Key takeaways
Pros
- Superrask implementering
- Jevn integrasjon med nettstedbyggere
- Flotte konfigurasjons- og planleggingsfunksjoner
- Fantastisk ytelse
Cons
- Noen brukere kan bli litt overveldet av alternativene
Komme i gang med Tidio chatbot-funksjonen
Tidio er en populær, omfattende kundestøtteprogramvare med et verktøysett som fokuserer på billetter a>, sosiale medier og live chat. Livechatten drives av en chatbot som kan hjelpe bedrifter med å avlaste teamene sine og gi viktig støtte og svar til alle online besøkende. Vi skal se på Tidios chatbot-funksjon og finne ut hvordan den fungerer i et daglig kundekommunikasjonsscenario.
Siden Tidio tilbyr en gratis plan, er det enkelt å komme i gang. Alt du trenger å gjøre er å registrere din gratis konto. En av de viktigste tingene du kan gjøre under registreringsprosessen er muligheten til å velge en webhotelltjeneste. Hvis nettstedet ditt ble opprettet ved hjelp av nettstedbyggere, for eksempel Wix eller Shopify, kan du direkte implementer chatten med en chatbot på siden din nesten uten anstrengelse. Du kan se på listen over Tidio-integrasjoner for å se om nettstedbyggeren du brukte har en direkte integrasjon.
Hvis du fullfører registreringen med denne tjenesten, vil den umiddelbart ta deg til den respektive integrasjonssiden på tjenestens nettsted. Det er her du kan legge til Tidio live chat med en chatbot til nettstedet ditt med en kort klikkøkt. Systemet vil trenge svar på et par spørsmål først, for eksempel hvor mange kundeserviceagenter du har, det tiltenkte målet og formålet med nettstedet ditt, hvor mange kunder du har, og så videre. Det er ganske enkelt og enkelt å gjøre hvis du vet svarene på disse spørsmålene.
Hvis nettstedet ditt kjører på en annen plattform, forblir prosessen veldig enkel, men du må få tilgang til nettstedkoden din for å få chatbot-integrasjonen til å skje. Oppsettet er i utgangspunktet det samme som ved registrering av nettstedbygger, bortsett fra at du må svare på disse spørsmålene direkte på Tidio-nettstedet under registreringen. Den viktigste endringen er at du må kopiere og lime inn den automatisk genererte live chat-koden i nettstedets kode. Sørg for at du har tilgang til nettstedets kode eller be nettadministratoren om å gjøre det for deg.
Tidio chatbot funksjoner og implementering
tjener et annet formål. Du kan bruke dem til å øke salget, promotere spesialtilbud eller hjelpe kunder med deres henvendelser. Jeg synes utvalget er bra, det er ikke for bredt til å forvirre deg, men du får flere alternativer innenfor hver kategori. Når du velger, har du fortsatt litt arbeid å gjøre fordi chatboten må konfigureres. Dette betyr at du må planlegge litt og fylle ut de mest sannsynlige kundespørsmålene chatboten vil møte på nettstedet ditt.
Så nøye som du er, kan denne delen av prosessen være tidkrevende. Du kan gi spørsmål og svar bare til de vanligste emnene, eller du kan gå dypt inn hvis du vil gjøre boten til en skikkelig know-it-all. Uansett, denne delen av implementeringsprosessen er ganske godt designet og enkel å gjøre. Hvis du noen gang har opprettet en chatbot eller en IVR, vil du sannsynligvis ikke bli overrasket over hvordan prosessen fungerer. Tidio har en chatbot-bygger med en visuell representasjon av alle mulige samtaler den kan håndtere, og du kan få tilgang til detaljene til hver enkelt ved å klikke på dem.
Du kan velge fra et utvalg av de mest brukte språkene i tillegg til engelsk for chatboten din, og se noen vanlige emner for å gjøre prosessen enklere. I tillegg kan du også velge samtaleutløseren helt i begynnelsen av prosessen. Du kan konfigurere chatten til å utløses når en besøkende kommer inn på nettstedet ditt, når de starter en samtale eller velger et annet alternativ fra listen. Det er en mengde alternativer, så du har muligheten til å gå dypt og gjøre chatboten så responsiv og smart som mulig.
Det er også forskjellige forhold du kan implementere i chatbotens oppførsel, for eksempel nettleser, operativsystem, land, dag, språk og et par til. Du kan bruke disse betingelsene til å spesifisere robotens oppførsel når betingelsene er oppfylt. Dette kan være svært nyttig, for eksempel når du driver en flerspråklig nettside eller når butikken din har menneskelig kundestøtte kun tilgjengelig på bestemte dager og under visse forretninger timer.
Ytelse og nytte
Jeg har testet Tidio chatbot med konfigurasjonen min på et testnettsted jeg opprettet med Wix, og resultatene mine var ganske gode. Som nevnt før er Tidio chatbots bare så god som mengden innsats du legger ned på å konfigurere dem. Derfor kan du enkelt lage en ubrukelig chatbot, så vel som en utrolig nyttig en. En godt planlagt chatbot-samtalerute kan være svært nyttig og kan spare deg for mye tid. Når det er sagt, kan prosessen med å lage en Tidio chatbot være lang. De tilgjengelige forhåndsinnstillingene gjør imidlertid hele planleggingen enklere.
