Hva er utgående salg?
Det er en del av salgssyklusen der selskaper presenterer sine produkter eller tjenester til sine potensielle kunder. Dette kan gjøres ved cold-calling, cold e-post eller sosialt salg. Vanligvis blir potensielle kunder kontaktet av salgsrepresentanter.
Det primære målet med utgående salg er å generere nye potensielle kunder for virksomheten din.
Hovedforskjellen mellom utgående og inngående salg er måten selskapet tiltrekker potensielle kunder på. Som vi allerede har forklart, inkluderer utgående salg salgsrepresentanter som kontakter potensielle kunder. Inngående salg er avhengig av innholdsmarkedsføring, >markedsføring i sosiale medier og SEO. Med andre ord, inngående salg avhenger av at prospektet allerede er kjent med merkevaren din – innkommende kundeemner.
Hvis du ønsker å maksimere potensielle salg, kan du kombinere begge tilnærmingene. Du kan først bruke inngående strategier som innholdsmarkedsføring og deretter følge opp ved å implementere utgående salgsteknikker som sosiale medier.
Utgående salgsprosesstrinn
- identifiser potensielle potensielle kunder – Utfør markedsundersøkelser og lag en ideell kjøperprofil.
- generering av potensielle salg – Du kan gjøre dette ved å bruke programvare for utgående salg, og outsource et tredjepartsselskap for å generere potensielle kunder for deg , kjøpe en database eller generere kundeemner manuelt
- kvalifisering for potensielle kunder – Bestem hvilke av potensielle kunder som passer godt for produktene eller tjenestene dine.
- salgssamtale – Dette er tidspunktet når salgsrepresentantene dine viser frem produktene og tjenestene dine.
- lukke avtalen – Du bør ha en lukket avtale og en ny betalende kunde.
- oppfølging – Dette er et veldig verdifullt skritt når det gjelder bygge sterke relasjoner med kundene dine.
Hvordan øke utgående salg i et kontaktsenter?
La oss dykke ned i noen strategier som kan hjelpe deg med å øke salget og inntektene dine ved å bruke utgående salgstaktikker.
Spesifiser kriteriene for potensielle kjøpere
Vær så spesifikk du kan mens du lager den ideelle kundeprofilen. Definer tydelig målmarkedet og kartlegg kundereisene deres.
Spesifiser målene dine
Når det gjelder kontaktsentre, er KPI-er dine beste venner. Sørg for at du er tydelig på målene du ønsker å oppnå innenfor budsjettet ditt.
Lag en oppsøkende plan
Definer en arbeidsflyt som selgerne dine skal følge når de når ut til nye potensielle kunder.
Engasjer prospektet
En verdifull og svært kostnadseffektiv metode for engasjement er e-postmarkedsføring. Vurder også å bruke live chat. Du kan bruke LiveAgent live chat-funksjonen for sømløs integrasjon med nettstedet ditt.
Samle data
Jo mer du vet om potensielle kunder, desto bedre for virksomheten din. Med større innsikt kan du utvikle svært målrettede kampanjer som vil bidra til å gjøre potensielle kunder til kunder.
Analysere
Ikke undervurder viktigheten av å analysere rapporter og måle kontaktsenterberegninger.
Support your customers proactively by reaching out to them
LiveAgent can help you improve the efficiency and productivity of your customer support teams, and boost customer satisfaction.
Se en video om utgående salg
Utgående salg og LiveAgent helpdesk-programvare kan være utrolig nyttig for enhver moderne bedrift. Utgående salg hjelper bedrifter med å nå ut til nye potensielle kunder via anrop, tekstmelding eller e-post. LiveAgent helpdesk-programvare er utviklet for å gjøre håndtering av kundehenvendelser enkel og effektiv, og gir bedre kundestøtte og en bedre kundeopplevelse. Med disse to verktøyene kan bedrifter nå ut til målgruppen sin og gi bedre kundeservice for å opprettholde en vellykket virksomhet.
Frequently Asked Questions
Hva betyr den utgående salgsprosessen?
Utgående salg er en prosess der selskaper - vanligvis selgere - kontakter potensielle kunder for å levere sine salgsoppslag. Den er avhengig av strategier som cold calling, kalde e-poster osv. Utgående salg kan brukes av både B2B- og B2C-bedrifter.
Hvorfor er utgående salg viktig?
De har et stort potensial til å generere potensielle kunder som passer for dine produkter og tjenester. På denne måten kan de ha en fantastisk avkastning som øker inntektene til virksomheten din
Hvor vanskelig er utgående salg?
Kompleksiteten til din utgående salgskampanje avhenger sterkt av bedriften din og andre salgs- og markedsføringstiltak.
Hva er de viktigste utgående salgsaktivitetene?
Hovedstadiene i utgående salg er identifikasjon av kundeemner, generering, kvalifisering av kundeemner, salgsargument, avsluttende avtaler og oppfølgingskommunikasjon etter salg.
Hva er de viktigste beregningene for utgående salg?
De viktigste kan deles inn i to hovedkategorier: traktberegninger og engasjementsberegninger. Hvilke eksakte komponenter av disse beregningene du bestemmer deg for å måle avhenger hovedsakelig av forretningsprosessene dine og markedsførings- og salgsinnsatsen.
Hvordan oppretter du et utgående salgsteam?
Ethvert salgsteam som du trener for utgående salgsprosesser kan betraktes som et utgående salgsteam. For å sikre at de leverer de beste resultatene, bør du imidlertid utvikle en arbeidsflyt som definerer stadiene i den utgående salgsprosessen og hva representantene dine trenger å dekke i hvert trinn.
Hvis du er interessert i å lære mer om hvordan man kan forbedre utgående salg, kan du sjekke ut artikkelen "Hva er utgående salg?". Denne artikkelen gir en grundig forklaring på utgående salgsprosesser og kan være svært nyttig for å forstå de grunnleggende trinnene.
For å øke effektiviteten i ditt kontaktsenter, kan du lese om "Hvordan øke utgående salg i et kontaktsenter?". Her får du praktiske tips som å spesifisere kriterier for potensielle kjøpere og sette klare mål for teamet ditt.
Effektiv programvare for utgående kundesenter
Oppdag LiveAgents kraftfulle utgående kundesenterprogramvare for 2023, som forbedrer salgs- og markedsføringsinnsatsen din med sømløs CRM-integrasjon. Nyt 24/7 kundeservice, ingen konfigureringsavgift, og muligheten til å avbryte når som helst. Start en gratis prøveperiode uten behov for kredittkort og løft kundekommunikasjonen din til nye høyder.