Key takeaways
Pros
- En fullverdig kunnskapsbasefunksjon
- Flott tekstredigerer
- Godt designet grensesnitt
Cons
- Kunne brukt bedre organisasjonsfunksjoner
Zoho Desk kunnskapsbase tilbyr alt du ønsker fra en kunnskapsbase-programvare. Den er enkel å bruke, den tilbyr alle nødvendige funksjoner, og den fungerer uten problemer. Det er ikke mye å klage på Zoho Desks kunnskapsbase. Alt du trenger å vurdere er de andre funksjonene knyttet til forskjellige deler av det omfattende Zoho Desk-verktøysettet, samt den totale prisen og verdien.
Komme i gang med Zoho Desk
Zoho Desk er en velkjent helpdesk-løsning som imøtekommer kundestøttebehovene til et stort antall bedrifter over hele verden. Det er kjent for sitt mer enn dyktige billettsystem som kan håndtere kommunikasjonskanaler som er viktige for generell kundekommunikasjon. Dette inkluderer funksjonen Zoho Desk Community, som egentlig er løsningens navn for en kunnskapsbase.
Å komme i gang med Zoho Desk er like enkelt som å lage en prøvekonto. Det tar ikke lang tid før du begynner å bli kjent med brukergrensesnittet. Alt som trengs er å registrere deg og logge på kontoen din. Du trenger ikke gå gjennom noen demosamtaler eller oppgi kredittkortinformasjonen din for å komme i gang, noe som alltid settes pris på fra alle typer programvare.
Zoho Desk er en godt designet app med et enkelt, men veldig effektivt grensesnitt. Det ser profesjonelt ut og er lett å navigere. Du har hovedmenyalternativene uthevet med en kontrasterende mørk linje øverst i nettapplikasjonen. Brukergrensesnittet i Zoho Desk ser veldig rent og ryddig ut, selv om jeg personlig syntes noen ting var litt forvirrende. For eksempel kalles kunnskapsbasefunksjonen i Zoho Desk Help Center. Dette kan ha vært bare et lite forfall fra min side, men det tok meg et par minutter med google for å innse hvor lett tilgjengelig kunnskapsbasefunksjonen er i appen.
Brukeropplevelse og funksjoner
Enda en mindre forvirring skjedde da jeg endelig åpnet kunnskapsbasen og jeg kunne ikke finne muligheten til å skrive en ny artikkel. For de som leser dette før du bruker det selv, finner du alternativet under plussknappen på høyre side av toppmenypanelet. Jeg må si at denne knappen kan være mye mer fremtredende for å gjøre brukergrensesnittet litt mer tydelig for nye brukere. Jeg må imidlertid innrømme at det som kommer etterpå virkelig er et eksempel på flott design.
Kunnskapsbasens artikkelredaktør er rett og slett flott. All essensiell skrive- og formateringsfunksjonalitet er synlig med en gang, så vel som tekstfeltene og alternativene for vedlegg. Det er lite eller ingen å klage på Zoho Desks kunnskapsbase-tekstredigerer. Du har også noen tilleggsinnstillinger for SEO, tillatelser, artikkelutløp, kategorier og et par til.
Arbeidet med artikkelredigereren er jevnt, og du vil ikke ha noen problemer med å finne noen funksjonalitet når som helst. Å skrive artikler er helt uproblematisk, og du kan legge til bilder. Det er også muligheten til å bygge inn videoer, HTML-koder, tabeller og andre elementer. Du kan alltid bytte til en fullskjermvisning for å fokusere bedre på skrivingen din. Dette er virkelig en stor kunnskapsbase som ikke mangler noe viktig.
Når du lagrer artikkelen din, kan du gå tilbake til kunnskapsbasens startskjerm for å se alle artiklene. Artikkelorganisering, selv om funksjonaliteten er tilstrekkelig, kan være mer praktisk. Du kan velge en artikkelkategori i hver artikkeldetalj, men det er ingen måte å endre artikkelkategorier i én massehandling. Du må endre kategorien for hver artikkel separat, så ikke glem å gjøre det før du publiserer artikkelen.
Priser
Zoho Desk-priser kommer med tre planer med prisforskjeller avhengig av om du vil betale et årlig eller månedlig abonnement. Hver plan skalerer opp funksjonssett med pris, så det er bare opp til deg å bestemme hvor mye du vil betale for denne kunnskapsbaseprogramvaren.
Standard
Standardplanen er den billigste Zoho Desk-planen, og den koster €20 per bruker per måned, eller €15 per bruker per måned med årsabonnementet. Den tilbyr alle viktige helpdesk-funksjoner, for eksempel 5 e-postkanaler, hjelpesenter (kunnskapsbase), fem avanserte nettskjemaer og en støtte for sosiale medier, blant andre funksjoner.
Profesjonell
Den profesjonelle planen koster €30 per bruker per måned, eller €23 per bruker per måned med det årlige abonnementet. Med denne planen får du alt fra Standardplanen i større volum – ti e-postkanaler, ti avanserte webskjemaer per avdeling, en telefonifunksjon og mye mer.
Bedrifter
Enterprise-planen starter på €50 per bruker per måned, eller €40 per bruker per måned med det årlige abonnementet. Du får hele det tilgjengelige Zoho Desk-funksjonssettet, som inkluderer et hjelpesenter for flere merker og HTML-tilpasningsevner.
Konklusjon
Generelt sett er Zoho Desks kunnskapsbasefunksjon en sterk konkurrent. Du får alt du trenger fra en tekstredigerer, og det er usannsynlig at du ikke finner funksjonene du forventer eller trenger fra en kunnskapsbaseredigerer. Brukergrensesnittet er enkelt å navigere, og du vil ikke oppleve noen feil med denne løsningen. Selv om det kan bruke litt bedre organisatoriske funksjoner for å administrere artiklene dine, er dette bare et lite problem i en ellers godt presterende kunnskapsbaseprogramvare.
Frequently Asked Questions
Jeg finner ikke kunnskapsbasen i Zoho Desk
Zoho Desks kunnskapsbase kalles hjelpesenter. Bare klikk på Hjelpesenteret i toppmenyen, så blir du omdirigert til Zoho Desks kunnskapsbase.
Jeg vet ikke hvordan jeg lager en ny artikkel i Zoho Desk kunnskapsbase
Artikler i Zoho Desk-kunnskapsbasen kan opprettes ved å klikke på plussknappen i toppmenypanelet. Du kan finne muligheten til å opprette en ny artikkel der.