Key takeaways
Pros
- Svært tilpassbar
- Lett å bruke
- Robust
Cons
- Språket som brukes kan være forvirrende
- Språkgjenkjenning kan være litt klønete
Med sine mange konfigurerbare alternativer er denne IVR-funksjonen flott for større virksomheter som ønsker å automatisere kontaktsenterdriften. Imidlertid kan små selskaper finne Infobips programvare like nyttig. Til tross for det store antallet funksjoner og alternativer, kan du sette opp uten å måtte bekymre deg for å bli overveldet eller forvirret.
Komme i gang med Infobip IVR-funksjonen
Jeg testet Infobips programvare på Windows 10, men den kan også kjøres på Linux. Å sette opp en gratis prøveversjon med Infobip var overraskende kjedelig. Etter å ha klikket på “registrer deg”-knappen, ble jeg videresendt til deres kundetilfredshetsundersøkelse. Etter å ha sett rundt på nettstedet, prøvde jeg å få min gratis konto ved hjelp av dokumentsidene. Etter å ha klikket gjennom artikler, klarte jeg endelig å registrere meg for en gratis prøvekonto.
Etter å ha mottatt en bekreftelses-e-post og en aktiveringskode sendt til telefonen min, kunne jeg begynne å sette opp IVR-funksjonen.
Dette ga imidlertid litt av en utfordring. Hvis du er noe som meg, kommer du til å føle deg fortapt hvis du leter etter kjente termer som “flyt” eller “samtaleautomatisering”. Det beste alternativet mitt var å gå tilbake til støtteportalen. Det er ganske enkelt å finne informasjon om hvordan du setter opp IVR-funksjonen. Støttedokumentasjonen nevner imidlertid ikke å sette opp ting som en personlig profil, tagger, kanalarrangementer osv. Når du har gjort det, kan du gå tilbake til fremgangsmåten.
Selv om de første skrittene var litt frustrerende, gikk det jevnt derfra.
For å sette opp IVR-funksjonen, klikk på Øyeblikk i menyen til venstre. Hvis du gjør dette for første gang, tilbyr Infobip en kort veiledning som guider deg gjennom de grunnleggende trinnene.
Fortsett ved å klikke på Opprett flyt-knappen og deretter på Start fra bunnen av.
Etter det har du noen triggeralternativer å velge mellom. For å opprette et telefontre, klikk på Innkommende anrop-flisen.
Nå kan du begynne å leke med IVR-funksjonen. Infobip-brukergrensesnittet er veldig rent og intuitivt, så selv en ny bruker vil ikke føle seg overveldet.
Du kan bruke tekst-til-tale eller forhåndsinnspilte lydfiler for å svare på et innkommende anrop automatisk med en melding. Du kan bare laste opp en lydfil til programvaren direkte fra datamaskinen. For å tilpasse tekst-til-tale-meldingen kan du velge mellom flere talealternativer. Annet enn det kan du konfigurere talehastighet, pausevarighet og mer.
Infobip lar deg sette opp veldig enkle samtaletrær så vel som mer komplekse flyter. Du kan legge til andre kommunikasjonskanaler til filialene dine som SMS, e-post og Whatsapp-messenger. På denne måten skaper Infobip en flerkanalsopplevelse for deg og dine kunder.
Det jeg liker med denne programvaren er den store mengden alternativer den tilbyr. Du kan sette opp sporbare mål for IVR-systemet ditt, eller konfigurere det til å samle inn og lagre data om sifrene som brukere skriver inn.
Det er mange avanserte alternativer du kan konfigurere for å skape en intrikat og svært tilpasset flyt. Avhengig av forretningsbehovene dine, kan IVR-en din være så bar som bein eller så kompleks som du ønsker.
Hvordan fungerer IVR?
Til tross for at de første trinnene for å sette opp samtaletrær er litt frustrerende, fungerer funksjonaliteten godt. Infobip er kjent for sin pålitelighet, så jeg var ikke overrasket over at alt fungerte knirkefritt og uten hikke. Denne programvaren lar deg leke med konfigurasjonen slik at du kan få alt du trenger. Selv de mer avanserte alternativene er tilgjengelige for brukere uten mye teknisk kunnskap. Og selv om du går deg vill eller blir forvirret, er Infobip-dokumentasjonssiden enkel å navigere og tilbyr mange artikler og fremgangsmåter for å hjelpe deg på veien.
Priser
Infobips priser er stort sett tilpasset. Å finne prisene på basisabonnementspakkene deres er bare mulig når du har en gratis konto. Infobip har tre prisalternativer – Øyeblikk, Samtaler, og Svar. For å bruke IVR-funksjonen trenger du Moments-pakken som starter på €499 per måned. For å få en tilpasset plan, kan du kontakte deres kundestøtte eller salgsteam.
Konklusjon
For å oppsummere Infobips IVR-funksjon, kommer ordet “funksjonell” til tankene. Den er svært konfigurerbar samtidig som den forblir tilgjengelig for alle typer brukere. Med det brukervennlige grensesnittet og enkle rullegardinmenyene vil du ikke føle deg skremt selv om det er første gang du setter opp et anropstre. Valget av flere kommunikasjonskanaler gjør at du kan skape en virkelig flerkanalsopplevelse for kundene dine. Dessuten kan du sette opp sporing direkte i IVR, slik at kundesenteret ditt alltid holder seg på toppen av KPI-ene. Til tross for mindre ulemper, er Infobip en fantastisk programvare for både små bedrifter som ønsker å sette opp et kontaktsenter, og store industriledere som trenger å automatisere og effektivisere prosessene sine.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke integrere Infobips IVR med CRM
For å hente informasjon fra en tredjeparts database eller CRM, kan du bruke Call API-funksjonen. Legg til en URL til systemet du vil integrere med flyten. Sørg for at nettadressen er riktig slik at flyten kan kommunisere med den. Etter det, spesifiser en metode flyten skal bruke for å sende forespørsler til URL-en. Når du har gjort det, bør du være i gang. Hvis du opplever problemer underveis, kan du kontakte Infobips kundestøtte.
Min IVR fungerer ikke
Dobbeltsjekk IVR-flytdesignet for feil og fiks dem. Hvis du fortsatt har problemer med IVR, kan du prøve å konsultere Infobips hjelpeseksjon eller kontakte kunden tjeneste for hjelp.