Key takeaways
Pros
- Bruker-vennlig og intuitivt grensesnitt
- Rimelig pris
- Tilgjengelige og funksjoner som er enkle å bruke
Cons
- Ingen forhåndsvisning på forskjellige enheter
Komme i gang med LiveAgent
Å lage en gratis prøveversjon med LiveAgent er en enkel oppgave. Alt du trenger å gjøre er å fylle ut detaljene på registreringsskjemaet og vente litt på at kontoen din blir konfigurert. Når den er klar, kan du få tilgang til siden “Komme i gang”.
Denne siden fungerer som en veiledning for å bli kjent med de grunnleggende funksjonene til programvaren. Jeg valgte å hoppe over det, men du kan alltids komme tilbake til det senere.
For å begynne å jobbe med kunnskapsbasen din, gå til kundeportalen du finner i panelet til venstre.
Derfra tar den deg til et rent grensesnitt der du kan legge til og administrere alle elementene i kundeportalen din.
Kundeportalfanen tilbyr en meny som inneholder kunnskapsbaseartikler, fora, tilbakemeldinger, forslag og til og med administrer tilbakemeldingsknappene mine.
Jeg tok en rask titt rundt, og så var jeg klar til å begynne å skrive kunnskapsbaseartikkelen min. I Kunnskapsbase-fanen i kundeportalmenyen finner du en + Opprett-knapp. En rullegardinmeny gir deg muligheter til å skrive en artikkel, eller opprette en ny kategori, et forum eller en forslagskategori.
Jeg valgte det første alternativet, som tok meg direkte til en kunnskapsbaseredaktør. Med en gang kan du se at hele brukergrensesnittet er funksjonelt, men likevel enkelt og tilgjengelig. Jeg trengte ikke å lese støtteartikler eller bruke lang tid på å finne ut hva jeg skulle gjøre.
Alt er lagt opp med tanke på brukeren. Til og med Tittel-boksen roper til deg, så du ikke glemmer å fylle den ut.
Til høyre kan du se status, om artikkelen er tilgjengelig offentlig eller internt, og du kan legge til nøkkelord, en beskrivelse og så videre.
Jeg lekte litt med den for å tilpasse tekst og legge til bilder, og så var jeg klar til å publisere det ferdige arbeidet mitt.
Du kan publisere artikkelen umiddelbart, eller du kan lagre den som et utkast. Jeg bestemte meg for å publisere min, ivrig etter å se hvordan den så ut.
For å se artikkelen jeg nettopp hadde laget, klikket jeg på lenken rett under tittellinjen, og var i stand til å se hvordan min kunnskapsbaseartikkel så ut for en ekstern besøkende.
Brukeropplevelse og funksjoner
Du kan kjøre LiveAgent på praktisk talt alle vanlige nettlesere, inkludert Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox, Safari og Opera. Jeg brukte Google Chrome, og opplevelsen var jevn uten forsinkelser . Min erfaring med LiveAgent sin programvare var veldig fin. I tillegg til at det første oppsettet tok omtrent et minutt, var alt veldig reaktivt uten lange lastetider.
Med denne kunnskapsbaseprogramvaren kan du tilpasse og justere praktisk talt alt. Ved å bruke Design-fanen kan du velge mellom forskjellige temaer som du senere kan tilpasse slik at siden passer til merkevaren din.
Med LiveAgents kunnskapsbase ser du på et veldig tilgjengelig design som tydelig holder en sluttbruker i tankene. Du trenger ikke å være teknisk kunnskapsrik for å enkelt navigere i den og bruke alle funksjonene den tilbyr. Alt du trenger å bruke er inkludert i redigeringsprogrammet, slik at du ikke trenger å se deg for mye rundt.
Det er også superenkelt å legge til og justere bilder. Alt du trenger å gjøre er å laste opp bildet og tilpasse det til din smak. Du kan bare justere de grunnleggende innstillingene, eller fordype deg i avanserte alternativer hvis du føler deg eventyrlysten.
