Hva er vertskartlegging?
Vertskartlegging er en prosess for å tilordne standard domene-URL til en URL til et annet domene. På denne måten kan URL-en inkludere firmaets navn.
Adressen din er som standard et LiveAgent-underdomene. Med vertskartlegging kan den endres til et underdomene til ditt eget domene. Denne endringen må godkjennes av domeneleverandøren din.
For eksempel kan standard URL-adresse for støtteside være support.companyname.ladesk.com. Host mapping lar deg lage URLen support.companyname.com.
Finn ut mer om vertskartlegging.
Frequently Asked Questions
Hva er vertskartlegging?
Vertskartlegging er en prosess som lar deg tilordne en standard domene-URL til en URL for et annet domene. Dette gjør at URL-en kan inneholde firmanavnet ditt. Standardnettadressen til støttesiden kan for eksempel være help.companyname.helpdesk.com. Vertskartlegging oppretter URL-en support.companyname.com.
Hva er rollen til vertskartlegging?
Vertskartlegging gir bedre kvalitet på koblingen som deles. Det er lettere å huske og ser også mer profesjonelt ut. Takket være dette vil kundeservice oppfattes på et enda høyere nivå.
Kan du sjekke vertskartlegging i LiveAgent?
Du kan sjekke vertskartlegging i LiveAgent. Du kan gjøre alt i LiveAgent-panelet. Bare skriv inn "Konfigurasjon", klikk deretter "System" og "Domeneinnstillinger" og der kan du sette inn ditt egendefinerte domene. Dette lar alle agenter bruke det egendefinerte domenet.
Etter å ha lært om vertskartlegging, kan det være nyttig å utforske reisekartlegging. Dette vil gi deg innsikt i hvordan du kan forbedre kundereisen og dermed også kundeservicen din. En annen inspirerende lesning er suksesshistorien til AquaSprouts. Her kan du oppdage hvordan de har forbedret sin kundeservice med LiveAgent og hvilke funksjoner de setter mest pris på.