Key takeaways
Pros
- Brukervennlig grensesnitt
- Tilpassbare maler
- Pålitelig kundestøtte
- Gratis plan tilgjengelig
Cons
- Avanserte redigeringsalternativer er vanskelige å finne ut av
- Du kan trenge støtte med implementering av avanserte funksjoner
Kunnskapsbaseprogramvare fra Freshdesk er et flott alternativ for alle typer virksomheter. I tilfelle du aldri har brukt slik programvare før, ingen bekymringer. Brukergrensesnittet er veldig intuitivt. Selv mindre teknologikyndige brukere kan enkelt sette opp alt og begynne å skrive kunnskapsbaseartikler på kort tid. Jeg vil til og med tørre å si at de kan fullføre prosessen uten å lese dokumentasjonen.
Å lage selve artiklene er også veldig enkelt. I tillegg til grunnleggende funksjoner som å redigere tekst og legge til bilder og videoer, tilbyr Freshdesk noen forhåndsbygde maler for å hjelpe deg i gang. Du kan også gjøre noe grunnleggende optimalisering for søkemotorer direkte i Freshdesks programvare. Med gratisplanen kan du prøve den og finne ut om dette er programvaren som vil hjelpe deg med å bygge bedriftens kunnskapsbase.
Komme i gang med Freshdesk
Å sette opp gratiskontoen din er en bit av kaken og kan gjøres i løpet av få minutter. Du kan velge dette alternativet, eller du kan registrere deg for gratisversjonen av Freshdesks programvare.
Det er viktig å påpeke at jeg setter opp alt i Chrome, men Freshdesk fungerer også i Safari, Edge og Firefox.
Etter at du har registrert deg, tilbyr Freshdesk deg muligheten til å fylle ut noen detaljer om virksomheten din for bedre å skreddersy opplevelsen til deg. Du kan imidlertid hoppe over dette trinnet hvis du ikke ønsker å gjøre det med en gang.
Etter e-postautentisering trenger du bare å sette opp kontoen din, og du er klar til å starte. Når du logger på, blir du møtt med et dashbord med all nødvendig informasjon.
Hvis du nettopp har startet, kan du få eksempeldata bare for å se hvordan dashbordet ditt vil se ut når du begynner å bruke programvaren. Du kan selvfølgelig avvise det og bruke ekte data i stedet.
For å begynne å lage kunnskapsbasen din, gå til venstremenyen og klikk på Løsninger og fortsett ved å klikke på Kom i gang.
Her kan du redigere eksisterende mapper, eller opprette nye. Du har to mapper til å begynne med, men du kan legge til flere. Nå, for den viktigste delen, kan du begynne å skrive kunnskapsbaseartikler. For å gjøre det, trykk på Ny artikkel-knappen øverst til høyre.
Freshdesk-grensesnittet gjør en god jobb med å kombinere mye til én visning uten å være overfylt. Programvaren gir deg muligheten til å lese mer om andre avanserte funksjoner, men du kan avvise den hvis du vil.
Du kan begynne å skrive artikkelen fra bunnen av, eller du kan velge fra forhåndsinnstilte maler som fremgangsmåter, vanlige spørsmål og brukerveiledninger. Når du er ferdig med artikkelen, kan du enten publisere den eller sende den til vurdering.
Brukeropplevelse og funksjoner
Det var utrolig enkelt å sette opp Freshdesks kunnskapsbase. Programvaren er svært tilgjengelig og enkel å navigere. Du kan lage komplekse støtteartikler og teknisk dokumentasjon, eller skrive bare et par avsnitt med tekst med oppdateringer og nyheter.
En ting som kan forbedres er avanserte redigeringsalternativer. Når du først åpner tekstredigeringsprogrammet, kan du lese om dem i dokumentasjonen. Men hvis du lukker dette forslaget, må du bla gjennom støttesidene for å finne tilstrekkelig informasjon om hvordan du setter dem opp.
