Key takeaways
Pros
- Lett å navigere
- Rimelig
- Tilpassbar live chat-knapp
Cons
- Ingen sanntids skrivevisning
- Ikke veldig responsiv
- Gratis prøveversjon lar ikke operatører sende vedlegg
Komme i gang med HelpOnClick
Det første du vil legge merke til når du registrerer deg for HelpOnClick, er at du kan opprette en konto bare for deres live chat-programvare eller hele helpdesk-løsningen.
Etter at jeg bekreftet e-postadressen min, var kontoen min klar i løpet av sekunder. Etter at jeg logget på, ble jeg møtt med et rent, men simpelt grensesnitt.
Imidlertid satte jeg pris på det umiddelbare popup-vinduet som tilbød meg en omvisning i appen. Jeg tok en rask titt rundt, og så begynte jeg å sette opp live chat for testnettstedet mitt.
Jeg likte hvor mye tilpasning det var rett på gang. Du kan justere nesten alle visuelle aspekter av live chat-knappen som vil vises på nettstedet ditt.
Etter at jeg var ferdig med å tilpasse knappen, ga HelpOnClick meg et stykke kode jeg la til siden min, og vips, HelpOnClicks live chat var på siden min.
Jeg bestemte meg for at jeg ikke likte det generiske standardbildet live chat-knappen min opprinnelig ble ledsaget av, så jeg endret det og begynte å chatte.
Jeg forventet at det skulle være enkelt. Jeg hadde imidlertid problemer med å starte samtalen. Jeg kunne ikke sende en første melding. Alt jeg fikk var “Venter på operatøren” på den besøkendes side, og “Venter på innkommende chat” på agentsiden. Jeg fiklet med det en stund, men klarte ikke å løse problemet, så jeg kontaktet HelpOnClicks støtte.
Jeg må si at det samme bildet jeg ble tilbudt som standard ikke ga meg mye håp. Selv om jeg ble positivt overrasket over å snakke med en menneskelig representant i stedet for en bot. Jeg forklarte saken min, og de foreslo å åpne en billett for utviklere og vente.
Jeg var selvfølgelig for utålmodig til å vente 24 til 48 timer på svar, så jeg så på mer dokumentasjon, logget inn og ut noen ganger, oppdaterte alt, tømte bufferen, og på mitt femte eller sjette forsøk funket det plutselig.
Funksjoner og brukergrensesnitt
Jeg brukte HelpOnClick via Chrome, men du kan også kjøre den på Safari, Edge, Opera og Firefox. Den fungerer også som en OS-app på Windows og macOS. På toppen av det kan du også bruke HelpOnClick på mobile enheter da den er kompatibel med Android og iOS.
Det jeg likte med HelpOnClicks live chat er hvor tilpassbar den er. Du kan justere så å si alt, så chat-knappen passer perfekt til merkevarebyggingen din.
En annen nyttig funksjon er dataene HelpOnClick automatisk samler inn for deg om en besøkende du chatter med. Disse dataene inkluderer besøkendes plassering, nettleser, IP-adresse og mer. Etter at du er ferdig med samtalen, kan du komme tilbake til denne informasjonen og lese gjennom hele chatten fra arkivet.
Det jeg syntes manglet i denne programvaren var forhåndsvisningen av skriving i sanntid. En annen ting som ødela opplevelsen er at når du bruker den gratis prøveversjonen, kan ikke operatøren sende vedlagte filer uten å oppgradere til en betalt plan.
Live chat ytelse og brukeropplevelse
Når det kommer til UX, imponerer ikke HelpOnClick. Ikke misforstå, det er brukbart, men når jeg begynte å teste det, fant jeg det ganske upraktisk. Etter at jeg endelig startet chatteøkten, etter noen få meldinger frem og tilbake, brøt live chat-vinduet.
Jeg kunne ikke se alle meldingene jeg sendte, og skrivefeltet reagerte ikke alltid på innspillene mine. Lukking og oppfriskning fungerte ikke, så jeg måtte tåle det.
Jeg møtte et annet problem da jeg prøvde å bruke en delt skjerm for å se besøkendes og operatørens sider samtidig. Selv om det er teknisk mulig, stemte ikke HelpOnClicks grensesnitt med det.
Priser
Gratis
Dette nivået er gratis og lar deg ha én operatør. Du kan ha opptil 100 chatter per måned, og chat-loggen går tilbake 30 dager.
Sølv
For $12,99 per agent/måned kan du ha et ubegrenset antall operatører, opptil 300 månedlige chatter og en 90-dagers chat-historikk.
Gull
Denne pakken koster $19,99 per agent/måned og lar deg ha et ubegrenset antall operatører, avdelinger og chattehistorikk.
Platina
Det dyreste, samt omfattende prisnivået, lar deg nyte alle funksjonene fra de tidligere pakkene på opptil 10 nettsteder for $49,99 per agent/måned.
Konklusjon
Hvis jeg skal opsummere opplevelsen min med HelpOnClicks live chat-programvare, må jeg si at det var veldig enkelt å implementere live chatten på nettstedet mitt, og jeg ble positivt overrasket over hvor tilpassbar den var. I tilfelle du sliter med denne delen, tilbyr HelpOnClick en praktisk og informativ omvisning som inkluderer veiledninger om hvordan du setter opp alt.
Men når det kommer til min erfaring med å faktisk bruke live chat, ble jeg litt skuffet. Fra problemene med å starte en samtale til hakkete og ødelagte visninger av både chattevinduet og operatørens app, HelpOnClick overbeviste meg ikke om at det var det beste nettstedet hvis du setter pris på effektivitet.
Frequently Asked Questions
Jeg vet ikke hvordan jeg skal sette opp en krypteringssikkerhetsprotokoll
Hvis du bruker noe annet enn den grunnleggende planen, lar HelpOnClick deg sette opp Secure Sockets Layer (SSL)-protokollen. For å gjøre dette, gå til Admin-fanen og klikk på Innstillinger. Kryss av for Force SSL-sikkerhetsboksen. Dette vil aktivere SSL-sikkerhet for operatører og besøkende på nettstedet.
Jeg mottar ikke live chat-varsler når jeg er frakoblet
Den enkleste måten å løse dette problemet på er å sette opp en mobilchat via SMS. Du vil motta live chat-meldinger som SMS. For å gjøre dette, gå til Admin-fanen og klikk på Oppsett. Velg deretter operatøren og klikk på dem. Merk av for SMS og klikk deretter på Lagre.
Jeg blir automatisk logget ut av kontoen min
For å konfigurere eller justere automatisk utlogging, gå til Innstillinger-fanen. Finn «Automatisk avloggingstid» og juster den basert på dine preferanser. Du kan også slå av denne funksjonaliteten helt.