Hva er øyeblikkelig chat?
Instant chat, også kjent som IM, er et chatmeldingssystem som sender meldinger i sanntid over Internett. Vanligvis er direktemeldinger korte meldinger som utveksles mellom to eller flere personer.
Hvordan fungerer en umiddelbar chat?
For å sende og motta direktemeldinger kan brukere enten laste ned en spesifikk programvare eller chatte gjennom nettleserbaserte chatteverktøy. Brukere kan se andre brukere på nettet og chatte med dem i sanntid gjennom enheter som datamaskiner, telefoner, iPader og til og med spillkonsoller.
Hva kan du sende gjennom en direktemelding?
Moderne instant chat-programvare lar brukere sende klikkbare hyperkoblinger, GIF-er, bilder, vedlegg, dokumenter, videoer og til og med stemmeopptak. Mer avansert programvare gjør det også mulig for brukere å ringe hverandre gjennom video- og taleanrop, og noen lar til og med brukere dele skjermene sine med hverandre.
Hvordan lage en umiddelbar chat på et nettsted
Hvis du ønsker å tilby et øyeblikkelig chat-alternativ på nettstedet ditt, er alt du trenger å gjøre å plassere en chatknapp-widget på nettstedet ditt. Ingen koding er nødvendig, bare kopier og lim inn knappekoden på nettstedet ditt. For å finne ut hvordan du gjør det, sjekk ut denne trinnvise veiledningen a>.
Hvordan kan du bruke øyeblikkelig chat i kundestøtte?
Hvis du ønsker å bruke øyeblikkelig chat i kundestøtten, bør du vurdere å bruke en live chat-programvare. En live chat-programvare fungerer på nøyaktig samme måte som en umiddelbar chat – den gjør det mulig for agenter å chatte med kunder i sanntid. Den eneste forskjellen er at for å chatte med kundestøtterepresentanter, trenger ikke kundene å laste ned noen programvare. Hvis kunder ønsker å chatte med kundestøtterepresentanter, er alt de trenger å gjøre å klikke på live chat-knappen/widgeten på bedriftens nettsted.
Liker kunder live chat?
Kunder elsker å bruke live chat. Faktisk foretrekker 79 % av forbrukerne å live chat med kundestøtteagenter fordi de gir umiddelbare svar.
Er det verdt det å investere i en live chat-programvare bare for direktemeldinger?
De fleste live chat-programvare er en del av en større programvareløsning – for eksempel en helpdesk-programvare. I tillegg til live chat/IM-funksjoner, inneholder en helpdesk-programvare avanserte funksjoner som en billettprogramvare, kunnskapsbaseprogramvare, eller en callsenterprogramvare. Derfor er det absolutt verdt det å investere i en live chat-programvare – siden du vil få ekstra funksjonalitet som bare vil hjelpe deg med å yte et høyere nivå av kundeservice. For å lære mer om brukerstøtteprogramvare og fordelene ved å bruke den sjekk denne koblingen.
Vil du lære mer?
Sjekk ut vår omfattende forskning, der vi samlet inn viktig informasjon og sammenlignet LiveAgent med andre chat-plugins for WordPress.
Frequently Asked Questions
Hva betyr øyeblikkelig chat?
Øyeblikkelig chat er en type nettprat som tilbyr sanntidsoverføring av meldinger over internett. Korte meldinger sendes vanligvis mellom to brukere, men noen meldingstjenester kan vise teksten i sanntid når den genereres uten å klikke på "send".
Hvordan fungerer øyeblikkelig chat?
Instant chat fungerer på en slik måte at du kan kontakte en bestemt person ved å bruke messengeren og meldingen går direkte til vedkommende. Meldinger overføres i sanntid via direkte tilkobling. Oftest har den også muligheten til å overføre filer. Alt dette gjør at chatten kan kjøres effektivt.
Hva er umiddelbar chat i LiveAgent?
LiveAgent øyeblikkelig chat er en del av hele støtteprogramvareløsningen. Det tillater sanntidskontakt med kunden, takket være at merket kan yte kundeservice på høyeste tekniske nivå. Dette svarer til behovene til kunder som ofte trenger øyeblikkelig hjelp.
Når du har lært om øyeblikkelig chat, kan du utforske hvordan denne funksjonen virkelig fungerer. Lær hvilke typer meldinger du kan sende gjennom en direktemelding og hvordan du enkelt kan lage en umiddelbar chat på et nettsted. Oppdag hvordan du kan bruke øyeblikkelig chat i kundestøtte for å forbedre kundeopplevelsen. Finn ut om det er verdt å investere i en live chat-programvare bare for direktemeldinger og om kunder faktisk liker live chat. Til slutt, hvis du vil forbedre din kundeservice, finnes det ressurser som kan hjelpe deg med å heve servicenivået.