Key takeaways
Pros
- Godt balansert live chat-løsning
- Ekstremt rask implementering
- Tilstrekkelige funksjoner i gratisplanen
Cons
- Bratte priser for det du får i planene
- Grunnleggende innstillinger og tilpasning
- Merkevarebygging i chat-widgeten kan ikke fjernes enkelt
Komme i gang med Chatra live chat
Chatra er en live chat-programvare som har som mål å gi småbedriftseiere og e-handelsforhandlere en rimelig live chat-løsning. Du kan komme i gang med den helt gratis takket være den gratis planen. Den tilbyr et par betalte planer som kan gi deg noen nye interessante funksjoner hvis du trenger dem. La oss ta en titt på Chatra og se hvordan den fungerer.
Etter at du har fullført registreringen, vil du umiddelbart bli tatt til Chatra-dashbordet. Dette er uten tvil den raskeste registreringsprosessen jeg noensinne har sett i en live chat-programvare. Du kan begynne å bli kjent med grensesnittet, og selv om det ikke er noen startveiledning, bør det være ganske enkelt å navigere for de fleste typer brukere. Det føles ikke for komplisert eller rotete med unødvendige knapper og verktøy.
Du kan finne alternativene for live chat i menypanelet til venstre. Det første du trenger er å integrere live chat. Når du klikker på Chat-widget-alternativet, får du rett tilgang til live chat-koden, som kan implementeres på nettstedet ditt. Hvis du ønsker å tilpasse chatten, må du ganske enkelt scrolle ned på siden og sette den opp på den måten du ønsker. Du kan endre design og farger, tilpasse velkomstmeldingen og andre meldinger, eller velge fra andre alternativer.
Chatra støtter også et stort utvalg av integrasjoner med populær nettstedbygging og andre tjenester som Google Tag Manager, Shopify, WordPress, Wix, WooCommerce, SquareSpace og mye mer. Du kan velge hvilket som helst av disse alternativene hvis du bruker en av tjenestene eller rett og slett ikke vil leke med nettstedskoder. Jeg har ikke testet noen av disse integrasjonene, men de fungerer vanligvis veldig bra, og jeg forventer at det skal være slik med Chatra.
Jeg valgte den klassiske integrasjonen ved å kopiere og lime inn en kode på testnettstedet mitt. Det var akkurat slik jeg pleier å gjøre det, og jeg opplevde ingen problemer. Jeg lot innstillingene stort sett være intakte for å få opplevelsen av en forhåndsdefinert Chatra live chat. Den har alle funksjoner tilgjengelig fra starten. Før vi går inn i testingen, la oss ta en titt på funksjonssettet og hva du kan forvente av Chatra.
Funksjoner og brukergrensesnitt
Chatra-grensesnittet er godt designet og enkelt på en veldig god måte. Du trenger ikke å lede deg selv gjennom unødvendige funksjoner, og du kan gå rett til den handlingen du planlegger å gjøre. Det gjør implementering ekstremt enkelt selv for helt nye brukere, og det kan hjelpe deg med å spare mye tid i det lange løp. Alle verktøyene er tilgjengelige i venstre menylinje, slik at navigasjonen er enkel.
Funksjonssettet er ganske standard, men noen funksjoners tilgjengelighet avhenger av typen plan du velger. Chatra tilbyr bots og automatiseringsfunksjoner hvis du foretrekker å overlate kommunikasjonen til systemet. Du kan få grunnleggende og detaljert informasjon om kundene dine, samt besøkssporing i sanntid og forhåndsvisning av handlekurvens innhold. Standardfunksjonene for agentproduktivitet inkluderer varsler, notater, lagrede svar, teamchatter, usynlig modus, åpningstider og agentgrupper.
Chat-funksjoner er tilstrekkelig nok selv i gratisplanen. Du får fullstendig samtalehistorikk, chat-transkripsjoner, lesebekreftelser, agentnavn og skriveindikatorer. Helt ærlig, det er et godt utvalg for en gratis løsning. Hvis du vil oppgradere, kan du få tilgang til gruppechatter, skriveinnsikt, filoverføring, besøksforbud, chat-vurdering og mer. Chatra tilbyr også avanserte rapporteringsfunksjoner som alltid er nyttige i ethvert scenario.