For å lage kunnskapsbaseartikler tilbyr Freshdesk imidlertid alle tingene du trenger. Fra ett praktisk og brukervennlig grensesnitt kan du bruke alle de grunnleggende redigeringsmulighetene pluss en Hurtiginnsetting-knapp, som lar deg legge til videoer, bilder, notater, annen informasjon osv.
Noe jeg fant nyttig er den grunnleggende SEO i menyen til høyre. Vil den ta seg av all SEO-innsatsen din? Nei. Men det er et pent integrert lite verktøy for å få deg i gang med søkemotoroptimalisering.
Priser
Freshdesk bruker en abonnementsbasert prismodell. De tilbyr tre abonnementspakker. Hver plan kommer med flere tilleggsfunksjoner, slik at du kan skalere opp eller ned basert på dine behov.
Gratis
Dette er en gratis plan med grunnleggende funksjoner, inkludert en kunnskapsbase, billettering, analyser og rapportering, integrasjon av sosiale medier og 24/7 e-poststøtte. Med dette abonnementsnivået kan du ha opptil 10 agenter.
Vekst
Du kan kjøpe denne pakken for €15 per agent per måned som faktureres årlig, eller for €18 per agent per måned som faktureres månedlig. Dette nivået tilbyr alt fra gratisalternativet pluss automatisering, 24/5 telefonstøtte, SLAer, 1000+ markedsplassapper, tilpasset SSL og mer.
Pro
Pro-planen koster €49 per agent per måned som faktureres årlig, eller €59 per agent per måned som faktureres månedlig. Denne ytelsesorienterte pakken inkluderer alle funksjonene fra vekstplanen, pluss gjennomsnittlig håndteringstid (AHT), tilpassede apper, utvidbare API-grenser, kundetilfredshetspoeng (CSAT), kundesegmentering, tilpassede roller og rapporter, en flerspråklig kunnskapsbase, flere produkter og annet
Bedrifter
Freshdesks dyreste Enterprise-plan er tilgjengelig for €79 per agent per måned som faktureres årlig, eller €95 per agent per måned som faktureres månedlig. I denne pakken kan du bruke funksjoner og funksjonaliteter fra tidligere nivåer, pluss tillegg som ubegrensede produkter, en sandkasse, arbeidsflyt for godkjenning av kunnskapsbase, roboter, AI-drevne sosiale signaler, IP-rekkeviddebegrensninger og mer.
Konklusjon
Freshdesk tilbyr brukervennlig kunnskapsbaseprogramvare gratis, som gjør den tilgjengelig selv for små bedrifter. Brukergrensesnittet er enkelt å navigere og enkelt å jobbe med. Du trenger ikke å bekymre deg for å føle deg overveldet med kodeblokker, forskjellige variabler og forvirrende språk. Freshdesk sørger for at kunder med varierende tekniske ferdigheter effektivt kan bruke programvaren til å bygge en robust kunnskapsbase full av opplæringsprogrammer, vanlige spørsmål og artikler. Det er veldig enkelt å legge til bilder, videoer og andre mediefiler takket være Quick Insert-knappen. Den eneste mindre ulempen er mangelen på avansert tekstredigering. Men hvis du leker med grensesnittet og leser noe av Freshdesks dokumentasjon, vil du ikke slite lenge med å finne alt du trenger for å lage fantastiske kunnskapsbaseartikler for kundene dine.
Frequently Asked Questions
Jeg har problemer med å lage en intern kunnskapsbase
Prosessen med å skrive interne kunnskapsbaseartikler er den samme som med de eksterne. Den eneste trinnforskjellen er hvordan du stiller inn synlighet. For å opprette en intern kunnskapsbase, angi synligheten for agenter. Du kan justere artikkelsynligheten for både nye og eksisterende artikler.
Jeg kan ikke masseeksportere data
Du kan konfigurere masseeksport av dataene dine hvis du har kontoadministratorrettigheter. Gå til Admin > Konto > Kontodetaljer > Eksporter. Den registrerte agenten vil motta en e-postlenke som inneholder en nedlastingslenke for løsninger i XML-format, sammen med kontoinformasjon.