Key takeaways
Pros
- Fleksibel IVR-oppretting
- Enkel å implementere
- Pålitelig og tilpassbar
Cons
- Det er kanskje ikke lett å navigere i menyene for noen brukere
- Prissetting kan bli dyrt med volumet
Mens Twilio er en omfattende kommunikasjonsløsning som kanskje ikke foretrekkes av brukere med tanke på enkelhet, fungerer IVR-funksjonen utrolig bra. Det er enkelt å bygge og implementere, og det fungerer uten problemer. Hvis du ikke har noe imot å lære veien rundt det rike funksjonssettet, vil Twilios IVR tjene deg godt hvert trinn på veien.
Komme i gang med Twilio IVR-funksjonen
Interactive Voice Response er bare en av mange funksjoner som er tilgjengelige i Twilio-applikasjoner. Den er tilgjengelig fra dashbordalternativene, som ligger under Studio. Studio er en del av Twilio som lar deg bygge ulike arbeidsflyter, ikke bare IVR. Rett etter at du har startet, vil du bli presentert med et par alternativer som tilbyr deg å enten starte helt fra bunnen av, eller du kan velge en spesifikk arbeidsflytbygger. I mitt tilfelle har jeg bestemt meg for å gå med IVR-forhåndsinnstillingen. Det som er flott er at Twilio også har en praktisk opplæring for hver av arbeidsflytbyggene.
Selv om veiledningen viser seg å være nyttig, er Studio-arbeidsflyten ganske enkel alene. Hvert IVR-nivå er visualisert, og du kan planlegge og kartlegge handlinger akkurat som en brukergrensesnittdesigner ville gjort når du bygger et nettsted. Alt du trenger å gjøre er å velge hvilken handling hvert av de separate nivåene skal gjøre. Du kan gjøre dette ved å klikke på et av arbeidsflytelementene og velge en handling. De første nivåene har to alternativer – å si en melding eller spille av en melding.
Å si en melding refererer til en AI-stemme som leser meldingen din til en kunde, mens avspilling av en melding lar deg laste opp et tilpasset stemmeopptak. De siste nivåene inkluderer alternativer for å dirigere en samtale til et spesifikt nummer, og mer. Du kan kartlegge og planlegge interaktivt ved å flytte koblingene for å lage en arbeidsflyt slik du vil ha den. Når du er ferdig med å lage arbeidsflyten din, kan du knytte den til alle Twilio-numrene dine og endre den når som helst.
Selv om det er en enkel prosess å lage arbeidsflyter med Twilio Studio, kan det være vanskelig å finne alternativet når du er ny på denne løsningen. Siden Twilio har en stor mengde funksjoner, måtte jeg se opp hvor jeg kunne finne muligheten til å bygge en IVR. Imidlertid er det en overflod av guider og opplæringsvideoer tilgjengelig på nettet, så det var ikke vanskelig i det hele tatt å komme i gang.
Hvordan fungerer IVR?
Brukeropplevelsesdelen av denne anmeldelsen fokuserer på kundenes synspunkt og kundeopplevelsen under bruken av Interactive Voice Response. Enkelt sagt, IVR-funksjonen til Twilio fungerer utmerket, og det er ingenting å klage på. Jeg opplevde ingen feil mens jeg testet IVR, og tilkoblingen fungerte uten problemer.
Systemet hadde heller ingen problemer med å forstå talekommandoer, og det samme gjelder knappekommandoer. Den forhåndsinnstilte robotstemmen er ikke i nærheten av perfekt, men den gjør jobben veldig bra. Jeg anbefaler imidlertid alle å bruke sine egne opptak for å få opplevelsen til å virke litt mer naturlig for alle fremtidige oppringere.
Priser
Twilio Voice-priser avhenger av landet du ønsker å ringe og motta anrop i, så endringene i prisene kan være minimale eller betydelige. Uansett hvor du driver virksomheten din fra, er prisene for Twilio Voice betal etter hvert, noe som betyr at du kun betaler for det du bruker. Det er ingen forhåndsbetalte planer, bare priser per minutt med innkommende eller utgående samtaler.
Prisen starter på rundt $0,0270 per minutt for utgående samtaler, på 0,0100 per minutt for innkommende samtaler. Twilio kan være både dyrt og billig, avhengig av antall ringeminutter du bruker. Du trenger imidlertid ikke å betale ekstra for IVR-funksjonaliteten da den er en integrert del av Voice-løsningen.
Konklusjon
Hvis du leter etter en pålitelig løsning for IVR, kan du ikke gå galt med Twilio. Twilio gjør alt bra uten store problemer eller feil for å stoppe deg i løpet av arbeidsdagen. IVR-funksjonen fungerer uten problemer. Men siden Twilio ikke bare er IVR-programvare, må du bestemme deg for om du vil investere tid og penger i denne svært profesjonelle programvaren. Noen ganger kan det overraske deg med en bratt læringskurve i forskjellige funksjoner.
Frequently Asked Questions
IVR-flyten min fungerer ikke
Dobbeltsjekk IVR-flyten din for designfeil. Pass på at du ikke opprettet en umulig IVR-flyt, dobbeltsjekk om det ikke er noen blindveier, og kontroller om du brukte riktige widgets og elementer. Hvis du ikke finner noen feil i IVR-flyten din, sørg for at den er publisert og aktiv på nummeret ditt.
Jeg har problemer med å designe IVR-flyten min
Ta en titt på noen nettartikler som forklarer beste fremgangsmåter for å bygge IVR, eller bruk en forhåndsinnstilt flyt som finnes i Twilio Studios IVR-bygger. Husk at enkel IVR vil være mindre frustrerende å bruke, så ikke legg til ekstra nivåer med mindre du absolutt trenger dem for riktig anropsruting.