Under testingen testet jeg personlig chatboten og fylte ut blindsonene etter hvert som jeg fant dem og oppdaterte chat-widgeten regelmessig. Jeg hadde ingen problemer med Tidios chatbot-ytelse. Men selv en smart planlagt chatbot har begrensninger, så det er viktig å sørge for at en menneskelig agent vil være tilgjengelig for å svare på mer forseggjorte kundespørsmål. Tidio var ikke bare enkel å bruke, men også enkel å integrere, noe som gjør det til en flott løsning, spesielt med tanke på at den var gratis helt fra starten.
Tidio chatbot-priser
Tidio har fire prisplaner med chatbots tilgjengelig i hver av dem. Hvis du vurderer å kjøpe Tidio hovedsakelig for chatboten sin, er den eneste avgjørelsen du må ta om du ønsker å bruke andre Tidio-funksjoner. La oss ta en titt på hva hver av planene tilbyr.
Gratis
Den gratis planen er tilgjengelig for alle. Den inkluderer live chat med en grense på 50 samtaler per måned, chatbots med en grense på 100 samtaler per måned, e-poststøtte, desktop- og mobilapper, tredjeparts appintegrasjoner, besøkendes informasjon og JavaScript API.
Kommunikator
Denne planen koster $15,66 per bruker per måned. Det inkluderer ubegrensede live chat-samtaler, opptil 5 operatører, e-post, 24/5 live chat-støtte, tillatelsesadministrasjon, live-skriving, analyser, avdelinger, live besøksliste, sett sidestatistikk og alle funksjonene fra gratisplanen.
Chatbots
Chatbots-planen koster $31,74 per måned og gir chatbot-samtaler med 40 000 brukere per måned, alle funksjoner fra gratisplanen, en visuell chatbot-editor, Zapier-integrasjon og mer.
Tidio+
Dette er den mest forseggjorte og kostbare planen som Tidio tilbyr. Det koster $235,16 per måned og har ubegrensede live chat-samtaler, et tilpasset antall operatører, et tilpasset antall chatbot-engasjementer, full støtte og alle funksjoner fra de tidligere planene. Det inkluderer i tillegg tjenester som en dedikert kundesuksesssjef og mer.
Konklusjon
Tidio er intet mindre enn nesten perfekt. Hvis du vil ha god chatbot-programvare, kan du ikke gå galt med det. Tidio er ikke kjedelig. Det er enkelt å implementere, administrere og bruke, spesielt hvis du går med en av de jevne integrasjonene med nettstedsbyggere. Det er vanskelig å tenke på noen ulemper når det gjelder Tidio. Spesielt når det er en gratis chatbot tilgjengelig for alle takket være en kort registrering.
Frequently Asked Questions
Chat-widgeten vises ikke på nettstedet mitt.
Det kan være flere årsaker til dette problemet. Det vanligste problemet er forårsaket av nettleserbufring. Prøv å kjøre nettstedet ditt med Tidio chat-widgeten i et inkognitovindu. Hvis det dukker opp, er problemet forårsaket av bufrede data som nettlesere bruker for å laste inn nettsteder du allerede har besøkt raskere, som ikke finnes i inkognitovinduer. Du bør tømme nettleserbufferen og oppdatere nettstedet i et normalt vindu. Chat-widgeten skal dukke opp etterpå. Andre årsaker kan inkludere en feil eller skrivefeil i chat-widgetens kode. Dette kan skje ved et uhell. Kopier og lim inn Tidio chat-widgeten til nettstedets kode igjen for å se om det hjelper.
Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke mottar noen chat-meldinger?
Dette problemet kan skyldes flere ting. Sjekk først hvordan du setter opp åpningstidene dine, eller se om chatten din er aktiv på nettstedet ditt. Meldinger utenom åpningstidene gir deg kanskje ikke riktig varsling, og du vil se dem i løpet av en viss periode. Til slutt, hvis du har problemer med at chatbotene dine ikke vises i Tidio chat-widgeten din, skyldes problemet sannsynligvis nettleserbufring. Du kan løse det ved å tømme nettleserens buffer eller åpne nettstedet med en Tidio-chat i et inkognitovindu først.
Jeg vil teste robotene og automatiseringen mine som om jeg var en bruker som samhandlet med chat-widgeten.
Gå til chatbots-delen i Tidio og klikk på de tre prikkene på en av chatbotene dine. Du vil se muligheten til å teste ut chatboten. Klikk på den, og et nytt chat-vindu åpnes. En annen måte å gjøre dette på er å lage et eksempelnettsted og integrere Tidio chatbot i den. Når du har publisert nettstedet, kan du gå inn på det og begynne å chatte med din egen chatbot for å se hvordan det fungerer. Du kan åpne innstillingene i et annet vindu, justere, legge til svar eller spørsmål og feilsøke mens du går.
Jeg ønsker å overføre chatter fra en chatbot til en operatør.
Du kan stille inn chatboten til å overføre chatten til en operatør med et enkelt klikk på en knapp. Gå til Beslutning-delen og aktiver alternativet for å utløse handlingen når robotens handling avsluttes. Hver beslutning kan ha alternativet Overfør til operatør aktivert.