Hva er warm-calling?
Det er en av de to typene samtaler – varme og kalde samtaler. Warm-calling er et uttrykk som profesjonelle salgsrepresentanter bruker for å referere til å snakke med kjente kundeemner. Samtalen er merket som varm fordi representantene hadde tidligere kontakt med kundene.
Målet er å holde den potensielle kunden engasjert i produktet eller tjenesten for å øke sjansene for konvertering. I motsetning til cold calling, der det ikke er noen tidligere kontakt med en kunde du har tenkt å kontakte.
Warm-calling innebærer en tidligere kontakt og at forholdet har nådd et stadium hvor en representant kan være mer direkte med en potensiell kunde. Kommunikasjonen som går foran warm-calling kan være en henvisning, en interaksjon på et forretningsarrangement eller en direkte e-postkampanje. I motsetning til andre strategier som genererer inngående kundeemner, genererer warm-calling utgående kundeemner.
Det kan ha flere former, ettersom alt avhenger av virksomhetens strategi og omstendighetene til de tidligere kontaktpunktene med kundene. Uansett starter alle tiltak med oppfølgende varmesamtaler. Selgerene benytter denne muligheten til å planlegge møter med potensielle kunder eller diskutere saker over telefon.
Warm-calling innebærer at selgere har tilgang til kontaktdata også. Kontaktopplysninger er ekstremt viktige for varme ringer; disse detaljene inkluderer ikke bare en salgsprospekts e-postadresse og telefonnummer. De viser også tidligere interaksjoner med kunden og historien til kjøp.
Husk at kundene er betydelig flere enn selgerne. Dette er grunnen til at selgere trenger all hjelpen de kan få, alt fra plattformer som sentraliserer kundekontaktdata til alt-i-ett-støtteprogramvare med utgående samtaler Brukerstøtte.
Hvordan fungerer warm-calling?
For at en warm-calling samtalestrategi skal fungere, må du bygge et sunt grunnlag. Ethvert vellykket initiativ for varme ringer utnytter forbindelsene med en potensiell kunde. For å lansere en av dine egne, må du lage et system som vil hjelpe deg med å etablere et forhold og viktig tillit til potensielle kunder.
Å ha tidligere kontakt med en potensiell kunde er den eneste måten å gjøre et ordinært oppringning om til et fordelaktig oppringning. Det er allerede et nivå av tillit og tilkobling å utnytte for å få leadet mer interessert i å kjøpe et produkt eller en tjeneste og til slutt konvertere flere samtaler til salg.
Det er mange måter å begynne å bygge den anropslisten på. En av de vanligste strategiene er å delta på så mange nettverksarrangementer som mulig. Disse hendelsene skaper muligheter for å få kontakt med salgsprospekter. Gitt at det er både B2C- og B2B-arrangementer, kan bedrifter velge å delta på arrangementer som er relevante for deres spesifikke mål.
Andre strategier inkluderer å bygge en e-postabonnentliste og lansere en e-postkampanje. Du kan bruke indikatorer som nedlastede vedlegg for å identifisere om potensielle kunder er klare til å motta en varm samtale. Når du har opprettet en liste over potensielle kunder, er det på tide å ringe disse.
Samtalen er det siste trinnet i en warm-calling samtalestrategi. En selger bør ringe en kunde med kun ett formål – for å sette opp en avtale. Husk at du ikke bør prioritere å foreta et salg under telefonsamtalen med mindre du driver et selskap der representantene selger utelukkende over telefon. Hovedmålet er å sette opp en avtale hvor selve salget skal finne sted.
Telefonsamtalen er der for å gjøre det mulig for selgerne dine å vurdere forbindelsen de har med prospektet og fortsette deretter. Siden et prospekt allerede stoler på deg og er interessert i å lære mer om produktet og tjenesten din, blir det enklere å konvertere dem enn å ringe.
Hva du skal si når du warm-caller
Det er viktig å merke seg at selgerne dine ikke trenger å improvisere 100 % av tiden. Et vellykket warm-calling er basert på et godt manus og praktiske tips. Skriptet skal dekke ulike samtalescenarier alt fra samtaler med en gjennomsnittlig kjøper til samtaler med C-nivå og VP-kjøpere.
