Hva er en VoIP-ringer?
Å foreta telefonsamtaler ved hjelp av stemme over Internett-protokoll (VoIP) er annerledes enn å bruke tradisjonelle telefonselskaper. En VoIP-anroper bruker et digitalt signal til å overføre samtalen sin gjennom en Internett-tilkobling. Når en bedrift bruker VoIP-samtaler, er det viktig å sette opp anrops-ID og andre funksjoner for å bli sett på som en legitim innringer.
Er det mistenkelig om det er en VOIP-anroper?
Måten noen mennesker bruker VoIP-teknologi på kan forårsake mistanker. Sett deg inn i skoene til en person som mottar et stort antall telefonsamtaler hver dag. I de fleste tilfeller vil anrop fra tradisjonelle telefoner og mobiltelefoner ha anrops-ID. Denne anrops-ID-informasjonen gjør det lettere for personen å bestemme om han vil akseptere anropet eller ikke. Dessverre misbruker noen VoIP-oppringere teknologien til å ringe ved å manipulere anrops-ID og gjøre andre endringer. Fortsett å lese for å finne ut mer om disse praksisene.
Hvordan blokkere uønskede VoIP-anrop?
Å motta uønskede anrop kan være veldig frustrerende, spesielt når du er fokusert på å få arbeidet gjort. Heldigvis er det noen måter du kan blokkere eller unngå uønskede VoIP-anrop på.
- strong>Kontakt VoIP-tjenesteleverandøren din. Spør leverandøren om anropsblokkering, filtrering og relaterte funksjoner.
- Besvar kun anrop med gjenkjent anrops-ID. Det neste alternativet ditt er bare å svare på anrop fra telefonnumre du kjenner igjen. Til alle andre, la dem legge igjen en talepost. En konsekvent oppringer med et legitimt formål (f.eks. en samtale fra legen din eller tannlegen) vil ikke bekymre seg for å legge igjen en talepost.
- Rapportér ulovlige innringere. Uønskede innringere kan være ulovlige hvis du har lagt til telefonnummeret ditt i ikke ring-registret. Besøk nettstedet donotcall.gov for ytterligere informasjon.
Hvordan gjøre et VoIP-ringer ID-oppslag?
Å slå opp et VoIP-anrops telefonnummer er en måte å identifisere legitime anrop på. Utfør et Google-søk etter telefonnummeret. Sjekk for å se om telefonnummeret er knyttet til et legitimt selskap eller om det har blitt rapportert som en uønsket oppringer. I tillegg kan du bruke omvendte telefonnummeroppslagstjenester som USPhoneBook.com for å sjekke et telefonnummer.
Husk at noen mennesker kan bruke et ikke-fast VoIP-nummer, som ikke er knyttet til en fysisk adresse. For eksempel kan hyppige reisende bruke et ikke-fast VoIP-nummer fordi de beveger seg mye. Å bekrefte et ikke-fast VoIP-nummer er mer utfordrende fordi disse telefonnumrene kanskje ikke viser noe i omvendte telefonoppslagstjenester.
Hvis du er bekymret for spam-anrop og uønskede innkommende anrop, sørg for at telefonnummeret ditt er oppført i Do Not Call-registeret som er tilgjengelig på donotcall.gov.
Fungerer oppringer-ID på VoIP?
Anrops-ID fungerer noen ganger på VoIP. Når kunder registrerer seg for VoIP-telefoner, har de muligheter for hva som vises på anrops-ID. En VoIP-anroper som bruker et Google Voice-nummer kan for eksempel bruke en funksjon kalt “anonym anrops-ID” for å skjule anrops-ID for alle anrop. I tillegg kan alle som ringer i USA angi prefikset “*67” før de ringer for å skjule anrops-ID.
Bedriftseiere kan være lurt å angi en policy for selskapet deres om bruk av anrops-ID. For eksempel kan salgsteamet ditt slite med å få folk til å svare på utgående anrop når du ringer uten anrops-ID. I så fall kan du eksperimentere med å kreve anropsidentifikasjon for å forbedre salgsagentens produktivitet (f.eks. foreta mer vellykkede utgående anrop).
Hva er fordelene med å ha en VoIP-anrops-ID?
Installering av VoIP-anrops-ID er fordelaktig for bedriftseiere på flere måter uten å gi opp de potensielle kostnadsbesparelsene ved VoIP.
- forbedre kundeservice – Inkluder anrops-ID på utgående anrop til kundeservice fordi de vil se deg som en legitim innringer.
- effektivitet for kontorpersonalet – Kontorpersonalet ditt må ha telefonsamtaler med nøkkelleverandører. Ved å bruke anrops-ID på utgående anrop til leverandører, er det usannsynlig at samtalen din blir blokkert av søppeloppdaging.
- unngå etterforskning fra rettshåndhevende byråer – Bedrifter som bruker oppringer-ID har mindre sannsynlighet for å foreta spam-anrop. Som et resultat kan du fokusere produktiviteten på salg og kundeservice i stedet for å svare på undersøkelser fra rettshåndhevelse.
Hvis du er usikker på hvordan du konfigurerer oppringer-ID, spør VoIP-leverandøren din om tips om hvordan du bruker VoIP-oppringerprogramvaren.
Hvordan sette opp enheten til å vise VoIP-anrops-ID-navnet?
Det er enkelt å sette opp VoIP-telefontjenesten til å inkludere anrops-ID. Bruk følgende trinn.
