Hva er en telefonoppringer?
En telefonoppringer er et programvaresystem som forenkler prosessen med utgående anrop. I telefonsenterindustrien kan telefonoppringere grovt klassifiseres i to kategorier – manuelle telefonoppringere og automatiserte telefonoppringere. Manuelle oppringere – den mest grunnleggende typen telefonsenteroppringere – krever at agenter ringer telefonnumrene til kunder eller potensielle kunder manuelt. Disse brukes mest til kundestøtte eller enkle utgående anropskampanjer.
Automatiserte telefonoppringere er mye brukt i callsentre av salgsteam for utgående telemarketing, markedsundersøkelser og kundeserviceoppfølging. Programvaresystemer for automatisk oppringing gjør det mulig for agenter å foreta et stort antall utgående telefonsamtaler uten å måtte ringe hvert nummer manuelt. I motsetning til manuelle telefonoppringere, ringer de automatisk prospekter fra en forhåndsinnlastet liste over telefonnumre og kobler deretter anropet til en agent bare når en levende person tar opp.
Ved å bruke stemmedeteksjonsteknologier kan automatiske oppringere oppdage talemeldinger, telefonsvarere, frakoblede anrop, opptatttoner og ubesvarte anrop. programmet for automatisk oppringing kan også konfigureres til å koble personen i den andre enden til en IVR (Interactive Voice Response) og spille av før- innspilte meldinger. Ulike typer automatiske oppringere – forhåndsvisningsoppringere, progressive oppringere, strømoppringere og forutsigbare oppringingssystemer – kan strømlinjeforme utgående samtalekampanjer ytterligere ved å tilby forskjellige funksjoner og muligheter.
Automatisk taleoppringingssystemer hjelper agenter med generell produktivitet for kundesenteret. De bidrar til å redusere nedetid, maksimere effektiviteten og gjør det mulig for kundesenteragenter å få kontakt med flere potensielle kunder og kunder. Studier har vist at en automatisk oppringingsfunksjon kan øke agentproduktiviteten med opptil 300 % ved hjelp av for å redusere agentens inaktive tid og proporsjonalt øke agentens taletid per time.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hva er telefonoppringerne?
Telefonoppringere er programvaresystemer som forenkler prosessen med utgående oppringing i kundesentre. Mens manuelle telefonoppringere krever at agenter foretar utgående anrop manuelt, lar autooppringingssystemer agenter enkelt og effektivt foreta utgående anrop automatisk. De kan øke agentens produktivitet og ytelse dramatisk ved å kutte ned på ledig tid for agenten og øke taletiden.
Hvordan fungerer telefonoppringere?
Med manuelle telefonoppringere starter agenter utgående anrop ved å slå numrene fra listen over kontakter manuelt. Ved automatiske oppringere, forteller systemet datamaskinen hvilke numre fra kontaktlisten som skal ringes og hvordan de skal svare når noen svarer i den andre enden eller når det er et opptattsignal, en telefonsvarer eller en telefonsvarer. Avhengig av oppringingstypen som brukes, kan systemet konfigureres til å koble anropet til en direkteagent når en faktisk person tar opp, spille av forhåndsinnspilte lydmeldinger når det ikke er noen tilgjengelige agenter for øyeblikket eller slippe anropet hvis ingen svarer med 25 sekunder eller et opptattsignal oppdages.
Er telefonoppringer en del av LiveAgent?
Selv om LiveAgents kontaktsenterløsning inkluderer både inngående og utgående ringefunksjoner, er funksjonaliteten for utgående kundesenter for øyeblikket representert ved klikk-for-å-ringe. Med klikk-for-å-ringe-oppringeren kan kundesenteragenter starte utgående anrop til kunder eller potensielle kunder med et par klikk mens de surfer på nettsidene deres rett fra LiveAgent-dashbordpanelet.
Etter å ha lært om telefonoppringere, kan det være nyttig å lese mer om progressiv oppringer. Dette vil gi deg innsikt i hvordan du kan øke agenteffektiviteten og forbedre målkonvertering. En annen interessant artikkel er om VoIP-oppringer. Her får du vite mer om hvordan denne teknologien kan forbedre kundeserviceopplevelsen din.
Oppdag alt om callsentre! Lær hva et callsenter er, hvilke funksjoner som er avgjørende, og hvordan callsenter-programvare kan forbedre kundeservice og tilfredshet. Utforsk viktige verktøy som ACD, rapportering, samtaleopptak, og mer. Finn ut hvordan du kan redusere driftskostnader og øke kundetilfredshet. Besøk oss for å optimalisere din kundeserviceopplevelse.
Oppdag hvordan VoIP-tjenesteleverandører kan transformere kommunikasjonen din med kostnadseffektive løsninger og avanserte funksjoner som videosamtaler og automatiserte oppringere. Lær hvordan du velger den beste leverandøren for dine behov og oppdag fordelene for bedrifter over konvensjonelle fasttelefoner. Besøk siden vår for en grundig guide til å sette opp og maksimere VoIP-systemer hjemme eller på kontoret.