En flott liten funksjon er den alternative tekstlinjen. Den lar deg legge til alternativ tekst til bilder fra starten. Det hjelper ikke bare med SEO-innsatsen din, men du trenger ikke å komme tilbake til det og redigere bildet etter at artikkelen din allerede er publisert.
Å sette opp fora er like enkelt som å skrive en artikkel. Det er et flott alternativ hvis du ønsker å komme i kontakt med besøkende på nettstedet ditt og åpne en direkte kommunikasjonskanal ikke bare mellom deg og dem, men mellom hele publikummet ditt.
Jeg må si at jeg savnet et alternativ for å forhåndsvise kunnskapsbasen min på flere enheter. Jeg ville elsket å se oppsettet på mobile enheter før jeg publiserte artikkelen.
Totalt sett er brukergrensesnittet ganske intuitivt, så du trenger sannsynligvis ikke lese mye støttedokumentasjon for å finne veien rundt det. Men hvis du trenger en hjelpende hånd, er LiveAgents støtteportal med deres egen kunnskapsbase veldig lett å finne og den er full av nyttige artikler.
Priser
LiveAgent tilbyr abonnementsbaserte priser, så det er enkelt å skalere opp og ned i henhold til bedriftens behov.
Gratis
Dette nivået er helt gratis. Den inkluderer et begrenset sett med funksjoner som 7-dagers billetthistorikk, en chat-knapp, grunnleggende rapportering og noen flere.
Billett
Denne $15 per agent/måned-pakken inkluderer utvidede versjoner av alle funksjonene du kan finne i gratisversjonen, pluss mer. De mest bemerkelsesverdige er ubegrenset billetthistorikk, integrasjoner ved hjelp av API og tidsregler, blant andre.
Billett+Chat
For $29 per agent/måned lar dette abonnementsnivået deg bruke alle funksjonene fra tidligere pakker og mer. De mest bemerkelsesverdige tilleggene er ubegrensede chat-knapper, tilbakemeldingsadministrasjon, tidssporing, sosiale nettverk og sanntids besøksovervåking.
Alt inkludert
LiveAgents mest populære abonnementspakke koster $49 per agent/måned. På toppen av alle funksjonene fra tidligere nivåer, lar den deg sette opp ditt eget kundesenter med IVR, videosamtaler, ubegrenset samtaleopptak, samtalerouting, overføringer og mye mer.
Konklusjon
LiveAgents kunnskapsbase er, etter min mening, et utmerket alternativ for alle som leter etter en plattform som lar dem lage en profesjonelt kunnskapsbase uten mye problemer. Det brukervennlige grensesnittet deres er utrolig enkelt å bruke. Alle funksjonene du trenger er pent lagt der du kan finne dem. En annen ting å påpeke er at LiveAgents programvare ikke inneholder noen feil, så vidt jeg kan se, og henger ikke etter i det hele tatt. Derfor trenger du ikke å bekymre deg for at arbeidet ditt blir avbrutt av slike ulemper.
Alt i alt er dette et fantastisk alternativ for alle som trenger en brukervennlig løsning med alle de grunnleggende og avanserte funksjonene for å lage en engasjerende kundeportal med kunnskapsbaseartikler og fora.
Frequently Asked Questions
Jeg kan ikke endre standard topp- og bunntekst i kundeportaltemaet mitt.
Gå til Design, og klikk på Own HTML. Der kan du sette inn en HTML-kode og justere topp- og bunntekst i kundeportalen din. Du kan se en detaljert videoopplæring på hvordan endre topptekst og bunntekst i Montana-temaet.
Jeg bruker et annet dato- og klokkeslettformat enn det som vises i artiklene mine i kunnskapsbasen.
I Språk-metadata-fanen i Rediger språk-vinduet kan du endre datoen & tidsformat for et gitt språk