Key takeaways
Pros
- Enkelt å navigere grensesnitt
- Fullverdig kunnskapsbase
- Kategorier, autolagring og andre tilleggsfunksjoner
Cons
- Det er utrolig dyrt
Kom i gang med KnowledgeOwl
KnowledgeOwl er en ekte kunnskapsbaseprogramvare som kun fokuserer på kunnskapsadministrasjon. Dette gjør det til en svært fokusert løsning med omfattende muligheter for å skape kunnskapsbaser av ulike typer. Programvaren passer for personal- og kundeserviceavdelinger i bedrifter av ulike størrelser. Hver plan tilbyr en omfattende liste over funksjoner, så programvaren ser veldig lovende ut fra starten. La oss ta en titt på hvordan du kommer i gang med KnowledgeOwl kunnskapsbaseprogramvare.
Alt du trenger for å prøve KnowledeOwl er å registrere en ny konto med bare e-postadressen din, og du kan komme i gang. KnowledgeOwl vil lede deg gjennom starten med et enkelt sett med alternativer der du kan fylle ut forfatternavnet ditt, navngi kunnskapsbasen din og velge en URL for kunnskapsbasen din. Etter det vil du bli ønsket velkommen til grensesnittet, og du kan begynne å bla gjennom applikasjonen.
Grensesnittet ser ganske rent og ryddig ut helt fra starten. Det er et enkelt og subtilt fargeskjema, med de viktigste menyelementene øverst fremhevet med en mørkeblå farge og undermenyen på venstre side i lys grå. Det er enkelt og effektivt, men ikke akkurat visuelt slående. Dette er imidlertid en enkel smakssak, så jeg vil ikke ta det i betraktning i vurderingsdelen av anmeldelsen. Det viktigste er at grensesnittet er veldig funksjonelt og enkelt å bruke selv av nye brukere, som er det som teller mest i KnowledgeOwl tilfelle.
Siden KnowledgeOwl er en dedikert kunnskapsbaseprogramvare uten noen annen funksjonalitet, er det ikke nødvendig å søke etter kunnskapsbasefunksjonen i det hele tatt. Du kan legge inn det helt fra starten, og komme til å skrive guider og artikler uten å søke. Du kan imidlertid bli kjent med andre kunnskapsbaseverktøy og funksjoner inkludert i den øvre menyen. Du kan gå inn i hele biblioteket med artiklene dine senere, eller utforske de omfattende innstillingsalternativene. Det er mange alternativer, inkludert å endre tilgangsnivået til kunnskapsbasene dine, sette opp stilen og designen til kunnskapsbasen din, sikkerhetsalternativer og mye mer.
Brukeropplevelse og funksjoner
Kunnskapsbasen vil ikke invitere deg til å skrive den første artikkelen, men den vil invitere deg til å lage den første kategorien, som er enda bedre. Dette gjør det veldig enkelt for deg å begynne å organisere kunnskapsbasen din før du begynner å skrive den. Du kan navngi kunnskapsbasekategorien din og velge mellom flere landingssidetyper for kategorien din. Det er ikke alt; du kan velge å gå gjennom et annet sett med innstillinger etterpå hvor du kan velge artikkelvisningsalternativer, tagger metabeskrivelser og mye mer.
Deretter kan du begynne å skrive en artikkel. Du kan bestemme om du vil starte fra bunnen av, lage en artikkel fra en mal, kopiere en eksisterende artikkel for å bruke som utgangspunkt eller dele en artikkel i en annen artikkel. Helt ærlig, det er ganske gode alternativer å velge mellom. Jeg testet hovedsakelig ut den tomme malen slik at jeg kunne få en skikkelig følelse av å skrive fra bunnen av. På den måten kunne jeg ta en ordentlig titt på KnowledgeOwl-artikkelredigereren og alle funksjonene.
