. Folk prøvde å ringe hverandres fasttelefoner kun for å motta en forhåndsinnspilt melding fra maskinen.
I dag er det ikke mange som bruker denne litt utdaterte teknologien, men spillet med telefontagger er fortsatt en ting.
Hvorfor oppstår et spill med telefon-taggen?
Å delta i telefontaggen kan skje både utilsiktet og med vilje. I det første tilfellet kan det avskrives som en enkel misforståelse, et planleggingsproblem, en tidsforskjell eller bare to travle personer som ikke klarer å få tak i hverandre.
Du kan imidlertid være en del av telefon-taggen med vilje også. Noen ganger unngår folk samtaler med enkelte personer. Tross alt er det lettere å legge igjen en melding på en telefonsvarer eller en talepost enn å ha en samtale i sanntid.
Uansett årsaker, hvis du spiller telefontag over en lengre periode, anses det som dårlig telefonetikett.
Hvordan unngå å spille telefon-tagg?
Generelt, hvis en telefonbrikke er et resultat av en slags konflikt når den ene parten nekter å snakke med den andre, er det veldig lite du kan gjøre.
Men når du ikke klarer å nå en person basert på eksterne faktorer, er det et par ting du kan gjøre for å stoppe telefon-taggen:
- overhold telefonetiketten – hvis begge parter mottok to talemeldinger, kan personen som mottok den siste meldingen stoppe telefonen merke ved ganske enkelt ikke å ringe tilbake
- planlegg samtalene dine – behandle telefonsamtalene som avtaletider du må delta på
- legg igjen en detaljert melding – informer den andre parten når nøyaktig du vil være tilgjengelig hvis de fortsatt vil snakke med deg
- bruk andre kommunikasjonsmidler – noen korte samtaler kan holdes via e-post eller direktemeldinger i stedet for direkte telefon samtaler
Reach out to your customers effectively
Call center software solution allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Discover features of LiveAgent's call center today.
Frequently Asked Questions
Hva er definisjonen på en telefon-tagg?
En telefon-tagg er en hendelse når to parter ikke kan nå hverandre på telefonen. De fortsetter å prøve å ringe, men det resulterer i en rekke tapte anrop eller talemeldinger.
Hvordan spiller du en telefon-tagg?
Du kan delta i et telefon-tagg ved å gå glipp av anrop hele tiden og deretter ringe tilbake for å så gå glipp av anropene dine. Begge parter kan gjøre dette med vilje eller ved et uhell.
Hvordan slutter jeg å spille telefon-tagger?
Du kan sørge for at du overholder vanlig telefonsamtale-etikett. Videre kan du planlegge og organisere samtalene dine bedre, eller du kan ganske enkelt skrive en e-post eller en direktemelding hvis en direkte samtale ikke er nødvendig.
Hvordan unngå telefon-tagg og faktisk snakke med personen?
Planlegg telefonsamtalene dine, og vær forsiktig med å svare når du har sagt ja til det. Vær spesifikk om tidspunktet når dere skal snakke med hverandre.
Hvordan vinne et telefon-tagg spill?
Du kan vinne spillet med telefon-tagg ved å komme gjennom til personen du prøver å kontakte. Finn noen nyttige tips om hvordan du gjør dette i artikkelen ovenfor eller i de vanlige stilte spørsmålene under "Hvordan slutter jeg å spille telefontagger?".
Etter å ha lært om telefon-taggen, kan du lese videre for å forstå hva meningen med en telefon-tagg er. Denne artikkelen gir innsikt i hvorfor vi bruker telefon-tagging i kundeservice.
For å unngå frustrasjon, kan du også lese om hvorfor et spill med telefon-taggen oppstår. Dette kan hjelpe deg med å identifisere potensielle utfordringer.
Hvis du ønsker å forbedre din kundeservice, kan du se på hvordan du kan unngå å spille telefon-tagg. Det vil gi deg praktiske tips for å forbedre effektiviteten.