Key takeaways
Pros
- Enkelt og raskt oppsett
- Flott grensesnitt
- Godt utformet kunnskapsbase + redaktør
Cons
- Det kan bli veldig dyrt selv med billigere planer
Det er vanskelig å finne noe galt med Freshservice kunnskapsbasefunksjonen, siden den tilbyr enkel navigering og har alle de riktige organisasjonsfunksjonene som ofte er utelatt i andre kunnskapsbaseløsninger. Tekstredigereren er toppmoderne, og oppsettet og implementeringen er utrolig enkelt. Freshservice tilbyr en av de beste kunnskapsbasefunksjonene der ute, men det kan være svært kostbart hvis du ikke tar hensyn til prisplanene. Fortsett å lese for å se hele Freshservice kunnskapsbaseanmeldelse.
Komme i gang med Freshservice
Freshservice er en helpdesk, kundestøtte og serviceadministrasjonsprogramvare med stort fokus på IT. Det er også en del av Freshworks-programvareutvalget. Freshservice lar brukerne gjøre IT-driften enklere. Det er en fullverdig IT helpdesk-løsning med et billettsystem, kunnskapsbase og alle andre viktige verktøy for IT-støtte. Denne gjennomgangen fokuserer på kunnskapsbasen Freshservice og hvordan den fungerer i daglige supportscenarier.
Å komme i gang med Freshservice er like enkelt som å fylle ut et enkelt registreringsskjema. Det kreves ingen kredittkortinformasjon, og du trenger ikke gå gjennom en flertrinnsprosess for å få tilgang til kontoen din. Det tar knapt et par minutter å begynne å bli kjent med dashbordet ditt. Når du får tilgang, vil du bli møtt av et moderne grensesnitt rett i starten. Det er ingen tilgjengelige guider, men grensesnittet er rent og enkelt å navigere selv om du er en helt ny bruker.
Freshworks ser virkelig moderne og behagelig ut å se på. Hoveddashbordet gir en fin oversikt der du kan se billettsysteminformasjon i omfattende diagrammer. Til venstre er hovedmenyen, der du kan finne alle verktøyene og enkelt få tilgang til det du trenger på bare sekunder. Øverst finner du oppgaver, varsler, generelle innstillinger og andre relaterte menyelementer. Totalt sett er grensesnittet rett og slett flott, og det er vanskelig å finne noe galt med det ved første titt.
Å finne kunnskapsbasen i Freshservice er litt forvirrende, for mens selve delen heter Kunnskapsbase, står det bare Løsninger på menypunktet. Selv om det ikke var den vanskeligste oppgaven å finne ut at Solutions står for kunnskapsbasen, kan jeg forestille meg at nye brukere kanskje ikke er i samme situasjon. Løsninger kan enkelt referere til ofte stilte spørsmål om programvare eller en startveiledning i stedet. Uavhengig av dette mindre problemet, kan du finne alternativet Løsninger i menypanelet til venstre.
Brukeropplevelse og funksjoner
Når du får tilgang til kunnskapsbasefunksjonen, kan du begynne å se deg rundt. Grensesnittet forblir like tiltalende som hele Freshservice-applikasjonen, og det inviterer deg rett frem til å begynne å skrive artikler når den er tom. Når du klikker på Opprett artikkel, vil du bli ført til artikkelredigereren for kunnskapsbasen, og du kan begynne å beundre det enkle å navigere i kunnskapsbasegrensesnittet med en gang.
Artikkelredaktøren fungerer og ser fantastisk ut. Det er ikke noe spesielt fancy som skjer med det, noe som er bra fordi det holder deg i fokus, og det hjelper deg å fordype deg i å skrive, akkurat som med en standard tekstredigeringsprogramvare. Det er ganske enkelt en klassisk, godt designet og fullt funksjonell tekstredigerer, noe som alltid er bra. Du vet nøyaktig hvor hvert verktøy er, og ingenting er skjult for deg.
