Key takeaways
Pros
- Svært gunstige priser
- Kunnskapsbasen fungerer som forventet
Cons
- Litt utdatert grensesnittdesign
- Du kan ikke bruke videoer i KB-artikler
Apptivo kunnskapsbase er en gjennomsnittlig utøver som, med alle sine feil, gjør jobben objektivt bra. Det er god plass for Apptivo å vokse i dette aspektet. Selv om den ikke er perfekt, og heller ikke den beste kunnskapsbaseprogramvaren som er tilgjengelig, er den utrolig billig i forhold til hva den tilbyr. Kunnskapsbasen kan bruke noen ekstra funksjoner for å organisere, men med tanke på den lave prisen, vil du få god verdi fra Apptivo. Imidlertid bør brukere som har høyere forventninger til en kunnskapsbase-programvare definitivt sammenligne den med andre løsninger først.
Komme i gang med Apptivo
Apptivo er en omfattende forretningsprogramvare som består av et stort antall integrerte apper for ulike formål. Det er en skybasert applikasjon som virkelig kan gjøre alt – kontaktadministrasjon, salg, kundeservice, markedsføring og til og med kunnskapsadministrasjon. Men, gitt så mange funksjoner, kan den prestere like sterk på alle fronter? Jeg har bestemt meg for å ta Apptivo kunnskapsbase for en test for å finne ut om det er verdt prisen.
Jeg startet med å lage en gratis prøveversjon av Apptivos billigste Lite-plan. Det som overrasket meg mest er hvordan nettapplikasjonen prøvde å tvinge meg til en demosamtale i stedet for en prøveperiode. Det var imidlertid lett å overgå dette tiltaket ved å klikke på Prøv gratis-knappen igjen etter at jeg opprettet kontoen min. Jeg kom raskt til prøveversjonen av Apptivo nettapplikasjon og begynte å bli kjent med grensesnittet.
Apptivo er en omfattende programvare med mange funksjoner, så det er helt naturlig at grensesnittet ikke er det enkleste å navigere. En rask titt og klikk på alle mulige menyelementer hjalp meg ikke med å finne ut hvor kunnskapsbasen er, og det gjorde heller ikke søkewidgeten i topppanelet. Apptivo er kjent for sin omfattende appliste, så jeg prøvde å søke etter en kunnskapsbase-app som kunne legges til systemet. Jeg lyktes heller ikke med dette alternativet.
Apptivo er en omfattende programvare med mange funksjoner, så det er helt naturlig at grensesnittet ikke er det enkleste å navigere. En rask titt og klikk på alle mulige menyelementer hjalp meg ikke med å finne ut hvor kunnskapsbasen er, og det gjorde heller ikke søkewidgeten i topppanelet. Apptivo er kjent for sin omfattende appliste, så jeg prøvde å søke etter en kunnskapsbase-app som kunne legges til systemet. Jeg lyktes heller ikke med dette alternativet.
Brukeropplevelse og funksjoner
Apptivo-kunnskapsbasen er en ganske enkel kunnskapsbase, som etterlater den i gjennomsnittlig rekkevidde når det gjelder appell sammenlignet med de andre der ute. Designet er funksjonelt og det er det som betyr mest. Det venstre panelet inneholder filtreringsalternativer og knappen for å lage en ny artikkel. Når du har kommet inn i kunnskapsbasen, kan du se hele listen over artikler du har. Hvis du nettopp har startet, kommer det åpenbart til å være tomt, så la oss sette i gang med å fikse det med en gang.
Når du klikker på Opprett-knappen, kan du begynne å skrive en ny kunnskapsbaseartikkel. Selve redigeringsprogrammet er ganske standard, og selv om skrivefeltet kan virke for lite i begynnelsen, strekker det seg ut når teksten din når en viss lengde. Å skrive det er derfor ikke et problem i det hele tatt, og skriveopplevelsen din bør være helt fin. Du har flere felt, de viktigste er spørsmål og svar-feltene.