Live chat ytelse og brukeropplevelse
Jeg valgte den klassiske integrasjonen for Chatra og kan si at jeg ikke støtte på noen problemer. Selve testen viser agenten og kundeopplevelsen samtidig. Når jeg åpnet live chat, fikk jeg umiddelbart en automatisk velkomstmelding. Jeg skrev en melding, sendte den, og chatten ga meg en annen automatisk melding om å sitte godt og vente til noen (meg selv) tar opp chatten. Varslingen i agentdashbordet kom umiddelbart.
Chathastighetene er ganske raske, så du bør ikke oppleve noen problemer med trege svar på noe tidspunkt. Chattefunksjonene på kundens side er tilstrekkelige – du kan rangere chatten, bruke emojier eller dele forskjellige filer. Det er ikke noe annet på dette tidspunktet, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Less is more, og det lar kundene ha bedre klarhet i widget-grensesnittet.
Chat-funksjoner på agentsiden er imidlertid ikke mye rikere, noe som er litt skuffende, men det er heller ikke en grunn til alarm. Jeg bruker den gratis planen som bare tilbyr viktige funksjoner. De er fortsatt tilstrekkelige nok til effektiv kommunikasjon, og agenter trenger sjelden noe annet for å få jobben gjort riktig. Funksjonssettet er ideelt for mindre bedrifter, mens større bedrifter sannsynligvis må oppgraderes før eller senere.
Totalt sett er Chatra live chat god nok. Det er ikke den største stjernen i live chat-spillet, men det er tilstrekkelig og pålitelig, noe som er gode nyheter. Du kan ikke gå galt med det med mindre du trenger noen ekstra funksjoner, men til og med gratisplanen tilbyr flott funksjonalitet med mindre begrensninger som de fleste bedrifter ikke vil finne nødvendig i begynnelsen.
Priser
Chatra tilbyr en gratis plan og ytterligere to betalte planer som tilbyr avanserte funksjoner som kan være nødvendige for større team eller bedrifter. La oss ta en titt på hver plan.
Gratis
Den gratis planen er kun for én agent og er helt gratis, uten bindinger. Den tilbyr bare det essensielle, for eksempel grunnleggende besøksinformasjon, skrivebords- og telefonapper, samtalehistorikk, lesebekreftelser, Google Analytics-rapporter og integrasjoner med populære nettstedbyggere.
Viktig
Essential-planen koster $21 per måned per agent med det månedlige abonnementet, eller $17 per agent per måned med det årlige abonnementet. Du får alt fra gratisplanen, samt detaljert besøksinformasjon, e-post, Messenger og Instagram som tilleggskanaler, sanntids besøksliste, chatnotater, lagrede svar, usynlig modus, teamchatter, skriveindikatorer og mye mer.
Pro
Pro-planen koster $29 per måned per agent med det månedlige abonnementet, eller $23 per agent per måned med det årlige abonnementet. Du får alt fra de to foregående planene, samt tilgang til chat-vurderinger, avanserte chat-rapporter og dataeksport, agentgrupper, åpningstider, flere integrasjoner og mer.
Konklusjon
Chatra er en live chat-programvare med gode resultater som tilbyr gode standardfunksjoner. Ikke forvent noen mirakler eller ekstreme forskjeller fra noen annen live chat-programvare. Det du kan forvente er en ekstremt rask implementeringsprosess, et av de enkleste grensesnittene å navigere og pålitelighet. Chatra er en godt balansert løsning som ikke vil skuffe, men prisen kan bli brattere enn du kanskje forventer for bare en live chat.
Frequently Asked Questions
Chatra livechatten min fungerer ikke.
Det kan være flere årsaker og løsninger for dette problemet, alle enkle å utføre på egen hånd. Først, sjekk Chatra live chat-koden og sørg for at den ble implementert riktig på nettstedet ditt. Det kan mangle et tegn eller chat-koden kan være på feil sted. For det andre, sørg for å oppdatere nettstedet ditt eller fjerne bufferen, siden de kan vise en eldre versjon av nettstedet ditt der livechatten ikke var implementert ennå.
Hvordan fjerner jeg Chatra merkevarebygging fra live chat-widgeten?
Chatra-merkevarebygging i live chat-widgeten kan ikke fjernes manuelt. Du må be deres støtte for å fjerne den for deg. Merkevaren “Vi kjører på Chatra” i live chat-widgeten kan bare fjernes for brukere som har abonnert på den årlige prisplanen eller de som har betalt for et 6-måneders abonnement. Det er ingen annen måte å fjerne merkevaren på selv.