Den øvre verktøylinjen tilbyr alle standard tekstformateringsverktøy du allerede kjenner fra tekstredigeringsprogramvare som Microsoft Word. Verktøylinjen er lett tilgjengelig til enhver tid, og den støtter alle standard hurtigtaster. Du kan legge til bilder og videoer med et par klikk, og du trenger ikke å bekymre deg for å bygge inn, siden begge typer medier legges inn automatisk i alle artikler. Du kan også legge til tagger og nøkkelord i venstre panel, eller velge forfatteren av artikkelen, blant andre alternativer.
Freshservice kunnskapsbase støtter kategorier og mapper, som sikrer at du alltid vil være på toppen av artikkelorganisasjonsstrukturen. Det er overraskende at mange løsninger fortsatt ikke bruker disse funksjonene, noe som kan være uvurderlig for selskaper som planlegger å lage forseggjorte og omfattende kunnskapsbaser. Kategorier er rett og slett den beste funksjonen for organisasjoner, og det er derfor Freshservice kunnskapsbase kan være et virkelig godt valg.
Priser
Freshservice tilbyr fire prisplaner med forskjellige funksjonssett. Kunnskapsbasefunksjonen er inkludert i hver plan. Det er ingen mulighet for å ha en gratis plan, så hvis du planlegger å bruke kunnskapsbasefunksjonen, må du også bestemme hvilke andre verktøy du trenger før du bestemmer deg for planen din. La oss ta en titt på tilbudene.
Starter
Startplanen koster $29 per måned per bruker med månedlige betalinger, eller $19 per måned per bruker med årlige betalinger. Den tilbyr en kunnskapsbase, hendelseshåndtering, selvbetjeningsportal, SLA, automatisering av arbeidsflyt, orkestrering, tilgangskontrollstarter, analyser, tilpasset SSL og mye mer.
Vekst
Vekstplanen koster $59 per måned per bruker med månedlige betalinger, eller $49 per måned per bruker med årlige betalinger. Du får alt fra den forrige planen (selv om det ikke er spesifisert i prisene), og i tillegg en tjenestekatalog, aktivaadministrasjon, administrasjon av innkjøpsordre, onboarding av ansatte, vaktstyring, portaltilpasning, flere SLAer og mer.
Pro
Pro-planen koster $109 per måned per bruker med månedlige betalinger, eller $89 per måned per bruker med årlige betalinger. Den inkluderer tidligere nevnte funksjoner og legger til problemhåndtering, endringshåndtering, utgivelseshåndtering, prosjektledelse, SaaS-administrasjon, programvarelisensadministrasjon, kontraktsadministrasjon, analytics pro og mer.
Bedrifter
Enterprise-planen koster $129 per måned per bruker med månedlige betalinger, eller $109 per måned per bruker med årlige betalinger. Du får alt fra tidligere planer, så vel som din egen virtuelle agent, sandkasse, revisjonslogger og 20 000 orkestreringstransaksjoner per måned per konto.
Konklusjon
Freshservice tilbyr et av de beste kunnskapsbaseverktøyene som finnes. Det er enkelt å komme i gang med det, og det er utrolig godt designet som sikrer en fantastisk skriveopplevelse. Kunnskapsbasefunksjonen er en av de beste tilgjengelige, men du må være oppmerksom på budsjettet ditt. Mens Freshservice er flott, kan prisene være svært krevende, spesielt hvis du bestemmer deg for å velge en dyrere plan med et større funksjonssett. Men hvis du gjør det, vil du ikke bli skuffet.
Frequently Asked Questions
Jeg finner ikke kunnskapsbasen i Freshservice
Kunnskapsbasen i Freshservice-applikasjonen heter Solutions. Du finner den i venstre menypanel. Når du klikker på den, vil du bli ført til kunnskapsbasen og du kan begynne å skrive.