Det er hundrevis om ikke tusenvis av warm-calling anropsskript på nettet basert på forskjellige svarteknikker og tilnærminger. Siden hver virksomhet og dens målkunder er unike, er det best å holde seg til en warm-calling samtaleskriptmal. Det ville hjelpe hvis du brukte det du vet om kundene dine, merkevareimage, tonefall og generelle tips for vellykket warm-calling. Det vil hjelpe deg å utnytte forbindelser med potensielle kjøpere og maksimere konverteringsfrekvensene.
Her er en enkel mal å følge når du kontakter en potensiell kjøper:
- oppmerksomhetsfangende åpning – Si hei til potensielle kunder ved å bruke navnet deres.
- lag ordentlige introduksjoner – Fortell potensielle kunder navnet ditt og hvilket selskap du representerer.
- vis kortene dine – Informer potensielle kunder om hvorfor du ringer.
- snakk om produkt/tjeneste — Bruk informasjonen du har om potensielle kunder for å gjøre produktet/tjenesten du selger relevant for dem.
Du kan bygge ditt warm-calling samtaleskript basert på to beste fremgangsmåter: åpne spørsmål og aktiv lytting samtaler. Åpne spørsmål letter samtalen mens aktiv lytting forbedrer gjensidig forståelse og åpner døren for en selger til å stille et aktivt spørsmål.
Husk at det er en varm samtale, ikke en salgssamtale. Dine selgere kommer ikke til å presentere produkter eller tjenester. De vil ha samtaler med salgsprospekter med fokus på prospekter. Målet er å bygge et forhold på en allerede etablert tillit og få prospektet til å handle. Det er normalt å se at mange anrop går utenfor skriptet. Det bør ikke alarmere representantene, da de har friheten til å improvisere når det trengs.
LiveAgent’s call center offers numerous options when it comes to features.
With the right features, call center software can help you improve customer service, satisfaction, and sales. Ready to find out more?
Frequently Asked Questions
Hva er warm-calling?
Det er en prosess for å komme i kontakt med en potensiell kunde, en selger eller et selskap du allerede har etablert en forbindelse med. Når du først har etablert et forhold til en salgsprospekt, er warm-calling en strategi som reduserer risikoen for avvisning betydelig og kan bidra til å øke konverteringsfrekvensen.
Hvordan fungerer et warm-calling?
Det er lett å forstå hvordan warm-calling fungerer når du vet at i sentrum av hver warm-calling strategien er salgsprospekter som har tidligere erfaring med selskapet. Selger når ut til disse potensielle kunder ved å utnytte tilliten og interessen deres for produktene eller tjenestene for å fange et salg.
Hva sier du i en warm-calling samtale?
Selv om selgerne kan improvisere under en warm-calling, er det bedre at de bare gjør det hvis et salgsprospekt går ut av manuset. Dette innebærer at du bør ha et warm-calling ringemanus og en liste med ringetips før du starter et slikt initiativ. Tommelfingerregelen er å henvende seg til en prospekt som sier navnet sitt og følge opp med å introdusere deg selv, selskapet du jobber for, og hvorfor du ringer.
Når du er ferdig med å lese om warm calling, kan du utforske mer om hva som egentlig er warm-calling. Dette gir deg en dypere forståelse av konseptet og hvordan det kan være nyttig for deg.
Lær også hvordan warm-calling fungerer for å forbedre din tilnærming. Du vil få innsikt i teknikker som kan hjelpe deg med å øke effektiviteten din.
Er du usikker på hva du skal si når du warm-caller? Finn ut hva du skal si når du warm-caller for å sikre en positiv opplevelse for begge parter. Det er viktig å ha en klar strategi for samtalen.
Har du flere spørsmål? Ta en titt på våre ofte stilte spørsmål for å få svar på vanlige bekymringer. Dette kan hjelpe deg med å føle deg mer trygg når du prøver denne teknikken.
Hvis du ønsker å forbedre kundeservicen din, kan du også se på hvordan du kan forbedre din kundeservice. Det er alltid rom for forbedring, og små endringer kan ha stor innvirkning.