Live chat-programvare er viktige kommunikasjonsverktøy som lar besøkende på nettstedet chatte med forretningsrepresentanter umiddelbart takket være widgets som enkelt kan plasseres på nettsiden.
Lær merUserlike er en dedikert live chat-programvare fokusert på å tilby en pålitelig live chat-løsning for salg og kundeservice. Den tilbyr en enhetlig løsning som bringer en pålitelig live chat til nettstedet ditt sammen med avanserte tilpasningsalternativer, analyser, rapporteringsfunksjoner og mye mer. I dag tester vi ut userlike livechatten og ser hvordan den fungerer i aksjon.
Å begynne med Userlike er enkelt. Du trenger bare å registrere deg for en gratis prøveversjon eller velge en plan hvis du er interessert i den helt fra starten. Som de fleste programvarer, vil Userlike stille deg et par spørsmål om formålet med bruken, og om din bedrift. Det er en enkel prosess, og du kan bli ferdig med den veldig raskt. Etterpå vil du bli presentert med en velkomstvideo for å vise deg hvordan det fungerer. Du kan hoppe over det hvis du vil, men det er lurt å ha en kom-i-gang-guide i starten.
Du kan begynne å oppdage grensesnittet, som ser veldig bra ut. Den bruker et subtilt fargeskjema med gråtoner, og det er ikke rotete med unødvendige elementer og alternativer. Alt ser ut til å være lett tilgjengelig helt fra starten. Hoveddashbordet viser statistikk og du får en hurtigstartguide i nedre høyre hjørne for å hjelpe deg å bli enda raskere kjent med grensesnittet. Den er godt utformet, og noen andre løsninger kan lære av denne brukersentriske tilnærmingen.
Menyen til høyre viser hele det tilgjengelige Userlike-verktøysettet, inkludert chat-verktøyene. Når du klikker på elementet, kan du bli litt skuffet over den forvirrende visningen. Den presenterer kun samtalestatistikk. Det ser imidlertid ikke ut til å være en måte å opprette eller legge til en live chat, noe som fører til et lengre søk rundt grensesnittet. Selve alternativet er skjult under Kanaler-menyen der du kan opprette nye widgets for nettstedet.
Jeg er glad for å si at resten av prosessen er mye mer intuitiv. Når du klikker på Legg til widget, kan du velge formål, språk og widgettype. Alternativet widget-type har noen forklaringer tilgjengelig for å hjelpe deg med å finne ut hva som er forskjellene mellom dem, men selve navnene er ganske selvforklarende. Når du er ferdig med denne delen, er de eneste alternativene som gjenstår å integrere widgeten eller konfigurere den først.
Tilpasningsalternativene er ganske brede. Det er generelle innstillinger, utseendealternativer, formuleringsalternativer for nesten hvert element i chatten, chatatferd og ruting, og mye mer. Det er ulikt noe jeg har sett så langt, selv om jeg ikke tviler på at det er mange andre chatløsninger med et så omfattende konfigurasjonsutvalg. Selv om det er flott å ha mange tilpasningsmuligheter, blir det litt kjedelig å gå gjennom dem alle, og jeg tror at noen av dem ikke er helt nødvendige for å være her. Uansett, jeg applauderer innsatsen.
Når du er ferdig med hele tilpasningen og konfigurasjonen, er det på tide å installere chat-widgeten. Siden presenterer ett installasjonsalternativ ved å kopiere en live chat-kode direkte til nettstedet ditt. Det er også en knapp for å hjelpe deg med å kontakte nettsideprogrammereren din for å gjøre det for deg, som tar deg til et enkelt kontaktskjema hvor du kan sende forespørselen til programmererens e-postadresse. Jeg valgte å gjøre det selv, så jeg kopierte og limte inn koden på testnettstedet mitt. Alt fungerte uten problemer, og jeg var klar til å begynne å teste. Men først, la oss se på hva du kan forvente av Userlike live chat-funksjoner.
Userlike tilbyr et variert og unikt funksjonssett på mange områder, og det prøver å gjøre noe nytt for live chat-spillet. Livechatten støtter videresending av chat som lar deg overføre chatter til en annen kollega. Dette er ganske likt billettoverføringer i billettprogramvare, som er ganske nyttig i mange situasjoner. Userlike tilbyr også en mulighet til å velge hovedferdighetene for hver chatteagent, slik at kundene kan velge hvilken ekspert de vil snakke med. Dette alternativet er også sett i billettprogramvare, og det er kjent som chat-ruting. Det er en flott funksjon å ha i live chat og enda bedre å se den med flere rutealternativer basert på ferdigheter.
En annen funksjon som kan nevnes kalles Sticky chat, og det er en annen smart ruting-funksjon som kobler kunder til agenter de chattet med tidligere. Det gjør det lettere for agenter å huske kunden og informasjonen som utveksles under chatten. Deretter er det funksjonene for Smart kundeprofiler som automatisk bygger kundeprofiler hvis den besøkende på nettstedet som deltar i chatten din bestemmer seg for å gi deg en e-postadresse. Userlike støtter også en viss grad av automatisering der du kan tilpasse offline meldinger, velkomstbobler, videresende meldinger og mye mer.
