Key takeaways
Pros
- Enkel å sette opp og bruke
- Rimelig pris
- Tilpassbar
Cons
- Mangler opplæring
- Kan være litt feil til tider
Det brukervennlige grensesnittet gir deg et bredt spekter av alternativer for hvordan du konfigurerer anropsgrener uten å være overveldende for nye brukere. Du kan viderekoble anrop, spille av forhåndsinnspilte meldinger eller til og med konfigurere HTTP-forespørsler. Foruten den lille ulempen med å gå glipp av en opplæring i begynnelsen, lar CloudTalks IVR-programvare lite å være ønsket. Og hvis du leter etter pålitelig programvare som lar deg leke med IVR-menyen din, er dette et flott alternativ for deg.
Komme i gang med CloudTalk IVR-funksjonen
Å sette opp en prøvekonto med CloudTalk er en bit av kaken. Når du har fylt ut informasjonen din, mottar du automatisk et telefonnummer og en kreditt på 5€. Når du logger på kontoen din, vil du se et rent og brukervennlig grensesnitt med et dashbord og en venstremeny. På dashbordet kan du se en enkel oversikt over samtalene dine og aktiviteten til kontaktsenteret ditt. Dette kan være svært nyttig for mindre team som umiddelbart kan analysere samtaleaktiviteten deres.
For å begynne å konfigurere IVR-funksjonen, gå til Numbers-fanen i menyen. Fortsett deretter ved å klikke på Rediger-knappen ved siden av telefonnummeret du ønsker å jobbe med.
Etter det kan du begynne å opprette og tilpasse anropsgrener.
Det jeg likte med IVR-programvaren CloudTalk er hvor tilpassbar den er samtidig som den er brukervennlig. Du kan konfigurere hver del av grenen og til og med lage mer forseggjorte IVR-menyer på flere nivåer.
Du kan viderekoble anrop og tilordne ubesvarte anrop til andre agenter, grupper eller avdelinger veldig enkelt. Det er mange alternativer å velge mellom og enda mer avanserte handlinger du kan konfigurere. Imidlertid forblir den fortsatt polert og enkel å navigere, så selv de mindre teknologikyndige brukerne kan få alt de trenger og ikke bli overveldet.
Du kan legge til en melding til anropsavdelingen din ved å klikke på IVR-flisen i menyen. Der kan du sette opp en tekst-til-tale-melding, eller et lydopptak. Du kan enten laste opp en lydfil fra datamaskinen din, eller du kan ta den opp direkte i CloudTalk.
Noe jeg setter pris på med denne programvaren er muligheten til å sende en talepost til agentens e-post. Du kan konfigurere IVR til å ta opp en kundes talemelding og ikke bare varsle agenten din om det, men sende den som et e-postvedlegg. Dette er en fin måte å effektivisere kommunikasjonen i kontaktsenteret ditt og sørge for at alle kundehenvendelser mottas.
Å legge til en rask opplæring vil være et av forslagene mine for å forbedre CloudTalks IVR-funksjonalitet. Selv om programvaren er enkel å bruke, kan den fortsatt være skremmende for noen mindre erfarne brukere. En rask veiledning som går over de grunnleggende alternativene og oppsettet kan hjelpe travle agenter og ledere med å spare tid på å surfe i støttesenteret. Når det er sagt, tilbyr CloudTalk en videoopplæring på nettstedet, slik at du fortsatt kan finne en tilgjengelig guide hvis du trenger det.
Hvordan fungerer IVR?
CloudTalks IVR-funksjon er pålitelig og fungerer nøyaktig som tiltenkt. Den kan imøtekomme behovene til små kontaktsentre med grunnleggende samtalefilialer, så vel som større selskaper med sine ulike konfigurasjoner og flerkanalsalternativer. Brukergrensesnittet er klart og konsist, noe som gjør det enkelt å bruke for alle, uansett nivå av tekniske ferdigheter. Selv om det mangler en oppsettopplæring, er funksjonaliteten ikke vanskelig å finne ut.
Priser
CloudTalk tilbyr IVR-funksjonen i deres andre prisnivå – Essential-planen. Sammen med andre funksjoner kan du kjøpe denne planen for $30 per bruker per måned.
Konklusjon
For mange mennesker er det noe iboende skremmende når det kommer til å sette opp enhver form for automatisering. Den gode nyheten er at CloudTalk gjør det utrolig enkelt og tilgjengelig å konfigurere IVR-menyen og begynne å automatisere samtaleflytene dine. Med et grensesnitt som er lett å navigere, trenger du ikke å bekymre deg for å bli overveldet med enorme blokker med kode og variabler du ikke forstår. CloudTalks IVR-programvare gjør det veldig enkelt å naturlig finne ut trinnene en bruker må ta for å konfigurere sin egen automatiserte samtaleflyt. CloudTalks IVR-funksjonalitet kan hjelpe mange bedrifter med deres daglige kontaktsenterdrift til en rimelig pris, og tilbyr et bredt spekter av funksjoner.
Frequently Asked Questions
Jeg vet ikke om samtalen min falt i køen eller IVR
Hvis du ikke er sikker på om et anrop falt i IVR-en din, er det første du bør gjøre å sjekke flytdesignet ditt. Ved å bruke samtaleflyt-ruten kan du se når tapte anrop > filtrer(ed) etter gruppe ville ha falt. Du kan også sjekke anropslogg i Statistikk-delen for å se statistikken over tapte anrop.
Min IVR fungerer ikke
Sørg for å dobbeltsjekke for eventuelle feil i IVR-flytdesignet ditt, og fjern dem. Hvis du fortsatt har problemer med IVR-en din, se CloudTalk-hjelpedelen for å se om det finnes tilgjengelige løsninger for problemet ditt, eller kontakt deres kundeservice.