Kunnskapsbasens artikkelredaktør er veldig bra. Den har den rette balansen av overflod av funksjoner, brukervennlig grensesnitt og fokus på skriving uten forstyrrende elementer. Jeg har ikke lagt merke til at det skjer noe spesielt, men det mangler heller ikke noe, og jeg kan egentlig ikke tenke meg en oppgradering som vil være til nytte for redaktøren ytterligere. Den kapsler inn alt du trenger for å skrive uten rot, og det er den rette måten å gjøre det på i boken min.
Du får alle standard redigerings- og formateringsfunksjoner, støtte for media – bilder og videoer, samt andre alternativer, inkludert SEO, kategorier, forfatterskap og mye mer. Redaktøren har til og med en automatisk lagringsfunksjon som jeg oppdaget ved et uhell fordi jeg hadde somlet og KnowledgeOwl logget meg ut i mellomtiden. Dette er en veldig kul ting å ha, ikke bare for utsettelse, men også for katastrofale scenarier som å bli koblet fra internett, gå tom for bærbar batteri, og så videre.
Priser
Nå kan vi komme til prisdetaljene. KnowledgeOwl tilbyr tre prisplaner, der hver av dem oppskalerer funksjonssettet fra de billigere. De kan bli ekstremt dyre, og selv den billigste planen er betydelig dyrere enn andre programvareløsninger som tilbyr en kunnskapsbase. Hver ekstra forfatter koster $20 per måned, og hver ekstra kunnskapsbase koster $40 per måned. Dette gjelder alle prisplaner, siden hver enkelt av dem tilbyr kun én forfatter og én kunnskapsbase. La oss ta en titt på hva annet du får med hver plan.
Flex
Denne planen koster $79 per måned for én forfatter og én kunnskapsbase. Du får tilgang til alle funksjoner (i henhold til de offisielle KnowledgeOwl-prisene), ubegrenset antall lesere, støtte, brukertilgangsadministrasjon, tilpassede roller og tillatelser.
Bedrift
Forretningsplanen koster $299 per måned for én forfatter og én kunnskapsbase. Du får alle tidligere funksjoner fra Flex-planen, og i tillegg 99,5 % oppetid SLA, prioritert støtte, HIPAA-overholdelse og muligheten til å laste opp dine egne SSL-sertifikater.
Bedrifter
Denne planen er den dyreste. Det koster hele $999 per måned for én forfatter og én kunnskapsbase. Alle tidligere funksjoner og tjenester er inkludert, og i tillegg får du 99,9 % oppetid SLA, leverandørsikkerhetsskjemaer, 20 % rabatt på profesjonelle tjenester og dedikert kontoadministrasjon.
Konklusjon
KnowledgeOwl er uten tvil en stor kunnskapsbaseprogramvare som vil hjelpe enhver type bedrift med å skape en fantastisk kunnskapsbase. Funksjonssettet har alt nødvendig, og grensesnittet er godt designet, noe som gjør det nesten perfekt, hvis det ikke var for prisen. KnowledgeOwl kan bli utrolig dyrt, og jeg tror ikke jeg har sett en dyrere programvare for kunnskapsbase så langt. Selv om å få KnowledgeOwl definitivt ikke vil være en feil hvis du vil ha en god kunnskapsbase, må du være klar til å betale for det. Det er bare opp til deg å finne ut om det kommer til å gi deg en betydelig avkastning i det lange løp.
Frequently Asked Questions
Kan jeg endre innstillingene for artikkelvurdering i KnowledgeOwl?
Ja, du kan finne alternativet for å endre innstillinger for artikkelvurdering under innstillingsalternativet i hovedmenyen. Bare klikk på Innstillinger > Artikkelvurderinger. Du kan velge mellom tommel opp/tommel ned-vurderinger, stjernerangeringsalternativer, CTA-vurderingstekst, samt vurdering-send tekst.
Hvordan oppretter jeg artikkelunderkategorier i KnowledgeOwl?
Du må først opprette en artikkelkategori. Alternativet er synlig etter at du først har gått inn i kunnskapsbasen din. Når du oppretter og går inn i en kategori, vil du se muligheten til å opprette en underkategori for enkel organisering av artiklene dine. Du kan også velge et navn og en stil for underkategorien din.