Key takeaways
Pros
- Gode rapporteringsfunksjoner
- Bredt utvalg av integrasjoner
- Enkel å implementere
- Chatbot for artikkelanbefalinger
Cons
- Høye, konkurransedyktige priser
- Det tar tid å lære alle funksjonene ordentlig
- Lite attraktivt brukerdesign
Komme i gang med Zendesk chatbot-funksjonen
For å komme i gang med Zendesks chatbots, gikk jeg til nettstedet deres og klikket på «Gratis prøveversjon»-knappen. Det var da jeg kunne starte registreringsprosessen. Totalt tok alt meg omtrent 20 minutter. Det var lengre enn å registrere seg hos andre løsninger, noen av dem tok bare noen få minutter. Likevel syntes jeg det var greit. Det er verdt å merke seg at jeg måtte vente i omtrent 18 minutter for å få bekreftelses-e-posten min. Det er dette som gjorde registreringsprosessen så lang. Når du oppretter kontoen din for å dra nytte av en prøveversjon, blir du bedt om å oppgi følgende detaljer:
- jobb e-post
- fornavn
- etternavn
- telefonnummer
- selskapsnavn
- Antall ansatte
- ønsket brukstilfelle
- Språk
- passord
Generelt møtte jeg ingen problemer under registreringsprosessen bortsett fra de øyeblikkene jeg trodde at bekreftelses-e-posten min ikke ville komme. Jeg vil si at prosessen definitivt er enkel for nybegynnere.
Rett etter registrering ble jeg møtt med noen måter å forbedre opplevelsen av prøveversjonen på. Ved å svare på 4 enkle spørsmål fra Zendesk, var jeg i stand til å gjøre noen positive endringer i prøveversjonen min som ville få meg til å nyte den mer.
Spørsmålene var:
- Har du noen gang satt opp en kundestøtteløsning?
- Når planlegger du å lansere?
- Hvor mange agenter vil bruke Zendesk?
- Hvordan kontakter kundene deg?
Jeg fant det nyttig at Zendesk stiller disse spørsmålene for å hjelpe meg å dra nytte av prøveversjonen på best mulig måte.
Zendesk chatbot funksjoner og implementering
Til slutt etter å ha kommet meg gjennom registreringsprosessen, var jeg i stand til å dykke dypt inn i Zendesks funksjoner og alt som er implementeringsrelatert.
Først av alt må jeg innrømme at jeg ikke er den største fan av Zendesks visuelle design. Det er ganske sløvt og lite attraktivt. Det tar tid å lære hvor alle funksjonene er, selv til tross for de små, korte veiledningene i form av popup-vinduer og videoer. Det faktum at alt er nesten i samme farge gjør at de forskjellige alternativene blandes sammen, og skaper en følelse av overveldelse og å være fortapt.
Når det gjelder de tilgjengelige funksjonene, ble jeg positivt overrasket over noen få. For det første kan du sette opp en svarbot med artikkelanbefalinger for kundene dine, noe jeg synes er kjempebra. For det andre er det mulig å integrere Zendesk med et fint utvalg av verktøy mange bruker hver dag, som Slack eller Shopify.
Når det gjelder implementering av chatbot, fant jeg ikke noe jeg kunne klage på her. Ved å følge instruksjonene fra Zendesk, var jeg i stand til å navigere gjennom hele prosessen ganske enkelt og uten større innsats.
Ytelse og nytte
Zendesk chatbots bruker kunstig intelligens og maskinlæring for å håndtere kundehenvendelser automatisk. De kan svare på et bredt spekter av spørsmål, slik at menneskelige agenter kan fokusere på mer komplekse oppgaver. Ettersom chatboten er trent med flere eksempler på spørsmål og svar, kan ytelsen etter min mening forbedres over tid.
Totalt sett, som bruker av Zendesk chatbot, kan jeg rapportere å ha hatt flere positive enn negative erfaringer med verktøyet. Jeg fant det nyttig og effektivt for å håndtere kundehenvendelser, samt enkelt å bruke.
Mens chatboten av og til sliter med å forstå mer komplekse eller unike henvendelser, fungerer den generelt bra. Totalt sett kan jeg se chatboten som et verdifullt tillegg til kundestøtteteam. Jeg tror også det kan hjelpe bedrifter med å forbedre effektiviteten og yte bedre service til kundene sine, dersom de har budsjett til å bruke dette verktøyet.
Zendesk bot-priser
Først av alt, Zendesk tilbyr ingen gratis planer, noe som er litt synd. På den andre siden kan du være fornøyd med å høre at det er en 14-dagers gratis prøveversjon tilgjengelig for alle typer planer bortsett fra den dyreste. Flere detaljer om de bestemte prisplanene finner du nedenfor.
Suite Team ($49/agent/måned)
Suite Team er den billigste planen som tilbys av Zendesk. Inne i den kan du finne funksjoner som e-post, tale- og SMS-støtte, meldinger på tvers av nett-, mobil- og sosiale plattformer, samt et enkelt hjelpesenter. Du kan også sette opp til 50 AI-drevne automatiske svar.
Suite-vekst ($79/agent/måned)
Deretter er det Suite Growth-planen for $30 mer, til $79 per agent per måned. Med denne prisøkningen kommer tilleggsfunksjoner. For eksempel er det opptil 100 AI-drevne automatiserte svar og flere hjelpesentre for å lage selvbetjente artikler for kundene dine.
Suite Professional ($99/agent/måned)
Fremover tilbyr Zendesk også en Suite Professional-plan for $99 per månedlig bruker. Det er en større forskjell i utvalget av funksjoner mellom denne og Suite Growth-planen, sammenlignet med Suite Growth- og Suite Team-planene.
Suite Enterprise ($150/agent/måned)
Suite Enterprise er en abonnementsplan dedikert for bedrifter. Noen av funksjonene som er tilgjengelige i denne er robuste API-er, dashbord for live agentaktivitet, live datadeling, tilpassbar merkevarebygging og mer.
Den blir enda kraftigere ($215/agent/måned)
Sist men ikke minst, for over $200 per bruker hver måned kan du nyte enda flere funksjoner enn med noen annen plan. Hvis de tidligere planene ikke pirrer deg, kan denne.
Konklusjon
Totalt sett har det vært en positiv opplevelse for meg å bruke Zendesk chatbot-programvare. Chatboten har vært i stand til å håndtere et stort volum av henvendelser, og har frigjort meg til å fokusere på mer komplekse oppgaver. Maskinlæringsmulighetene til chatboten har også gjort det mulig for den å forbedre ytelsen over tid, noe som har ført til en bedre opplevelse. Det jeg imidlertid misliker med det er de høye prisene, som kan skremme bort mange, spesielt små bedrifter. Alt i alt har chatboten vært interessant å prøve ut og gjennomgå. Du kan like det hvis du ikke har et veldig lite budsjett og du er villig til å bruke litt tid på å lære alle funksjonene.