- Begynn med å teste oppsettet for VoIP-anropsidentifikasjon ved å ringe mobiltelefonen din. Du har kanskje allerede anropsidentifikasjon på plass. I så fall ber du andre ansatte, inkludert salgsteamet, om å bekrefte at anrops-ID er på plass ved å ringe mobiltelefonen deres.
- Sammenlign din vanlige telefon med VoIP-anrops-ID. Det neste trinnet er å foreta en ny testanrop ved å bruke din vanlige telefon eller analoge telefon hvis du har en. Ideelt sett vil du at anrops-IDen på VoIP-telefonen og den vanlige telefonen skal matche.
- vedta en konsekvent anropsidentifikasjonspolicy. Vurder å sette en policy for hver ansatt og kontraktør i bedriften din. For eksempel skal alle oppringer-IDer vise firmanavnet ditt på samme måte.
Set up your call center
LiveAgent offers many useful features and integrations not only for call centers, but for live chat as well. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Hva er en VoIP-ringer?
En VoIP-ringer foretar taleanrop ved hjelp av Voice Over Internet Protocol (VoIP) i stedet for tradisjonelle analoge enheter. VoIP-telefonsystemer bruker en bredbåndsforbindelse for å fullføre samtaler i stedet for analoge telefonlinjer.
Er det mistenkelig om det er en VOIP-ringer?
Det avhenger av hvordan du bruker funksjoner for oppringer-ID-administrasjon. Å ringe fra en uidentifisert VoIP-tjeneste kan bli sett på som mistenkelig. For å unngå å bli oppfattet som mistenkelig, konfigurer en oppringer-ID for alle VoIP-telefonsystemene dine.
Hvordan blokkere uønskede VoIP-anrop?
Det er forskjellige måter å unngå uønskede VoIP-anrop på. Du kan starte med å legge til telefonnummeret ditt i ikke ring-registeret. Deretter kan du legge til bestemte telefonnumre til en blokkeringsliste. I tillegg kan telefontjenesteleverandøren din ha tilleggsfunksjoner for å blokkere uønskede anrop.
Hvordan gjøre et VoIP-anrops-ID-oppslag?
Du kan slå opp en VoIP-anrops-ID på flere forskjellige måter. Start med å utføre et Google-søk etter telefonnummeret og se hva du finner. Hvis du ikke finner noe på nettet, kan du også bruke en omvendt telefonoppslagstjeneste. Hvis ingen av disse metodene viser informasjon, kan telefonnummeret være helt nytt, eller det kan være mistenkelig. I dette tilfellet lar du anropet gå til telefonsvarer og bestemmer deretter om du vil ringe tilbake.
Fungerer oppringer-ID på VoIP?
Ja, oppringer-ID fungerer på VoIP. Imidlertid kan bedriftseiere velge hvordan og når de skal bruke den. For eksempel lar noen tjenester brukere ringe anonymt. For å unngå forbrukerklager og forvirring, konfigurer anrops-ID-administrasjon på alle VoIP-samtalene dine.
Hva er fordelene med å ha en VoIP-ringer-ID?
Det er flere fordeler med å bruke funksjonen for oppringer-ID på VoIP-telefonen. For eksempel kan salgsteamet ditt få flere av utgående anrop besvart. Videre er det mer sannsynlig at kontorpersonalet har samtaler med kunder. Hvis du legger til anrops-ID på alle telefonene dine, er det mindre sannsynlig at du blir anklaget for VoIP-spam.
Hvordan sette opp enheten til å vise VoIP-ringer ID-navn?
De spesifikke trinnene for å sette opp et VoIP-anrops-ID-navn varierer avhengig av tjenesten din. Det første trinnet er å foreta et VoIP-anrop til mobiltelefonen din og se om funksjonen for oppringer-ID er aktiv. Hvis den er aktiv, sjekk med andre for å sikre at bedriftens anrops-ID vises konsekvent. Hvis du vil ha hjelp til å sette opp VoIP-anrops-ID, kontakt din VoIP-leverandør for ytterligere hjelp.
Etter å ha lest om VoIP Ringer, kan du utforske mer om VoIP-anrop. Her vil du lære hva VoIP-anrop er og hvordan de fungerer, samt om de potensielle kostnadene og fordelene ved å bruke dem.
Du kan også sjekke ut VoIP-telefontjeneste for å forstå hvordan du får VoIP-telefontjeneste og hvilke utstyrskrav som gjelder. Denne artikkelen klargjør forskjellene mellom VoIP-tjenester for boliger og bedrifter, og gir innsikt i hva som skiller VoIP fra tradisjonelle fasttelefoner.
Utforsk fordelene med VoIP-telefonnumre for bedrifter: spar kostnader, forbedre kundeservice og enkelt håndter flere samtaler samtidig. Lær hvordan du skaffer et VoIP-nummer, forskjellene fra vanlige numre, og hvordan du identifiserer VoIP-brukere. Perfekt for både intern og ekstern kommunikasjon. Besøk for å forstå hvordan VoIP kan transformere din virksomhets kommunikasjon!
Oppdag hvordan VoIP-tjenesteleverandører kan transformere kommunikasjonen din med kostnadseffektive løsninger og avanserte funksjoner som videosamtaler og automatiserte oppringere. Lær hvordan du velger den beste leverandøren for dine behov og oppdag fordelene for bedrifter over konvensjonelle fasttelefoner. Besøk siden vår for en grundig guide til å sette opp og maksimere VoIP-systemer hjemme eller på kontoret.