Key takeaways
Pros
- Flott grensesnitt med enkel navigering
- Flott artikkelredaktør
- God pris
Cons
- Veldig grunnleggende kunnskapsbasefunksjoner
- En litt ulogisk knappeplassering i kunnskapsbasen
Komme i gang med Deskero
Deskero er en skybasert løsning for kundeserviceadministrasjon som kan brukes som en kunnskapsbaseprogramvare. I tillegg til kunnskapsbase, fokuserer Deskero på støtte for flere kanaler, kundeservice på sosiale medier og kundeservice for live chat. Mens live chat ser ut til å være den mest promoterte funksjonen, skal vi ta en titt på Deskeros kunnskapsbasefunksjoner i denne anmeldelsen.
Deskero er en av løsningene som ikke tvinger deg til å gjøre en demo; du kan bare komme i gang med en gratis prøveversjon uten behov for kredittkortinformasjon. Det er også veldig raskt, så du kan registrere deg og gå inn i det nye dashbordet ditt på et par minutter. Deskero hjelper deg med å sette opp med en kort, men veldig nyttig guide i begynnelsen av reisen. Når du er ferdig, vil du være i hoveddashbordet, som du kan begynne å utforske.
Grensesnittet har et interessant valg for et fargeskjema, og jeg tror at noen kanskje ikke liker det i det hele tatt. Dette er imidlertid et enkelt spørsmål om preferanse og smak. Uavhengig av dette er grensesnittet veldig godt designet og det ser enkelt ut å navigere under alle omstendigheter, som er den viktigste delen. Det mangler absolutt ingenting, og du kan tydelig se hvert verktøy helt fra begynnelsen. Dette grensesnittet kan konkurrere med de beste løsningene.
Den øvre delen av grensesnittet viser en enkel menylinje som kan ta deg til ulike verktøy og deler av Deskero. Det er billetter, oppgaver, kunder, analyser, chat, innstillinger og kunnskapsbase. Det betyr at du ikke trenger å gjøre mange kjedelige søk rundt hele programvaren for å finne det, noe som alltid settes pris på, selv om det burde være en standard ting. Hver del av dette menyvalget er ledsaget av en sekundær menylinje på venstre side som lar deg utføre handlinger og gå til underseksjoner. Når du klikker på alternativet for kunnskapsbase, vil du bli ført til en fersk, tom kunnskapsbase med et enkelt grensesnitt.
Brukeropplevelse og funksjoner
Grensesnittet vil invitere deg til å lage kategorier og underkategorier først, noe som avslører at Deskero tilbyr noen gode organiseringsalternativer for artiklene dine. Når du oppretter nye kategorier, kan du velge navnet på kategorien og synlighetsalternativer – du har lov til å velge om en kategori skal være synlig internt av agenter, eksternt av kunder, synlig for agenter og kunder, eller synlig kun av visse agentgrupper.
Her finner du det første problemet med Deskero-grensesnittet. Å finne muligheten til å lage en ny artikkel er ikke en åpenbar oppgave, siden det ikke er noen synlig knapp tilgjengelig noe sted. Jeg kunne ikke engang gå inn i artikkelkategorien, og det eneste alternativet fremover var å opprette enda en kategori (eller underkategori). Det tok meg et minutt å innse at alternativet for å lage en artikkel er i venstre menylinje under alternativet “Løsninger”, og det er der du kan lage en ny løsning (artikkel). Selv om dette ikke er den verste navigasjonen, er den absolutt ikke den beste heller, siden de fleste kunnskapsbaseprogramvare inkluderer en åpenbart plassert knapp for å lage artikler.
Når du klikker på «Ny løsning»-knappen, kan du begynne å skrive i artikkelredigereren. Jeg er glad for å si at artikkelredaktøren er ekstremt godt designet. Som enhver god artikkelredaktør, bringer Deskero-artikkelredaktøren fokuset til skrivingen, i stedet for å ta det andre steder. Felter for titler, sammendrag og artikkelteksten er brede og tar mesteparten av plassen. Det er ingen forstyrrende elementer til stede, og du kan fokusere på å skrive.
