Antall VoIP-brukere vokser blant bedrifter fordi det er praktisk å bruke internettforbindelser for taletrafikk. Alt du trenger er en infrastruktur for drift av VoIP-trafikk. De nøyaktige komponentene i en vellykket VoIP-infrastruktur avhenger av hva du allerede har på plass og dine krav.
Hva er VoIP-infrastruktur?
VoIP-infrastruktur består av fysiske komponenter og programvarekomponenter du trenger for at voice over internet-protokollen skal fungere. En vellykket VoIP-infrastruktur gir et feilfritt transportsystem for taletrafikk (eller andre medier) uavhengig av den fysiske plasseringen.
Komponentene i en talenettverksinfrastruktur er
- Nok båndbredde – hver samtale trenger en dedikert båndbredde «klump» for å sikre jevn overføring; hvis du ikke har nok båndbredde, kan pakker falle av, noe som betyr at samtalekvaliteten går ned eller du har forsinkelser. For å unngå det kan du gå for en hybridversjon og bruke en dedikert og en bredbåndsinternettforbindelse (bruk en programvaredefinert, SD-tjeneste for det) eller spørre internettleverandøren din om garantert båndbredde.
- VoIP-leverandør – velg en pålitelig tjenesteleverandør for å oppfylle forretningsbehovene dine for talenettverk (det er mange VoIP-leverandører a> tilbyr tjenester, kontakt en VoIP-leverandør og diskuter dine behov for talenettverk, alternativt kan du velge et privat nettverk i huset og sette opp systemet ditt på stedet). Last ned VoIP-leverandørprogramvare og følg instruksjonene.
- En VoIP-telefon som bruker IP (dette kan være en hard telefon eller en programvaretelefon som kjører som en app eller en forretningstelefon med flere linjer og funksjoner) kobler til med en Ethernet-kabel til en VoIP-ruter eller modem, på WIFI med en trådløs adapter. Eller bruk en vanlig telefon med en VoIP-telefonadapter – koblet til din PC eller modem.
Hvordan kan LiveAgent være nyttig?
Som skrivebordsgrunnlaget for din vellykkede VoIP-infrastruktur, lar LiveAgent deg bruke VoIP-tjenester og verktøy som går hånd i hånd. Enten du leter etter en desktop-, flerkanals- eller billettløsning, kan du utnytte VoIP-implementering i arbeidet ditt. For eksempel lar en kundesenterløsning med et automatisert telefonsystem IVR designe dine egne kanalforespørsler for å overføre innkommende samtaler til riktig avdeling sammen med automatisk samtaledistribusjon, ACD for å håndtere et stort antall innkommende anrop, tilbakeringingsfunksjon og ubegrenset samtaleopptak. I tillegg kan du designe dine kundeportaler, ha live chat, kunnskapsbase og lage automatiserte forretningsløsninger tilpasset dine behov.
Get the right call center features
VoIP Infrastructure is an essential component of any business communication system. Find out more about its benefits here!
Frequently Asked Questions
Hvordan bygger du din VoIP-infrastruktur?
Bestem hva du vil ha fra den (om du trenger å ringe internasjonale anrop, inn- eller utgående anrop osv.). Sjekk hva du har av maskinvare og programvare og hvilke justeringer som må gjøres for VoIP-implementering. Sjekk båndbredden din. Velg en VoIP-tjenesteleverandør og følg instruksjonene deres for programvare- og integreringsbehov
Hva er viktige VoIP-integrasjoner?
VoIP-integrasjoner har mange fordeler, og deres betydning avhenger av dine behov. De viktigste er live chat, CRM og API.
Etter å ha lært om VoIP-infrastruktur, kan det være nyttig å forstå hva en VoIP-tjenesteleverandør er. Dette vil gi deg innsikt i hvordan du velger riktig leverandør som passer dine behov og hvilke fordeler det kan gi for bedriften din.
Utforsk fordelene med VoIP-telefonnumre for bedrifter: spar kostnader, forbedre kundeservice og enkelt håndter flere samtaler samtidig. Lær hvordan du skaffer et VoIP-nummer, forskjellene fra vanlige numre, og hvordan du identifiserer VoIP-brukere. Perfekt for både intern og ekstern kommunikasjon. Besøk for å forstå hvordan VoIP kan transformere din virksomhets kommunikasjon!
Oppdag hvordan VoIP-tjenesteleverandører kan transformere kommunikasjonen din med kostnadseffektive løsninger og avanserte funksjoner som videosamtaler og automatiserte oppringere. Lær hvordan du velger den beste leverandøren for dine behov og oppdag fordelene for bedrifter over konvensjonelle fasttelefoner. Besøk siden vår for en grundig guide til å sette opp og maksimere VoIP-systemer hjemme eller på kontoret.