Userlike tilbyr også en tilbakemeldingsfunksjon og spørreundersøkelser etter chat som kan tilpasses med dine egne spørsmål og svar. I tillegg kan du aktivere proaktive chat-invitasjoner eller konfigurere chat-ruting for å sikre at kundesamtalene går til de riktige agentene. Denne funksjonen er forskjellig fra agentferdighetene nevnt ovenfor, og den ligner klassiske rutingalternativer du kanskje kjenner fra forskjellige chatløsninger eller IVR-programvare. Det er mange andre Userlike funksjoner å oppdage, og alle fungerer ganske bra.
Nå er det på tide å teste live chat-widgeten i aksjon. Jeg testet livechatten fra begge sider av opplevelsen slik at du kan få en ide om agent- og kundesiden samtidig. Jeg klikket på chat-widgeten og startet en ny samtale, som fikk den automatiske velkomstmeldingen til å dukke opp med en gang. Imidlertid la jeg også merke til at det nevnte at alle agenter er frakoblet (selv om jeg for øyeblikket var logget på Userlike-applikasjonen som agent). Jeg oppdaget at årsaken bak dette er at jeg ikke var direkte i Alle samtaler-delene av appen, så sørg for at du unngår denne feilen. Du kan selvtilordne en chat her.
Etter å ha tildelt chatten selv, begynte jeg å svare den besøkende. Jeg må si at hastighetene er ok, og du trenger ikke å vente for lenge på at meldinger skal leveres. Den første oppdagelsen var at Userlike ikke tilbyr en sanntidsfunksjon for skrivevisning, men dette er ikke en nødvendig funksjon for riktig drift av live chat. Det ville bare vært fint å ha. Automatiseringen ser imidlertid ut til å fungere veldig bra, ettersom chat-widgeten automatisk sender meldinger under lengre inaktive perioder på agentsiden. Alt dette er en del av oppsettet, og det fungerer utmerket.
Kundesiden av widgeten inkluderer standardalternativene for å sende, legge til smilefjes og til og med overføre filer og be om en chat-utskrift. Disse funksjonene er flotte og veldig nyttige for kunder. Det som er fint er at det ikke er noe som vil være rotete eller anmassende for kundene. Det samme gjelder agentsiden av chattevisningen, men med flere tilgjengelige alternativer – send makroer, tilby en samtale, send vedlegg, ta opp en talemelding og utløs kommandoer.
Utløserkommandoalternativet er spesielt interessant, siden det lar brukere raskt utføre handlinger med bare noen få klikk. Det er et par alternativer tilgjengelig – blokker kontakter, overfør samtaler, be om transkripsjoner, legg til notater, endre samtalestatus og mange flere. Alle disse handlingene kan også bli bedt om via tastatursnarveier som du enkelt kan huske og bruke uten å klikke på noen knapper.
Totalt sett er Userlike live chat-opplevelsen flott for begge sider, og jeg har ikke støtt på noen større eller mindre problemer under testingen min. Du kan engasjere deg med andre verktøy i Userlike-dashbordet ditt som en agent og ta en titt på all relevant statistikk og analyser tilgjengelig for deg. Userlike er et flott verktøy å ha, og det bør ikke svikte deg under noen omstendigheter.
Userlike tilbyr fire prisplaner med flere prisalternativer, inkludert et gratis nivå. Planene kommer med et forhåndsbestemt antall brukere, så hvis du vil oppskalere må du være klar til å betale ekstra for en høyere plan, i stedet for bare å betale for flere brukere i samme plan. La oss nå ta en titt på hver pakke og funksjonene deres.
Gratisplanen tilbyr én widget for én bruker. Du mottar alle kjernefunksjoner, ubegrensede samtaler, ubegrensede kontakter og en nettstedadministrator gratis.
Teamplanen tilbyr fire widgets for fire brukere og to meldingsapper for $100 per måned. I tillegg til alle funksjonene fra forrige nivå, får du tilgang til tillegg, WhatsApp-kanal, meldingsapper, direkteoversettelse, videosamtaler, skjermdeling og grunnleggende API-tilgang.
Bedriftsplanen tilbyr 10 widgets for 10 brukere og fire meldingsapper for $320 per måned. Du får alle tidligere nevnte funksjoner og i tillegg AI-automatiseringshub, chatbots og analysefunksjoner.
Flex-planen er den dyreste med 10+ widgets, 10+ seter og 4+ meldingsapper for en tilpasset pris skreddersydd for bedriftens behov. I tillegg til funksjoner fra alle tidligere planer, får du en white label, avansert ruting, profesjonell onboarding, organisasjoner og en dedikert kontoadministrator.
Userlike er en flott chatløsning som tilbyr alt du forventer av live chat. Selv om prisen kan virke litt dyr, er den billigere enn den ser ut når du vurderer det forhåndsbestemte antallet brukerseter i hver plan. Userlike tilbyr mange funksjoner og tilpasningsalternativer som sikrer at opplevelsen din virkelig blir personlig tilpasset din situasjon. Hvis det er en dedikert live chat-løsning du trenger, kan du ikke gå galt med Userlike.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team