Imidlertid har redaktøren et stort problem med mangel på funksjoner. Tekstredigeringsverktøysettet er et av de enkleste jeg noen gang har sett, siden det bare tilbyr de mest grunnleggende redigeringsfunksjonene. Du kan fortsatt bruke dem til å skrive gode artikler med litt kreativ bruk, men Deskero kan bruke en oppdatering som vil legge til mer tekstfunksjonalitet i systemet. Du kan gjøre grunnleggende ting som å bruke fet skrift og kursiv. Dessverre er det ingen andre alternativer som tekstjustering, topptekstalternativer, skriftstørrelsesalternativer og andre mildt sagt viktige ting som bør være standard i alle tekstredigerere.
Du har imidlertid mulighetene for å legge til din egen kode, linker, bilder og videoer, slik at du kan være kreativ og prøve å tilpasse artiklene dine så mye du kan med disse alternativene. Nederst i artikkeleditoren kan du også finne alternativer for tagger og søkemotoroptimalisering.
Priser
Prisen kan også være ganske skuffende, med tanke på hvor dårlig utstyrt kunnskapsbasen i Deskero totalt sett. Hver plan tilbyr imidlertid andre kommunikasjonsverktøy, så prisen er ikke bare for kunnskapsbasefunksjonen, noe som antyder at Deskero kan være en ganske god avtale. Den tilbyr tre planer, og hver av dem tilbyr hele settet med kommunikasjonsverktøy. Begrensningene kommer fra andre steder.
Vekst
Grow-planen koster $12 per måned per bruker med månedlige priser, eller $9 per måned per bruker med årlige priser. Det er fokusert på å tilby de essensielle helpdesk-funksjonene. Hovedhøydepunkter inkluderer billettering til sosiale nettverk, automatisering av oppdrag, en live chat, skrivebordsvarsler og fullstendige APIer.
Bedrift
Forretningsplanen koster $30 per måned per bruker med den månedlige prisen, eller $25 per måned per bruker med den årlige planen. De viktigste høydepunktene inkluderer et komplett flerkanalsverktøysett, billetttildelingsregler, chat- og tilbakemeldingswidget, servicenivåavtaler og scenarier som i utgangspunktet er automatiseringer.
Premium
Premium-planen koster $120 per måned per bruker med den månedlige prisen, eller $90 per måned per bruker med den årlige prisen. Dette er den dyreste planen, og den tilbyr administrasjon av flere merker, tidsregistrering, utvidede forretnings- og logikkregler, gratis interne agenter og ekstra støtte og tilpasning.
Konklusjon
Deskero har mye å tilby til en veldig lav pris, men det mangler noen viktige funksjoner, og det er synd. Det er en generell brukervennlig og godt designet hjelpedesk-programvare som garantert gjør mange kunder fornøyde. Selv om kunnskapsbasen ikke akkurat er ubrukelig og det er en fornøyelse å jobbe med den, er det ikke mye rom for tilpasning av artiklene dine. Prislappen kan veie opp for det hvis de bare legger til litt mer for kunnskapsbasen i avtalen.
Frequently Asked Questions
Jeg finner ikke knappen for å lage en ny artikkel i Deskero kunnskapsbase.
Når du har kommet inn i kunnskapsbasen din, vil du se en skjerm som inviterer deg til å opprette nye kategorier eller underkategorier, men ingen mulighet til å opprette en ny artikkel. Dette alternativet er tilgjengelig under menyelementet Løsninger i panelet til venstre. Klikk på den, og du vil se knappen for å lage en ny artikkel øverst til høyre i kunnskapsbasens grensesnitt.
Hvor kan jeg tilpasse Deskero kundeportal?
Du finner dette alternativet i innstillingene. Gå til Innstillinger > Offentlig portal > Merkevarebygging. Her kan du endre din kundeportallogo og farger, samt språk, portalinformasjon og mer.