Key takeaways
Pros
- IVR fungerer utmerket
- Høy fleksibilitet og tilpasning
- Rimelig prising
- Flott 24/7 kundestøtte
Cons
- Ikke et enkelt oppsett for nye brukere
- Krever litt skriptkunnskap og ferdigheter
LiveAgents IVR yter veldig bra og vil ikke ta deg for lang tid å finne IVR-funksjonen, takket være det forbedrede brukergrensesnittet. Selv om å sette opp LiveAgents IVR ikke er den enkleste oppgaven i verden, gjør det opp for det at deres 24/7 kundestøtte kan hjelpe deg når som helst. LiveAgents IVR kan være veldig fleksibel med litt tålmodighet og litt dyktighet. En annen grunn til å gå for LiveAgent er den rimelige prisen for de andre flotte funksjonene som du definitivt bør vurdere for brukerstøtten din.
Komme i gang med LiveAgent IVR-funksjonen
LiveAgent har en enkel registreringsprosess som er tilgjengelig direkte fra nettstedet. Det tar bare noen få minutter å fullføre og få tilgang til LiveAgent-nettapplikasjonen din. Når du kommer dit, kan du begynne å sette opp hele LiveAgent helpdesk, inkludert IVR. Det er en praktisk oppstartsguide inkludert for hver kommunikasjonskanal som LiveAgent har. Når du har aktivert anrop og lagt til VoIP-nummeret ditt, kan du klikke på innstillingene og begynne å sette opp IVR.
LiveAgents IVR-oppsett er litt uvanlig i begynnelsen. Den tilbyr ikke en visuell representasjon av IVR-nivåer, så all planlegging bør gjøres på forhånd. IVR-oppsettet og konfigurasjonen må gjøres med YAML-skript. Hvis dette er første gang du jobber med det, ikke bekymre deg – det er en veiledning tilgjengelig og du kan finne lenken direkte i IVR-innstillingene i LiveAgent. Hvis du vil unngå å skrive hele IVR selv, kan du velge et eksempel på en IVR her, kopiere det , og tilpass den etter eget ønske.
Selv om denne prosessen med å lage en IVR ikke er den beste, kan den bli enklere takket være innsatsen som ble brukt til å lage en mer omfattende guide med eksempler. Det kan også gi et helt annet nivå av fleksibilitet for dyktige brukere som er kjent med denne metoden. Hver kommandolinje låser opp et nytt nivå eller handling i IVR-en din, slik at du kan lage forseggjorte IVR-er med litt dyktighet og tålmodighet. Å lage enklere IVR-er kan ta deg bare noen få minutter med bruk av IVR-eksemplene nevnt tidligere.
Du kan også velge å legge til dine egne opptak i IVR-oppsettet, eller laste ned eksempelopptakene fra LiveAgents støtteportalartikkel . Du må legge dem til systemet manuelt. Artikkelen har også en nyttig guide som forklarer hvordan du legger til opptak i systemet.
Selv om denne typen oppsett ikke er den beste som finnes, er det som veier opp for det mest LiveAgents 24/7 kundestøtte som kan hjelpe deg hvert trinn i prosessen. Alternativt kan du be støtteagentene om å bygge din IVR for deg, og overlate saken til ekspertene uten at du trenger å skrive en eneste linje med manus. Ikke alle IVR-programvare tilbyr denne typen hjelp, og det er derfor LiveAgent fortjener litt ekstra ros til tross for det mer kompliserte oppsettet.
Hvordan fungerer IVR?
LiveAgent IVR fungerer like bra som du designer den. Totalt sett fungerer det uten problemer hvis det planlegges godt, og gir en flott opplevelse for innringere. Jeg opplevde aldri noen store problemer under noen av testene, og opplevelsen var hyggelig. Det er enkelt å lage og laste opp ditt eget opptak, noe som gir deg en flott mulighet til å tilpasse IVR med merkevaren din og gi den et mer profesjonelt preg. Alt i alt vil LiveAgents IVR gjøre jobben perfekt hvis du er villig til å gjøre innsatsen.
Priser
LiveAgents IVR-funksjon er kun til stede i All-inclusive-planen som starter på $49 per måned per agent. Dette er LiveAgents mest omfattende plan, som tilbyr full kundesenterfunksjonalitet samt andre viktige kundeservicekanaler. Hele kommunikasjonen er organisert gjennom et billettsystem som håndterer e-post, live chat, sosiale medier, messenger-apper, kundesenter og kundeportalen på ett sted.
Konklusjon
Selv om LiveAgents IVR ikke er den beste utfordreren, gjør den jobben sin veldig bra, og den vil definitivt ikke skuffe. Brukere som ser etter et enkelt IVR-oppsett kan bli motet av LiveAgents IVR-opprettingsprosess; IVR kan imidlertid gjøre underverker hvis du har vilje til å lære. Ikke-faglærte brukere kan alltid bruke en av forhåndsinnstillingene som er inkludert i LiveAgents kundeportalartikler, eller kontakte 24/7 support for å hjelpe dem med å planlegge sin IVR gratis. IVR kan bli utrolig fleksibel, og vil yte ekstremt godt når den planlegges riktig.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke finne ut hvordan jeg skal designe IVR-flyten min
LiveAgents IVR-bygger er avhengig av YAML-skript i stedet for en visuell IVR-bygger. Hvis du har problemer med å forstå prosessen, kan du enten se IVR-veiledningen, bruk IVR-eksemplene for å kopiere og tilpasse dem, eller spør kundestøtteteam for ytterligere hjelp med å bygge din IVR.