Tekstredigererens funksjonssett er ganske standard, du har de vanlige tekstredigerings- og formateringsalternativene akkurat som i en skikkelig dokumentredigerer. Det er også mulighet for å legge til bilder, men ingen mulighet til å legge til videoer i artiklene dine. Du kan ikke endre størrelsen på bildene etter at du har lastet dem opp, så du må enten endre størrelsen på dem i et annet redigeringsprogram eller justere størrelsen under opplastingen. Dette krever også at du vet hvilke nøyaktige dimensjoner som er det beste alternativet for innholdet ditt.
Samlet sett er tekstredigeringsprogrammet helt greit for de fleste brukstilfeller, men det kan bruke noen visuelle oppgraderinger og tillegg av støtte for videomedier. Når du er ferdig med å skrive, kan du ta en titt på SEO-innstillingene. Etter lagring kan du se artikkelen i artikkeloversikten. Du kan gjøre noen raske endringer om nødvendig, siden artikkelen åpnes i et nytt vindu hvis du klikker på den når du er i denne oversikten. Jeg kunne ikke finne muligheten til å legge artikler i mapper eller kategorier, noe som er synd. Kunnskapsbasen har imidlertid en søkewidget.
Priser
Prisen er sannsynligvis en av de beste delene av Apptivo, siden selv den dyreste planen er billigere enn noen av de billigste planene for konkurrentenes kunnskapsbaseprogramvare. Apptivo kommer med fire planer og hver av dem oppskaleres fra den forrige. Alle planer har kunnskapsbase-funksjonen inkludert, så å bestemme hvilken plan er bare et spørsmål om å se på de andre funksjonene som kan være til nytte for deg. La oss ta en titt på hva du får i hver av planene.
Lite
Lite-planen koster $10 per måned per bruker og er fokusert på små salgsteam. Du får 18 apper, 100 egendefinerte felt før app, 25 arbeidsflyter, 8 tilpassede dashbord, tredjeparts tjenesteintegrasjon og 24/7 kundestøtte.
Premium
Premium-planen koster $15 per måned per bruker. Denne planen er egnet for voksende team. I planen får du 46 apper, 250 felt per app, 75 arbeidsflyter, 25 tilpassede dashboards, tredjeparts tjenesteintegrasjon og 24/7 kundestøtte.
Ultimat
Ultimate-planen koster $25 per måned per bruker, og er fokusert på store team. Den inkluderer 57 apper, 350 tilpassede felt per app, 150 arbeidsflyter, 50 tilpassede dashboards, tredjeparts tjenesteintegrasjon og 24/7 kundestøtte.
Bedrifter
Enterprise-planen har tilpassbare priser. Den inkluderer 65 apper, 500 tilpassede felt per app, 300 arbeidsflyter, 100 tilpassede dashboards, tilpasset integrasjon, 24/7 kundestøtte + SLA og kontoansvarlig.
Konklusjon
Til slutt vil jeg vurdere Apptivos kunnskapsbase som god, men ikke bra. Den har ikke overgått forventningene på mange av sine aspekter, men skuffer heller ikke med dem. Den vil yte veldig bra og er definitivt ikke underutstyrt, spesielt med tanke på den billige prisen. Imidlertid vil bedrifter som har en tendens til å stole på kunnskapsbasebruk sannsynligvis sette pris på en bedre løsning for oppgaven. Apptivo er fortsatt et flott stykke programvare med fantastisk funksjonalitet i andre henseender. Det er bare opp til deg å vurdere om du er villig til å bruke det i ditt daglige arbeid.
Frequently Asked Questions
Jeg finner ikke kunnskapsbasen i Apptivo
Apptivos kunnskapsbasefunksjon kalles Answers. Du må først hente appen fra det omfattende apputvalget. Når du er på kontoen din, gå til App Store og finn Answers-appen under kategorien Web-tilstedeværelse. Når du har fått appen, kan du finne den under menyknappen tilstedeværelse på nett i dashbordet.